جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

حضرت فاطمه(س) چگونه از وفات خدیجه(س) خبردار شد؟

شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 615265
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) به تشریح احوال پیامبر (ص) و حضرت فاطمه (س) در هنگام وفات حضرت خدیجه (س) پرداخت.
حضرت فاطمه(س) چگونه از وفات خدیجه(س) خبردار شد؟
به گزارش جهان نيوز، امروز (شنبه) پنجم خردادماه و دهم ماه مبارک رمضان مصادف با سالروز وفات حضرت خدیجه (س) همسر نبّی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) است. به همین مناسبت، «محمدحسین رجبی‌دوانی» محقق تاریخ اسلام و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) به تشریح احوال پیامبر (ص) و حضرت فاطمه (س) در هنگام وفات حضرت خدیجه (س) پرداخت.
 
این محقق تاریخ اسلام با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) در هنگام وفات مادرشان، پنج ساله بودند، گفت: پیامبر اکرم (ص) خبر درگذشت حضرت خدیجه (س) را از حضرت فاطمه زهراء (س) پنهان کردند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) افزود: در حدیثی از امام صادق (ع) نقل شده است که وقتی حضرت خدیجه (س) از دنیا رفتند، پیامبر اکرم (ص) این مسأله را از حضرت فاطمه (س) پنهان کردند و حضرت فاطمه (س) به پدر پناه می‌بردند و می‌فرمودند: یا رسول الله! مادرم کجاست؟

رجبی‌دوانی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) برای آنکه حضرت زهراء (س) دچار غم و اندوه نشود و به سختی نیافتد، به او جوابی نمی‌داد و چون حضرت فاطمه (س) از پدر پاسخی نمی‌یافت، به سراغ دیگران می‌رفت و از دیگران جویا می‌شد.

به گفته وی، روزی جبرئیل امین (ع) بر پیامبر (ص) نازل شد و به ایشان عرضه داشت: خداوند متعال به حضرت فاطمه (س) سلام می‌رساند و می‌فرماید: به فاطمه (س) بگو که مادرش خدیجه (س) در بهشت جای گرفته است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *