سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

تاکید مرکل بر لزوم حفاظت از دموکراسی آلمان

دوشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 636754
صدراعظم آلمان در مصاحبه‌ با یک شبکه تلویزیونی بر اهمیت آزادی مطبوعاتی، حفاظت از اقلیت‌ها و دادگاه‌های مستقل تاکید کرد.
تاکید مرکل بر لزوم حفاظت از دموکراسی آلمان
به گزارش  جهان نيوز به نقل از ایسنا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در جریان مصاحبه با شبکه آ.ار.د (ARD) گفت: دموکراسی چیزی فراتر از این است که فردی اکثریت را در اختیار داشته باشد. دموکراسی حفاظت از اقلیت‌ها، آزادی مطبوعاتی و حق راهپیمایی و اعتراض است. دموکراسی داشتن دادگاه‌های مستقل است.

وی افزود: اگر استقلال این نهادها حفظ نشود دموکراسی دیگر کامل نخواهد بود.
سیاستمداران آلمان اخیرا از قضات این کشور به ویژه درخصوص حکم یکی از دادگاه‌های دولتی در رابطه با خروج غیرقانونی سامی ای، محافظ شخصی سابق اسامه بن‌لادن، رهبر سابق القاعده انتقاد کرده‌اند.

دادگاه عالی اجرایی ایالت نوردراین – وستالن دستور داده که سامی ای باید از تونس به آلمان بازگردانده شود و مقاماتی که اجازه خروج وی را صادر کرده‌اند باید جریمه شوند.

مساله آزادی‌های مطبوعاتی نیز در هفته‌های اخیر در مرکز توجهات قرار گرفته به ویژه پس از آنکه پلیس آلمان یکی از اعضای یک شبکه‌ تلویزیونی را در راهپیمایی جناح راست افراطی در شهر درسدن بازداشت کرد.

دولت مرکل پس از نجات از بحران درخصوص سیاست مهاجرتی که تقریبا اوایل تابستان سال جاری میلادی دولت صدراعظم آلمان را در آستانه سقوط قرار داداه بود، در حال حاضر گرفتار جنجال حقوق بازنشستگی‌ شده است.

مرکل در جریان این مصاحبه گفت که تصمیم درخصوص حقوق بازنشستگی به زودی اتخاذ خواهد شد اما با این حال پیشنهاد حزب چپ میانه سوسیال دموکرات‌ها را که خواستار ضمانتی برای عدم تغییر حقوق بازنشستگی تا سال 2040 شده بود را رد کرد.

مرکل همچنین دیگر پیشنهاد حزب سوسیال دموکرات‌ها را رد کرد؛ پیشنهادی دال بر اینکه اگر پناهجویان رد شده در آلمان برای خود کار و پیشه‌ای پیدا کرده و با جامعه ادغام شده‌اند، فرصت دیگری برای اقامت بلندمدت داشته باشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *