شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
برای اولین‌بار از سال 2014

تعداد آوارگان عراق به کمتر از ۲ میلیون تن رسید

چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 638575
سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد که تعداد آوارگان داخلی در عراق برای اولین بار از سال 2014 به کمتر از دو میلیون نفر رسیده است.
تعداد آوارگان عراق به کمتر از ۲ میلیون تن رسید
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، سازمان بین المللی مهاجرت در گزارشی اعلام کرد: براساس اطلاعات گردآوری شده حدود چهار میلیون عراقی در سال‌های اخیر به منازلشان بازگشته‌اند. از ژانویه 2014 جنگ عراق علیه داعش موجب آواره شدن نزدیک به شش میلیون تن یعنی حدود 15 درصد ساکنان کل کشور شده بود.

در این گزارش آمده است: با اعلام پایان جنگ علیه داعش در دسامبر 2017، صدها هزار آواره به منازلشان بازگشتند. آوارگان با روندی کندتر از سال 2017 به خانه‌هایشان بازمی‌گردند.

در این گزارش تأکید شده است: استان‌هایی که شامل بیشترین تعداد آوارگان بازگشته هستند عبارتند از: نینوا(1.49 میلیون)، الانبار(1.27 میلیون)، صلاح الدین(553 هزار)، کرکوک(296 هزار)، دیالی(222هزار) و بغداد(77هزار).

در ادامه این گزارش آمده است: 97 درصد از آوارگان بازگشتی در منازل خود ساکن شده‌اند، دو درصد به اماکن ویژه اقامت رفته‌اند و یک درصد(19هزارتن) به اماکن مذهبی یا مدارس و ساختمان نیمه کاره پناه برده‌اند.

سازمان مهاجرت در گزارش خود آورده است: بقیه آوارگان و کسانی که هنوز بازنگشته‌اند در نینوا، دهوک، اربیل، صلاح الدین، سلیمانیه و کرکوک مستقر هستند. از جمله این‌ها 1.2 میلیون آواره در اماکن ویژه اقامتی و 574 هزار تن در اردوگاه‌ها و 176 هزار تن در دیگر انواع سرپناه ساکن هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *