شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

وزارت کشاورزی صادرات ۱۸ محصول را ممنوع کرد

سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 626093
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: صادرات ۱۸ محصول کشاورزی برای تامین امنیت غذایی در زمان تحریم‌ها ممنوع شده است.
وزارت کشاورزی صادرات ۱۸ محصول را ممنوع کرد
به گزارش جهان نيوز، علی اکبری عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اشاره به بررسی تامین امنیت غذایی در زمان تحریم‌ها در این کمیسیون، اظهار داشت: کمیسیون کشاورزی جلسات متعددی با دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برگزار کردند.

وی افزود: وزارت جهادکشاورزی طی جدولی صادرات 18 محصول اساسی از جمله جو، گندم و جو‌دو‌سر وغیره را ممنوع اعلام کرده است. همچنین قرار است تا به نهاده‌ها مانند ذرت، کنجاله و سویا ارز مبادله‌ای اختصاص یابد تا از طریق واردات کمبود این محصولات در کشور جبران شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه جلسات کمیسیون با دستگاه‌های ذیربط درباره تامین امنیت غذایی در زمان تحریم‌ها ادامه دارد، تصریح کرد: قرار است ارگان‌ها طی گزارشی نیازها و تولیدات کشور را به کمیسیون کشاورزی ارائه کنند.

اکبری با بیان اینکه در این گزارش‌ها جدول ظرفیت‌های انبار و ذخیره‌سازی محصولات نیز باید برآورد می‌شود، تاکید کرد: در این زمینه دستگاه‌های مربوطه باید از ظرفیت موجود به بهترین وجه بهره‌برداری کنند و یا در صورت نیاز ظرفیت‌سازی کنند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *