جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

باج‌گیری عربستان از قطر بر سر مساله سوریه

چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۶
کد مطلب: 607185
یک سناتور روسی اعلام کرد که مجبور کردن قطر به حضور نظامی در سوریه توسط عربستان یک اقدام باج‌گیرانه است
باج‌گیری عربستان از قطر بر سر مساله سوریه
به گزارش جهان نيوز، «فرانتس کلینتسویچ» عضو کمیته دفاعی شورای روسیه اظهار داشت که بیانیه «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان مبنی بر این که قطر باید برای تأمین کمک نظامی آمریکا نیرو‌های خود را به سوریه ارسال کند، چیزی جز باجگیری نیست.

کلینتسویچ گفت: اظهارات وزیر امور خارجه عربستان سعودی باجگیری است. عربستان سعودی در حال اجبار قطر به انجام اقدامات غیرقانونی است.

وی افزود: در عین حال من شک دارم که با وجود بیانیه ترامپ، آمریکا واقعا قصد دارد به زودی از سوریه خارج شود. احتمالا عربستان سعودی می‌خواهد قطر همراه با آمریکا به این عملیات بپیوندد و جای آمریکا را نگیرد، که این اقدامی عجیب است؛ زیرا ریاض نمی‌تواند بفهمد که این امر فقط باعث افزایش هرج و مرج و منجر به مرگ افراد بی گناه خواهد شد. علاوه بر این، سعودی‌ها اهداف دیگری دارند که ترجیح می‌دهند در مورد آن صحبت نکنند.

گفتنی است که قطر میزبان پایگاه هوایی العدید آمریکا، بزرگترین پایگاه هوایی در خاورمیانه است که ۱۱۰۰۰، نیروی آمریکا و تحت ائتلاف آمریکا در آن مستقر هستند.

منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *