سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

محسن هاشمی: دنیا در کنار ایران خواهد ایستاد

سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 629063
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مواضع خارج از نظام بین‌المللی مسئولان آمریکایی گفت: تا زمانی که ما با هوشیاری در سیاست خارجی عمل کرده و از رفتارهای تفریط‌آمیز و افراطی بپرهیزیم، دنیا نیز در کنار ما در برابر این گروه جنگ‌طلب خواهد ایستاد.
محسن هاشمی: دنیا در کنار ایران خواهد ایستاد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محسن هاشمی رفسنجانی در ابتدای هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به ولادت هشتمین اختر ولایت علی ابن موسی الرضا (ع) خورشید ایران زمین، امام رئوف و مهربان، اظهار کرد: سیره رضوی یکی از مهمترین منابع ظهور عقلانیت و مصلحت در تفکر شیعی است و امام رضا (ع) با وجود آنکه اجدادش توسط حکومت ظالم و سفاک بنی‌عباس به شهادت رسیدند و پدرش نیز بیش از 30 سال در مخوف‌ترین سیاه‌چال حکومت به بند کشیده شد و سرانجام مظلومانه به شهادت رسید. برای حفظ کیان شیعه و جلوگیری از خونریزی و فشار به مردم، ولایت‌عهدی مامون عباسی را پذیرفت.

وی ادامه داد: ایران زمین به عنوان مامن و ماوای سرزمین پیامبر میهمان امام رضا و دهها تن از فرزندان امام شد و تا امروز این سلسله مودت و دوستی هر روز بیش از گذشته گستره و استحکام یافته است.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: حتی گروهی از دوستداران اهل بیت، امام رضا را از پذیرش مسئولیت در دستگاه عباسی منع می‌کردند و این را سازش، تسلیم و خیانت به شیعه بر می‌شمردند و امام علی ابن موسی الرضا (ع) با تکیه بر عقلانیت و مصلحت در تصمیم خود تردید نکرد و تصویری متفاوت را از سیره اهل بیت (ع)‌ به جا گذاشت.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه سخنانش به مواضع خارج از نظام بین‌المللی آمریکایی‌ها اشاره کرد و افزود: در روزهای اخیر شاهد تهدیدات و مواضع خارج از منطق و عرف نظام بین‌المللی مسئولان آمریکایی هستیم و امروز جهان به صورتی واضح، منطق،‌ عقلانیت، صلح‌طلبی و پایبندی نظام جمهوری اسلامی به تعهدات خود را در کنار گستاخی،‌ بدعهدی و افراطی‌گری مثلث منحوس آمریکا، اسرائیل و برخی دولت‌های عربی مشاهده می‌کند.

وی به سیاست اصولی و مبنایی جمهوری اسلامی که در پذیرش برجام موجب انزوای دشمنان ایران در عرصه جهانی شد اشاره کرد و گفت: نقطه اتکای ما در این تقابل است که باید تداوم یابد و موجب شود تا تلاش‌های گسترده برای ایران  هراسی به شکست قطعی برسد.

به گفته هاشمی تا زمانی که ما با هوشیاری در سیاست خارجی عمل کرده و از رفتارهای تحریک‌آمیز و افراطی بپرهیزیم، تلاش‌های جنگ‌طلبانه نیروهای تندرو در آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی محکوم به شکست خواهد بود و دنیا در کنار ما در برابر این گروه جنگ‌طلب خواهد ایستاد.

رئیس شورای شهر تهران در پایان گفت: اعضای شورای شهر تهران ضمن حمایت از مواضع متین و مقتدرانه مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و سایر مسئولان ارشد نظام جمهوری اسلامی در برابر تهدیدات از نخبگان و شخصیت‌های سراسر جهان می‌خواهد تا با پیوستن به نهضت صلح‌طلبی و مقابله با افراطی‌گری دولت ایالات متحده، صفحه جدیدی در عرصه بین‌المللی رقم بزند و برتری عقلانیت را در برابر افراط،‌ در عرصه‌های جهانی تثبیت کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *