شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

«پسورد طبقه سوم» علت ناراحتی رهبر کره شمالی

شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 613260
به نظر می‌رسد اظهارات یک مقام سابق کره شمالی که به همسایه جنوبی این کشور متواری شده یکی از دلایل ناراحتی شدید پیونگ یانگ است.
«پسورد طبقه سوم» علت ناراحتی رهبر کره شمالی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی که پس از موفقیت در ارتباط با رهبر کره شمالی محبوبیتش به میزان قابل توجهی افزایش یافته بود، اکنون منتظر پایان موفقیت آمیز دیدار کیم جونگ اون و دونالد ترامپ در ماه آینده است.
 
اما درحالیکه تنها چند روز به دیدار تاریخی میان رهبران کره شمالی و آمریکا باقی مانده، پیونگ یانگ دولت کره جنوبی را "بی کفایت و جاهل" خوانده است. به همین دلیل رئیس جمهوری کره جنوبی در روزهای آتی برای اتخاذ یک سیاست واحد با ترامپ راهی آمریکا خواهد شد.

مون هرچند در ظاهر همواره از سیاست تحریم ها و تهدیدات نظامی ترامپ حمایت کرده اما مدتهاست که خواستار آشتی با همسایه جنوبی خود بوده و واشنگتن را نیز به این سمت سوق داده است.تهدیدات کره شمالی درباره خروج از دیدار با ترامپ درصورت ادامه درخواستهای یکجانبه آمریکا برای خلع سلاح تاثیر زیادی بر روحیه رئیس جمهوری کره جنوبی نداشته و او همچنان به موفقیت مذاکرات خوشبین است.

به اعتقاد آندری آبراهامیان، کارشناس موسسه گریفیث آسیا درباره این موضوع گفت: مون کار فوق‌العاده ای در ارتباط سیاسی با دو رهبر ( در سال 2017 با ترامپ و در سال 2018 با کیم جونگ اون) انجام داد. او همچنان در وضعیتی است که قادر به میانجی گری است، البته تنها تا زمانی که دو طرف دیگر حاضر به مذاکره باشند.

به نظر می‌رسد انتقادات شدید اخیر کره شمالی به کره جنوبی تا اندازه‌ای به این دلیل باشد که سئول به یونگ هو، دیپلمات سابق کره شمالی در بریتانیا که به کره جنوبی پناهنده شده اجازه داده بود دوشنبه هفته قبل برای کتاب خاطرات خود یک کنفرانس خبری برگزار کند.وی در کتاب خاطرات خود با نام "پسورد طبق سوم"، تائه رهبر کره شمالی را فردی خشن، عجول و بی فکر معرفی کرده است.

ترامپ نیز در صحبتهای خود در کاخ سفید گفت تا جایی که او اطلاع دارد دیدار با کیم همچنان به قوت خود باقی است اما شاید رهبر کره شمالی پس از دو دیدار از چین تحت تاثیر پکن قرار گرفته باشد.
شاید تجدید روابط کره شمالی و چین باعث جسورتر شدن کیم جونگ اون شده و ظاهرا دیگر بیش از حد به موفقیت نشست با ترامپ متکی نیست. اما به اعتقاد ژائو تونگ، کارشناس مسائل کره شمالی در مرکز کارنگی تسینگوا چین در پشت پرده انتقادات اخیر کره شمالی قرار ندارد زیرا پکن به دنبال توافق آمریکا و کره شمالی و استفاده از فرصت برای بهبود همکاری اقتصادی با این کشور است.

رئیس جمهوری کره جنوبی در ابتدای سال جاری میلادی پیشنهاد رهبر کره شمالی برای کاهش تنش را پذیرفت و سئول معتقد است باوجود اختلافات اخیر تغییری در وعده پیونگ یانگ برای برچیدن سایت هسته‌ای ایجاد نشده است.
مون جائه این قرار است روز سه شنبه در واشنگتن با ترامپ دیدار کند و باوجود اتحاد میان دو کشور مشخص است ترامپ موضع سرسختانه‌تری به نسبت کره جنوبی در قبال رهبر کره شمالی داشته و انتقادات شدید علیه پیونگ یانگ نیز این موضوع را ثابت می‌کند.

با اینحال کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی ابراز امیدواری کرد جلسه مون با ترامپ به بهبود شرایط مذاکره با کره شمالی کمک بیشتری کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *