شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۳
۶۴

روحانی: اجازه ندادیم آمریکا به هدف خود برسد!

يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 613423
دعوا در ۲۹ اردیبهشت بر سر رقابت دو یا چند نفر نبود بلکه بر سر این موضوع بود که آیا ملت باید آزادانه و با اختیار راه خود را برگزیند یا اینکه مردم دارای اختیار نیستند و باید به هر آنچه ما پسندیدیم و به آن‌ها گفته شد، را عمل کنند.
روحانی: اجازه ندادیم آمریکا به هدف خود برسد!
گروه سیاسی جهان نيوز: حجت الاسلام حسن روحانی شامگاه شنبه در دیدار صمیمی با جمعی از زنان، جوانان و دانشجویان با بیان اینکه ماه رمضان، ما را برای تحمل و گذر از سختی‌ها آماده می‌کند، گفت: راه ما به سمت پیروزی، استقامت و امید است. اهم محورهای صحبت رئیس جمهور را در ادامه خواهید خواند:

*مهمترین پیام انتخابات ۹۶ این بود که به عقب بر نمی‌گردیم و شما جوانان باید ایران را بسازید و راه را بر آزادی اندیشه‌ها هموار کنید.

*از ۲۹ اردیبهشت ۹۶ تاکنون یعنی در یک سال گذشته با سختی‌ها و حوادث بسیار زیادی مواجه بودیم. گاهی این مشکلات بخاطر رفتار طبیعت با ما بود آنجایی که سیل و زلزله را تجربه کردیم و گاهی هم سخنان و شیوه‌های ناپسندی که نشان می‌داد که برخی هنوز هم ۲۹ اردیبهشت ۹۶ را باور نکرده‌اند.

*آن زمانی که مستقل و بدون اجازه دخالت به بیگانگان صحنه عظیم انتخابات را می‌آفرینیم و آزادانه در اجتماعات باشکوه رفته و حرف، سخن و شعار خود را به راحتی عنوان می‌کنیم و به همه اعلام می‌کنیم که چه می‌خواهیم؛ آنجا هم استقلال، هم آزادی و هم جمهوری اسلامی است.

* در هفته‌های آخر منتهی به ۲۹ اردیبهشت ۹۶ بویژه در استان‌های کشور صحنه‌های نابی از حضور را آفریدند، در مشهد در یک روز ۲ اجتماع بزرگ از سوی دو رقیب انتخاباتی با فاصله‌ای کم برگزار شد، اما هیچ برخورد، نزاع و سخن درشتی بین دو طرف بوقوع نپیوست و این نه تنها در مشهد، بلکه در سایر شهر‌ها و استان‌ها هم دیده می‌شد. این به معنای آزموده شدن ملت ایران و ظرفیت یافتن روح همه جوانان است.

*ماه رمضان را ماهی برای ایجاد تحمل جدید است. این امید و تحمل است که ما را از پیچ و خم‌های تاریخی نجات می‌دهد.

*ما خواستیم با صدای رسا بگوییم در اقتصاد به عقب برنمی‌گردیم و نمی‌گذاریم کشور دارای رشد منفی باشد و در سخت‌ترین شرایط بازار ناآرام شده و نمی‌گذاریم اشتغال خالص ما در سال ۱۲ هزار و ۱۴ هزار نفر باشد، به گونه‌ای که در سال گذشته میزان اشتغال خالص در کشور، بیش از ۷۹۰ هزار اشتغال خالص بوده است.

*در سال گذشته بخش اعظم آن‌هایی که جویای کار بودند به استثنای چند ده هزار نفر مشغول کار شدند، البته این به معنای آن نیست که مشکل اشتغال در کشور از بین رفته است، بلکه هنوز راه درازی در پیش داریم، اما ایجاد این میزان شغل یک تحرک بزرگ برای ادای پیمان بوده است.

* صادرات غیرنفتی کشوردر فروردین سال جاری بیش از ۱۵ درصد افزایش داشته است. این نشان‌گر آن است که مسیر ما درست و صحیح بوده است.

*ما اولین توطئه بزرگ را پشت سر گذاشتیم. مبنای آمریکا این بود که به محض خروج از برجام ایران نیز از برجام خارج شده و پرونده ایران به سرعت به شورای امنیت رفته و همه قطعنامه‌ها و تحریم‌ها برگشته و ایران تنها در برابر دنیا قرار داشته باشد.

*ما در مرحله اول اجازه ندادیم که آمریکا به هدف خود برسد و در گام اول توطئه آمریکا شکست خورد و به جز چند کشور و یک رژیم جعلی تمام جهان در برابر آمریکا ایستاد و این به معنای آن است که سیاست خارجی ایران موفق بوده است و این در حالی است که روزی همه کشور‌ها در تحریم علیه ایران مشارکت داشتند و شورای امنیت علیه ایران رأی صادر می‌کرد.

* امروز کشور‌های بزرگ اتحادیه اروپا، روسیه، چین و همه کشور‌های مهم جهان کار ترامپ را غیرصحیح، غیرقانونی و برخلاف صلح و امنیت جهانی تلقی می‌کنند و این موفقیت ماست.

 *باید با امید، پشتکار، استقامت و مقاومت راه را ادامه دهیم. این مسئولیت در بلندمدت بر عهده شما جوانان و در کوتاه مدت برعهده ما در دولت است. شما باید آینده کشور را بسازید و راه را برای آزادی اندیشه هموار کنید.

*وقتی موفق خواهیم بود و از مشکلات عبور خواهیم کرد که همه به صحنه بیایند. جامعه ایران با نظرات دولت منتخب خود و رئیس جمهور منتخب خود آشناست و آگاه است که ما در دولت معتقد به فضای باز اطلاعات در کشور هستیم.

*دولت محدودیت در ارتباطات بین مردم را نمی‌پسندد و معتقد است مردم به خوبی راه خودشان را تشخیص می‌دهند.

*دعوا در ۲۹ اردیبهشت بر سر رقابت دو یا چند نفر نبود بلکه بر سر این موضوع بود که آیا ملت باید آزادانه و با اختیار راه خود را برگزیند یا اینکه مردم دارای اختیار نیستند و باید به هر آنچه ما پسندیدیم و به آن‌ها گفته شد، را عمل کنند.

*یک اندیشه می‌گوید تا آنجا که ممکن است باید با دنیا تعامل کرد تا جایی که وجدان عمومی بپذیرد که این ایران نیست که از تعامل رویگردان است. اگر مردم این مسأله را بپذیرند در کنار دولت و حامی دولت می‌مانند و آن وقت می‌توانیم راه را ادامه داده و با وحدت از همه مشکلات عبور کنیم.

*معتقدیم جوانان و زنان باید مدیریت کشور را برعهده بگیرند و بر این تصمیم که تا پایان دولت دوازدهم باید ۳۰ درصد مدیریت کشور برعهده زنان شایسته قرار گیرد، ایستاده‌ایم.

* باید سن مدیریت در کشور از ۴۸ سال به ۴۰ سال کاهش یابد، بر این مبنا امروز شاهد هستیم که در تمام نهاد‌های دولتی جوانان بیش از گذشته به کار گرفته شده‌اند و حداقل ۱۲ معاون وزیر و رئیس سازمان‌های مستقل ما و ۴۶ مدیر کل در دستگاه‌های اجرایی از زنان شایسته و جوانان انتخاب شده‌اند و این راه گام به گام ادامه خواهد داشت.

* ممکن است بعضی‌ها این تصمیم و رویه را نپذیرند، اما تصمیم و وعده ما در ۲۹ اردیبهشت آن بود که جوانان، زنان، اقوام و ایده‌های مختلف باید مسیر رشد و تعالی کشور را آنگونه که خود می‌خواهند انتخاب کرده و بپیمایند؛ امیدوارم راهی را که برگزیده‌ایم با هم ادامه دهیم.

*هر سال عزیزان، افطار میهمان دولت و رئیس جمهور بودند، اما امسال دولت و رییس جمهور بخاطر رعایت قانون و مصوبه اخیر مجلس، میهمان شما هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
درود بر رييس جمهور عزيز و خار چشم تندروها و دلواپسها و همفكرانشان.
من كه ازش راضيم شديد، اميدوارم مخالفين هم دست از تنگ نظرى و سنگ اندازى بردارند
سرور
Iran, Islamic Republic of
از سبک مجیزگویی شما تنگ نظری می بارد.
Germany
دولت تدبیر و امید علیرغم مخالفان داخلی و دشمنان خارجی بخوبی مملکت را اداره کرد و از بحرانها عبور داده و باز هم عبور خواهد داد
Iran, Islamic Republic of
واقعا باید براش اسپند دود کنیم!
Iran, Islamic Republic of
بله بسیار خوب اداره کرد

ولی به سوی قهقرا




حلوا حلوا کنید دهنتون شیرین شه......
Iran, Islamic Republic of
...
منظورت از عبور از بحران چیه دقیقا؟!
...
Netherlands
این بهم پریدن ما را بجائی نمی رساند. نقاط ضعف را گزارش کنیم و راه حل ارائه دهیم. این حداقلی استکه "ما می توانیم".
یا حق
Iran, Islamic Republic of
حداقل اون کلیدو بالای صفحه ت بردار که بدونیم تو ایرانی!!
United States
من اون کاربر نیستم اما ازت می پرسم یعنی خودت از اون کلید بالای صفحه برای وصل شدن به تلگرام استفاده نمیکنی ؟ چیزی که کشور و بیچاره کرده دورویی و نفاقه آدمایی مثل توئه
Iran, Islamic Republic of
"... روحانی: اجازه ندادیم آمریکا به هدف خود برسد..."

آشیخ یه خلاف واقعی بگو که بگنجه

آمریکا مگه قرار بود چه ضربه ی دیگه ای وارد کنه؟
صامد
Iran, Islamic Republic of
هدف ما سربلندی ایران باشه ....
Iran, Islamic Republic of
این کلیده که پدر همه ما رو 5 ساله در آورده
Iran, Islamic Republic of
نه عزیزم استفاده نمی کنم، در ضمن مثل اینکه شما هم ریا سنج داری مثل بعضیا که تو دفترشون دارن!!
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم
سلام
Iran, Islamic Republic of
البته در این که کسانی از یک رئیس جمهور راضی باشند یا نه، اجباری نیست. مسئله در مورد دلیل رضایت از یک رئیس جمهور است. در همه دنیا هم افرادی از یک فرد راضی هستند، اما دلیل نمی شود که اولا همه از او راضی باشند، و ثانیا عملکرد آن شخص خوب باشد. خار چشم کسی بودن، دلیل خوبی فردی نیست،... اینکه در کانادا از رئیس جمهور شدیدا راضی هستید جای امیدواری دارد که حداقل ایشان اگر برای ایران نشینان دلیلی برای راضی بودن باقی نگذاشته اند، برای کانادا نشینان اینطور نیست!
سلام
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت ریاست محترم جمهور. فرمایشات شما با آنچه سال قبل درست در روزهای منتهی به انتخابات بیان می فرمودید، با عرض پوزش تباین کامل دارد. سال گذشته در ایام انتخابات از جنگ و خطر آن و دلار 5000 توامنی در صورت پیروزی رقیب و نوسانات شدید بازار و امثال آن گفتید و مردم را ترساندید! اما امسال از اینکه مردم به راه و رسم حضرتعالی علاقمند بودند، می گویید..... سال گذشته از ازادی بیان می گفتید و امسال وزارتخانه دولت شما، تلگرام را فیلتر میکند! پارسال از مردم کرد زبان گفتید و امسال کولبرها را دستگیر می کنید. پارسال از جوانان گفتید و امسال دهه شصتیها عامل بحران شدند. به هر حال در این چند سال بد رسمی را در کشور بنیان نهاده اید. ...
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا کسی بهتر از شما نمی تونست اجازه بده و آمریکائی ها خودشون باورشون نمی شد به این قشنگی به خواسته هاشون برسن
خدمتی بی نظیر به آمریکا که در خواب نمی دیدند
بیژن
امیدوارم با رئیس جمهورت و برجامش محشور بشوی...
سقا
Iran, Islamic Republic of
چی دیدی که شدیدا راضی هستی؟؟؟؟
دلار 8000تومنی، برجام نافرجام، رکود، تورمی که جیب مردم نشون میده، پیشرفت تو صنعت هوا فضا؟؟؟؟
مدیریت بحران موقع بلای طبیعی مثل زلزله ی سر پل ذهاب؟؟؟
ایجاد اشتغال؟
تعطیلی کارخونه ها؟؟؟
خلاصه بی چی راضی هستی؟؟؟؟
Canada
نميگم بمونى تو خماريش!
Iran, Islamic Republic of
فعلا که شما تو خماری تحقق وعده های دولت منتخبتون هستین.....
علی الخصوص فتح الفتوح برجام...
ما که مثل شما اصلاح طلبان منافع کشور رو فدای حزب وافراد نمی کنیم،اگرهم منتقدوضعیت فعلی کشور وتحمیل برجام وهر کنوانسیون ومعاهده وشرط دیگه ای،از جانب اروپا وامریکا هستیم از این جهته که باعث سلطه بیگانه روی کشور عزیزمون وهمین طور از دست دادن فاکتورهای قدرت ما میشه.
ولی شما جماعت اصلاح طلب فقط حزب وتکرار می کنم براتون مهمه
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل برادر 5ساله که به سرنوشت این کشور شیر یا خط می اندازند. یک روز امریکا کدخداست یک روز مزاحم. اروپاییان خودشان می گویند ما به خاطر ایران مقابل آمریکا نمی ایستیم اینا می گویند نه ایستاده اید بدنتان گرمه متوجه نمیشید.
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
برجامی ها از طرفی آمریکا را به علت کارشکنی ها و خروج از برجام یک موجود مزاحم می دانند
از طرفی نسبت به شعار مرگ بر آمریکا آلرژی دارند
کدام را باور کنیم
دم خروس را یا قسم حضرت عباس را
....
Iran, Islamic Republic of
فعلا که آمریکا ثابت کرد به هیچ معاهده ای پایبند نیست
و شما هم ثابت کردید در حقیقت زبان دنیا را اصلا نمی فهمید
و انقلابیون هم ثابت کردند آنچه شما در آینه هم نمی بینید اون ها در خشت خام می دیدند
حالا دیگه برجام به زباله دان تاریخ رفته و با این وقت کشی و شعارهای مرده باد زنده باد اصلاح طلبانه اگر امور کشور می چرخه و به قول دانشمند روشن ضمیر آیت الله جوادی آملی سرانجام خوراک کوسه ها نمیشید
پس ادامه بدید
Iran, Islamic Republic of
هدف امریکا تخریب و بتن ریزی صنعت هسته ای ایران و تشدید تحریمها بود که هر دو محقق شد.
Iran, Islamic Republic of
خوشحال درود فرست !!تو صفحه خاطراتت تمام نظراتت را بنویس بعد بزار کنار و سال بعد ان را باز کن و بخوان ببین چقدر ساده لوحی .اگر کمی مردم حافظه تاریخی داشتند میدیدند همین ادم برای نشستن سر میز با امریکا و دادن دستاورد هسته ای و رفع مشکلات اقتصادی چه ...که نمیگفت .مردم خودشون مقصر وضع موجودند
Iran, Islamic Republic of
علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
واقعا"...، می دونم خودتم روده بر شدی.
Iran, Islamic Republic of
روحانی هر که بود
یک انتخاب بود و این یعنی دموکراسی
Iran, Islamic Republic of
احیانا اهل برره نیستی؟!
Iran, Islamic Republic of
بله شما نداشتید آمریکا زحمت بکشه به هدفش برسه بلکه شما مخلصانه هدف رو به آمریکا رسوندید
ساید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اقا از این مطالب نزارید

بزارید بعد افطار ما هم با خیال راحت نظر بدیم
Iran, Islamic Republic of
اگربه محتكرين مسكن و خودرو هم اجازه نديد مردم سركيسه كنند باورميكنيم
Iran, Islamic Republic of
ارتباط بین برجام، گلابی، دلار، اشتغال، راکتور بتنی و اورانیم 20% غنی شده چیست؟!
عمار
Iran, Islamic Republic of
آقای رییس جمهور در سالگرد ریاست خود طوری سخن میگویند انگار انتخاباتی در پیش است شعار ووعده میدهند!
بنده بعنوان یک ایرانی انتظار دارم آقای رییس جمهور در سالگرد انتخاب خود بیایند وکارنامه ارائه کنند وبفرمایند چند درصد از وعده ها محقق شده.
کلی گویی دردی از جامعه حل نمیکند.
مثلا بفرماینداز وعده هایی مثل :
-ازافزایش صادرات غیر نفتی چه خبر؟
-از ایجاد یک میلیون شغل درسال چه خبر؟
-از رفع تحریمها چه خبر؟
-از احساس رشد اقتصادی در زندگی مردم چه خبر؟
-از ثبات قیمتها چه خبر؟
-از مسکن اجتماعی،از شفافیت مالی کارگزاران،از سایت ثبت نام بیکاران جویای کار،و.......... وسایر وعده هایی که در سال 96داده شد ....
چه خبر؟
خلاصه یک کارنامه یکساله ارایه بدهند
Iran, Islamic Republic of
و همچنین اون سخن تاریخی که فرمود "آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که هیچ کس نیاز به گرفتن یارانه نداشته باشه "
Iran, Islamic Republic of
جا دارد روز 29 اردی بهشت رو به عنوان روز اشتباه ملی در تقویم کشور ثبت کنیم
United States
تنها کسانی که فکر میکنند این دولت موفق بوده خود روحانیه و هاشمی که متاسفانه هاشمی شخصا نمیتونه نظرش را ارائه بده.
United States
از نبودن هاشمی هرگز متأسف نباش.
Canada
داعش درونت رو كنترل كن دلواپس تقلبى
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
روحانی: اجازه ندادیم آمریکا به هدف خود برسد!!!
هدف امريكا چي بوده كه روحاني نگذاشته به عموسام به هدفش برسه ؟؟؟اگه برجام منظورشه كه سخت در اشتباه تشريف دارند جناب رئيس جمهور اما اگر اهداف امريكا در منطقه است كه مقام معظم رهبري و سرباز ولايت سردار سليماني مانع رسيدن امريكا به اهدافش شده نه دولت ... تدبير و اميد اين مطلب واضحه ...
انصاری
Iran, Islamic Republic of
دیگر چیزی مانده که نداده باشی به آمریکا ...
Iran, Islamic Republic of
خیلی خندیدن دارم ار خنده روده بر میشم ...
Iran, Islamic Republic of
...ما در مرحله اول اجازه ندادیم که آمریکا به هدف خود برسد و در گام اول توطئه آمریکا شکست خورد

سوال اساسی این است که برجام را که نعوذبالله خدا نیاورد شما آوردید
چطور در همچین توافقنامه ای شما به همه تعهدات خود عمل کردید و طرف مقابل بدون هیچ دغدغه ای از اون خارج میشه و شما با وجود همه ی خسارات وارده جرات ندارید خارج بشید چون اگه خارج بشید اون یکطرف میتونه تمام قطعنامه های قبلی شورای امنیت رو برگردونه

این خنثی سازی توطئه ترامپ بود یا نشانه ی گرفتاری در چاه ...مصیبتی به نام برجام
عمار
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز محترم
باسلام وعرض تبریک ماه مبارک وآرزوی قبولی طاعات وعبادات
یک سئوال آیا بنده نظر خلاف واقعی دادم ویا توهین خدای نکرده نمودم که نظرم را منتشر نکردید؟
التماس دعا
Iran, Islamic Republic of
به جهنم که نظرت چاپ نشده، چرا التماس میکنی؟
مگه چاپ نظر اینقدر مهمه؟!
م ج
Iran, Islamic Republic of
چطور می تونی همچنان در باره برجام صحبت می کنی؟...
Iran, Islamic Republic of
روحانی داره بی خرابکاری اقتصادیش رو با خرابکاری اجتماعی و فرهنگیش و به اسم آزادی جبران می کنه.
مردم خیلی پرت شدن
بیژن
اجازه دادید وبا روحیه غربگرائی خودتان ،هربلایی که توانستید بر سر این مملکت آوردید!و تن به هر خفت و خواری دادید و با دولتمرداان منتخب خودت مسابقه پارادوکس برگزار کردیدبرای شیره مالی بر سر ملت!...
ایشون یعنی اقای روحانی کاندید رییس جمهوریند؟دور چندم؟ قانون عوض شده؟ چه خبره ؟خوابند جنابشان یابیدار؟
سید
Iran, Islamic Republic of
داداش اگه در 96 تو انتخابات درگیری نشد نشون از عزت نفس 16 میلیون رای دهنده بودن مثل سال 92 که با %25 رای که آوردین بازهم ما بودیم که نشون دادیم با ظرفیت تر شماهاییم
روحانی: اجازه ندادیم آمریکا به هدف خود برسد!
Iran, Islamic Republic of
من نفهمیدم این هدفی که می گه نذاشته تا آمریکا به اون برسه چی بوده . طفلی امریکا ، خوب می ذاشت به هدفش برسه ...
Iran, Islamic Republic of
« ... تصمیم و وعده ما در ۲۹ اردیبهشت آن بود که جوانان، زنان، اقوام و ایده‌های مختلف باید مسیر رشد و تعالی کشور را آنگونه که خود می‌خواهند انتخاب کرده و بپیمایند ... »...؟!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز ؛ چرا این کامنت رو کامل نذاشتی ؟!!!!!!!!!!!!!! شدی سانسور چی ؟؟!!!!!!!!! مگه چی نوشته بودم ؟!!!!!!!!!!!!!!
عباسعلی
Iran, Islamic Republic of
روحانی: اجازه ندادیم آمریکا به هدف خود برسد!
خوابیده را می‌شود از خواب بیدار کرد ولی کسی که خود را به خواب زده، هرگز.
جناب تدبیر آمریکا بدون شلیک حتی یک گلوله تقریبا به تمام اهدافش دست یافت و پیروزمندانه برجام را پاره کرده، تف کرد و کنار گذاشت. و شما متخیلان پیروزی هیچ کاری ازتون بر نیامد، حتی نتوانستید شکایت کنید. پیشاپیش همه چیز را واگذار کرده‌اید ...
Iran, Islamic Republic of
خود را به خواب هم نزده است.راه ذلت بار واگذاری موقعیت های ایران به دشمن ادامه دارد.اخبار مذاکرات جلسه غیر علنی امروز را بخوانید.
United States
امریکا چکار میخواست بکنه که نکرد
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی! خواهشا حرفهای آزار دهنده نزنید. در ازای تقریبا هیچ صنعت هسته ای را در هم کوبیدید و ایران ضعیف نشان دادید.توجیهات امروزتان آزاردهنده است
Iran, Islamic Republic of
آخه مشتی تو اصلا می دونی گرونی چیه که حرف از تورم منفی یا مثبت می زنی ؟ چند دفعه برای خرید مایحتاج خونت رفتی سوپری محلتون ...
محسن
Iran, Islamic Republic of
این سخن روحانی را اگر واکاوی کنید به 15 -16 سال قبل و مذاکرات مرحله قبل جناب استاد مذاکره با اروپاییها هر روز تریبون دست می گرفت که نمی خواهیم به شورای امنیت برویم و این شورای امنیت... هست...
محسن
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر حقوقدان ورییس دولت جمهوری اسلامی می توانید بفرمایید شما چند قدم جلو رفتید که به عقب بر نمی گردید لا اقل گامهای پیشرفتتان را دو نمونه بفرمایید
م....