سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

امارات و عربستان مدعی مقابله با القاعده در یمن شدند

سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 634074
به دنبال انتشار یک گزارش مبنی بر توافق پنهانی عربستان و امارات با القاعده، یک منبع نظامی بلند پایه اماراتی ادعا کرد که کشورش قصد مقابله با القاعده در جنوب یمن را داشته و هیچ‌گونه توافق محرمانه‌ای میان امارات و این گروه تروریستی صورت نگرفته است.
امارات و عربستان مدعی مقابله با القاعده در یمن شدند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، سرتیپ مسلم الراشدی، افسر بلندپایه ارتش امارات روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در دوبی ضمن تکذیب گزارش اخیر خبرگزاری آسوشیتدپرس مبنی بر توافق پنهانی با گروه تروریستی القاعده در یمن، ادعا کرد که این اخبار "اتهاماتی دروغین و بی‌پایه و اساس" هستند.

الراشدی مدعی شد: امارات قصد مقابله با القاعده در جنوب یمن را داشته و هیچ‌گونه توافق محرمانه‌ای میان امارات و این گروه تروریستی صورت نگرفته است.

وی افزود: هیچ دلیلی برای مذاکره با القاعده وجود ندارد و امارات جدای از درگیری‌ها در یمن به عملیات خود برای مقابله با القاعده که یک تهدید منطقه‌ای و جهانی است، ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر، ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی نیز ادعا کرد که این ائتلاف با تمامی گروه‌های تروریستی از جمله القاعده و داعش در یمن مقابله می‌کند و به منظور آزادی تجاری در دریای سرخ و تنگه باب المندب از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

پیشتر خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی مفصل از ارتباط‌ گسترده عربستان و امارات با سازمان تروریستی القاعده در یمن پرده برداشت و نوشت که آمریکا نیز از این ارتباط‌ها مطلع است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *