شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۱
۱۲

نامه مجلس به رهبر انقلاب درباره پالرمو

سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب: 629211
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت که کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس برای ادامه مسیر خود در خصوص لایحه پالرمو قرار است نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب بنویسد و ایشان در خصوص ادامه دادن به بررسی این موضوع نظر دهند.
نامه مجلس به رهبر انقلاب درباره پالرمو
به گزارش جهان نيوز،حسن نوروزی در خصوص جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، گفت: امروز جلسه در خصوص بررسی ایرادات لایحه پالرمو اعاده شده از شورای نگهبان بود. در این جلسه آقای عراقچی از وزارت امور خارجه، معاونت وزارت اطلاعات، نماینده‌ای از اطلاعات سپاه و نماینده‌ای از مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند.

وی افزود: مسائل گوناگونی در این خصوص مطرح شد. شورای نگهبان چهار ایراد را وارد دانسته بود؛ یکی از این ایرادات گرفته شده از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که مهم‌ترین مساله هم همان بود. این ایراد مطرح می‌کرد که اسرار نظام نباید در اختیار بیگانگان قرار گیرد. این ایرادات چهارگانه در خصوص FATF نیست، FATF خواسته به ٤١ مورد عمل شود که پالرمو یکی از آن موارد است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: ما قصد داشتیم به اصلاح ایرادات شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام وارد شویم، اما بعضی‌ها معتقد بودند که مقام معظم رهبری صرحیا فرمودند که به اینگونه پروتکل‌ها و کنوانسیون‌ها رای ندهید، اما از سوی دیگر عده‌ای هم می‌گفتند که در نامه‌ای که آقای روحانی به مقام معظم رهبری نوشته‌اند و وضعیت را در آن نامه منعکس کرده‌اند، حضرت آقا موافقت کرده بودند که بر روی این موضوع کار شود.

نوروزی عنوان کرد: در پایان تمام این مسائل و توضیحات منوط به این شد که نامه‌ای به حضرت آقا نوشته شود تا ایشان صریحا بفرمایند که ما در این خصوص ادامه دهیم یا متوقف شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...مقام معظم رهبری در دیداری که با خود این نمایندگان داشتند صراحتا نظرشان را بیان کردند ...
United Arab Emirates
برای جلوگیری از دیپورت بچه هاشون باز به تکافو افتادن
نهان آدمی
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
حقوق می گیرید واز رهبری هم هزینه می کنید اگر واقعا" موضوع را از مجموع صحبت های روشن رهبری درک نمی کنید... در مجلس چه می کنید؟...
بی بصیرتی تا چه حد؟!
Iran, Islamic Republic of
... آنها که هنوز با ادبیات و تفکرات امام و رهبر بیگانه اند و نمی خواهند یا نمی توانند تفکر و رفتار انقلابی داشته باشند
Iran, Islamic Republic of
...
مائده
Iran, Islamic Republic of
درموضوع برجام هم رهبری شروط ۹ گانه ای رابرای برجام
تعیین کردندولی آن شرایط رادولت انجام داد؟مجلس باید
ازتصویب ۲۰دقیقه ای برجام عبرت بگیردقابل پذیرش نیست هروقت کم آوردیم ازرهبری هزینه کنیم آنجاکه مربوط به توصیه های ایشان بودبه این مضمون که ممکن
است نکات مثبتی داشته باشداماکشوررادچارمشکل کند
یااگرخلاقانونی وجودداردازظرفیتهای داخلی استفاده شود
نمونه ظرفیتهای داخلی اساتیدبرجسته حقوق کشورمان هستندمجلس ازآنهامشاوره بگیردودرهمین راستاازتجربه
کشورهای موفق میتوان استفاده کرد
Iran, Islamic Republic of
... امام خامنه ای، به طور واضح گفتند که اگر واقعاً دغدغه رفع فساد دارید، از طریق مجلس خودمان، اقدام به رفع مشکلات قانونی کشور کنید. وقتی مجلس داریم، چه نیازی به گرفتن قوانین از خارج داریم؟! پس شما چه کاره اید؟...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
نمايندگان مجلس با تصميمات غلط خود...
Iran, Islamic Republic of
العاقل يكفي بالاشاره.
متأسفانه... قدرت تحليل مسئولين و نماينده هاي ما در حديست كه رهبر حكيم و بصير و صبور انقلاب ناچارندحتي در ريزترين و جزئي ترين مسائل اجرايي و قضائي و مقننه ,شخصا" ورود نموده و دائما" هم به صورت شفاهي و هم به صورت كتبي به حضرات راهكار نشان داده و تذكر و انذار و اخطار دهند.....