شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

خبرنگار «بی‌بی‌سی فارسی» از لبنان اخراج شد

دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب: 613911
منابع لبنانی خبر دادند، یک خبرنگار شبکه «بی.بی.سی فارسی» مقیم این کشور، به دلیل انتشار تصاویری از خود با سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از لبنان اخراج شده است.
خبرنگار «بی‌بی‌سی فارسی» از لبنان اخراج شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، امروز دوشنبه خبر داد که «مهرداد فرهمند» خبرنگار منطقه‌ای شبکه «بی.بی.سی فارسی» به دستور «الامن العام» لبنان، از این کشور اخراج شده است.  دیشب دستوری از «الامن العام» (امنیت عمومی) صادر شده مبنی بر اخراج فرهمند از لبنان و منع بازگشت او به خاک لبنان. علت این امر ورودش به فلسطین اشغالی و ضبط ویدئویی با [آویخای] ادرعی [سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی] است. این دستور به همه مراکز ورودی و خروجی مرزی و فرودگاه‌ها ابلاغ شده و طبق این دستور، او «فردی اخراجی و عنصر نامطلوب است». 

روزنامه لبنانی الاخبار با اشاره به اینکه مهرداد فرهمند با ضبط ویدئویی با ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، نقش مترجم را برای او ایفا کرده و از ایرانی‌ها خواسته که به فلسطین اشغالی بروند، نوشته که این اقدام خبرنگار بی.بی.سی در ادامه تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. 
الاخبار نوشت: در ادامه بازار گرم عادی‌سازی [رژیم‌های عربی] خبرنگار انگلیسی-ایرانی که خبرنگار منطقه‌ای شبکه بی.بی.سی است و در کنارش آویخای ادرعی [سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی] ایستاده، مهرداد فرهمند که خود را مقیم بیروت معرفی می‌کند، در تصاویری ضبط شده دیده شد و همین امر سبب شد تا «امنیت عمومی» لبنان تصمیم بگیرد او را از این کشور اخراج کند. 

به نوشته این روزنامه لبنانی، مهرداد فرهمند، خبرنگار منطقه‌ای بی.بی.سی فارسی، که در بین کشورهای منطقه تردد می‌کند و 12 سال است در بیروت اقامت دارد، دیروز بسادگی یک ویدئوی ضبط شده به صورت «سلفی»‌ از خود و آویخای ادرعی سخنگوی [عربی] ارتش دشمن اسرائیلی منتشر کرد و در آن از ایرانی‌ها خواست که به اسرائیل (فلسطین اشغالی) بیاییند.

فرهمند در صفحه‌ فیسبوک خود، به معرفی آویخای پرداخته و ماجرای دیدار خود با او را روایت کرده است. همین امر سبب شد تا اداره کل امنیت عمومی لبنان دستور اخراج او از لبنان را صادر کند. 
آویخای در تصویری که خبرنگار شبکه انگلیسی بی.بی.سی از او ضبط کرده، مدعی است که رژیم صهیونیستی که در سالهای اخیر چندین تن از بهترین دانشمندان هسته‌ای ایران را ترور کرده، با مردم ایران مشکلی ندارد و صرفا مشکلش با «سپاه پاسدران انقلاب اسلامی» است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *