جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

یکسان شدن ساعت رسمی دو کره

يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 608090
کره جنوبی اعلام کرده رهبر کره شمالی قصد دارد در آنچه که یک اقدام آشتی جویانه خوانده ساعت رسمی کشورش را با ساعت رسمی کره جنوبی یکسان کند.
یکسان شدن ساعت رسمی دو کره
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، سئول امروز (یکشنبه) اعلام کرد: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفته ساعت رسمی کشورش را ۳۰ دقیقه به جلو می‌برد تا با منطقه زمانی کره جنوبی یکی شود.

از سال ۲۰۱۵ هنگامی که حکومت کره شمالی در اقدامی ناگهانی ساعت رسمی این کشور را ۳۰ دقیقه نسبت به ساعت رسمی کره جنوبی عقب برد، ساعت رسمی در این دو کشور نیم ساعت با هم اختلاف پیدا کرد.

پیونگ یانگ در توجیه این اقدامش یک منطق ملی‌گرایانه را مطرح کرده و گفت: با این حال کره شمالی به ساعت رسمی مور استفاده در کره در پیش از حکومت استعماری ژاپن در سال‌های ۱۹۱۰ – ۱۹۴۵ در این شبه جزیره بازخواهد گشت.

این اقدام در هفتادمین سالگرد آزادی کره از اشغال توکیو صورت گرفت.

با این حال سخنگوی مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی گفت: کیم جونگ اون بعد از نشست رهبران دو کره در روز جمعه متعهد شد که ساعت رسمی کشورش را تغییر دهد.

این سخنگو به نام یون یونگ گفت: کیم جونگ اون اظهار کرد که این دل او را به درد آورده وقتی دیده که در اتاق نشست دو ساعت به روی دیوار آویزان است تا زمان‌های متفاوت این دو کشور همسایه را نشان دهد.

یون به نقل از رهبر کره شمالی تصریح کرد که وی گفته است از آنجا که این ما بودیم که موجب این تغییر در ساعت‌های استاندار کره شدیم پس قصد داریم به زمان اولیه بازگردیم و شما می‌توانید به طور علنی این موضوع را اعلام کنید.

این سخنگو از این اقدام رهبر کره شمالی به عنوان یک اقدام نمادین به منظور بهتر شدن روابط میان سئول و پیونگ یانگ تحسین کرد.

پیشتر پارک گئون های، رئیس‌جمهور سابق کره جنوبی زمانی که این تغییر زمانی از سوی پیونگ یانگ صورت گرفت از آن انتقاد کرده و آن را باعث تعمیق اختلافات میان دو کره دانسته بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دیگه چه خبر !!!