يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

تنبیه کودکان؛ راهی برای تخلیه عصبانیت والدین؟!

دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 633756
‌یک مشاور تخصصی کودک و نوجوان در خراسان جنوبی ‌با بیان اینکه تنبیه برای تخلیه عصبانیت‌های والدین نیست، گفت: وقتی از دست روزگار و همسر دلخور هستیم، تلافی آن را سر فرزندمان‌ درمی‌آوریم‌.
تنبیه کودکان؛ راهی برای تخلیه عصبانیت والدین؟!
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، پوران عباسپور با اشاره به اینکه تنبیه برای بازدارندگی و نه برای ایجاد انگیزه است، افزود:‌‌ با تنبیه کردن نمی‌توانیم انگیزه ایجاد کنیم، بلکه تنبیه اجبار ایجاد می‌کند، لذا تنبیه‌های خشونت آمیز و کیفرهای بی دلیل، بچه‌ها را طلب کار بار می‌آورد.

عباسپور ادامه داد: تنبیه باید متناسب با عمل باشد و یک دلیل این که جرم در جامعه زیاد است، اینکه مجرمین خودشان را بستان کار می‌دانند.

این مشاور تخصصی کودک و نوجوان اظهار کرد: تنبیه‌های خشونت بار بچه‌ها را به سمت خلاف بیشتر می برد، چون آن‌ها را به سمت درک مظلوم سوق می‌دهد.  

وی با بیان‌ اینکه تنبیه و تشویق در حوزه رشد نیستند، یادآورشد: نقش تنبیه و تشویق کوچک تر از تربیت است، پس این قدر مسئله ‌تنبیه و تشویق را در زندگی بچه ها بزرگ نکنید‌.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *