چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۱

دو غرفه در نمایشگاه کتاب تعطیل شد

شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب: 609277
قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران در نشست خبری خود در پاسخ به پرسش تسنیم از صدور رأی تعطیلی دو غرفه در هیئت رسیدگی به تخلفات نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.
دو غرفه در نمایشگاه کتاب تعطیل شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، نشست خبری چهارمین روز سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران با حضور امیرمسعود شهرام نیا قائم مقام این نمایشگاه برگزار شد.وی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی براینکه آیا در سه روز نخست گزارشی از تخلفات وجود دارد یا خیر، گفت: ما با دو دسته تخلف در نمایشگاه مواجه هستیم یک دسته تخلفات مرتبط با موضوعات مالی و دیگری تخلفات آیین نامه‌ای. در حوزه مالی همیشه وقتی بحث یارانه مطرح می‌شود عده‌ای سودجو به شیوه‌هایی چون نقد کردن بن‌ها، استفاده از افراد غیرمسئول و ... به تخلف می‌پردازند. از همین رو ما از حدود 5 ماه پیش جلسات مختلفی را با کارگزاران بانکی برگزار کردیم و راهکارهایی اتخاذ شد از جمله اینکه سیستمی برای بن دانشجویی درنظر بگیریم.

مبلغی که برای بن اختصاص پیدا می‌کند 10 میلیارد دلار است که دو میلیارد برای طلاب و 8 میلیارد برای دانشجویان است. سال‌های گذشته ثبت‌نام آنلاین با استفاده از کد دانشجویی انجام می‌شد اما این موجب شد تخلفات زیادی انجام شود. برای نمونه در یکی از شهرستان‌ها یکی از افراد در خوابگاه کارت دانشجویی 300 دانشجو را کپی کرده و به جای آنها ثبت‌نام کرده بود. پولی را قرض گرفته و بعدا با نقد کردن بن‌ها درآمد خوبی کسب کرده بود. امسال با توجه به اینکه هر دانشجو با کد ملی می‌توانست ثبت‌نام کند و همکاری سازمان ثبت احوال تخلفات به صفر رسید.
 
قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران افزود: امسال از دو شیوه استفاده شد بیش از 40 درصد مستقیما از کارت هوشمند ملی خود برای دریافت کردند و برخیاز سرویس اف ای سی و عده کثیری به صورت فیزیکی دریافت کنند استفاده از کد ملی و کد دانشجویی موجب شد که تخلفات در این زمینه به صفر برسد.

شهرام نیا با اشاره به تخلفات داخل غرفه‌ها گفت: برخی تخلفات در شرایط عادی بسیار معمول است اینکه ناشری کتاب دیگری را بفروشد در نمایشگاه‌های کتاب دنیا معمول است اما طبق ضوابط نمایشگاهی ما تخلف محسوب می‌شود. به هر حال گزارش تخلفات در سه روز گذشته اندک بود. البته هیئت رسیدگی به تخلفات دو حکم صادر کرده است. این دو حکم در حوزه تخلفات جدی‌تری چون قاچاق کتاب فروش کتاب جعلی و بدون مجوز بوده است در این زمینه ما به شدت برخورد می‌کنیم. دیروز نیز هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران نمایشگاه رأی بسته‌شدن دو غرفه را صادر کردند.

وی همچنین درپاسخ به پرسش دیگر تسنیم درباره جمعیت بازدیدکننده از نمایشگاه طی سه روز گذشته گفت: ما درسال‌های گذشته روال را براین گذاشتیم که عدد را اعلام نکنیم چرا که این اعداد چندان دقیق نیست اما در سرشماری‌های رندم ما در سه روز گذشته روز نخست نسبت به روز اول سال گذشته 30 درصد رشد در تعداد بازیدکننده داشته‌ایم.  روز دوم نیز تعداد بازدیدکننده ها 15 تا 20 درصد رشد داشته و روز سوم بین تا 10 درصد رشد داشته است. در مجموع 10 تا 12 درصد رشد در سرشماری‌های موضعی و مقطعی از بازدید نمایگاه امسال نسبت به سال گذشته داشتیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید110
Iran, Islamic Republic of
حالا اصلاح طلبا قند تو دلشون آب می کنن که فقط دوتا از غرفه های مورد نظرشون رو، انهم به هزینه نظام مقدس جمهوری اسلامی، تعطیل کرده اند!