کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا روزنامه ایران کاوه مدنی را «دانشمند جهانی» توصیف می‌کند؟/ ماستمالزاسیون متهم به جاسوسی به سبک روزنامه دولتی

5 ارديبهشت 1397 ساعت 16:53

تلاش مدنی در سر تا سر این گفتگو در جهت انحراف افکارعمومی از اتهام جاسوسی به سمت انتشار عکس‌های غیراخلاقی است.


گروه سیاسی جهان نیوز، اصلان الیاس زاده: کاوه مدنی که ماجرای خروجش از کشور و سپس استعفایش در دیار فرنگ نقل خبری این روزهاست، در گفتگو با روزنامه دولتی ایران سعی کرده است به تطهیر و دفاع از خود بپردازد. موضوع جالب توجه در این گفتگو سعی و تلاش مدنی برای هدایت افکارعمومی به سمت تصاویر غیراخلاقی است که از وی در فضای مجازی منتشر شده است. 

به گزارش جهان نیوز، در این حیطه وی بیان می کند که « باید تأکید کنم که برای چهار قطعه عکس استعفا نداده‌ام چرا که من گذشته شفافی دارم و برای این رفتار‌های غیر اخلاقی هم ارزشی قائل نیستم.»

سئوال اینجاست که وی اگر گذشته شفافی دارد چرا در داخل کشور نایستاد و برای شفاف سازی درباره اتهاماتش که یکی از این موارد حاد جاسوسی بود، از آبروی خود دفاع نکرد؟ 

جالب اینجاست که روزنامه دولتی ایران هم از وی با عناوین عجیب و غریب «دانشمند جهانی» و « دانشمند برجسته جوان در علوم زمین» یاد می‌کند و با همان روشی که پیشتر روزنامه های اصلاح‌طلب برای پروژه تطهیرسازی مدنی از اتهاماتش اقدام کردند وی را نخبه‌ای قلمداد می کند که مورد ظلم و نسبت‌های ناروا قرار گرفته است.

حالا حتی خود مدنی نیز بدون هیچ تواضعی خود را نخبه قلمداد و بیان می کند جاسوس خطاب کردن دانشمندان پیامد زیادی دارد و می گوید: «  این بزرگترین جنایت در حق جامعه علمی کشور است و تبعات بسیار دارد.» 

تلاش مدنی در سر تا سر این گفتگو در جهت انحراف افکارعمومی از اتهام جاسوسی به سمت انتشارعکس‌های غیراخلاقی است.

در همین رابطه، روزنامه دولت از زبان مدنی در این باره می نویسد: « نمی‌دانم چطوری از روی عکس‌های من فهمیدند که جاسوس هستم. این فعالیت‌های تشکیلاتی برای زدن دولت و ناامیدکردن نخبه‌ها برای بازگشت است. اگر من در دوران کارم که چه در زمان کار اداری و چه در حوزه بین‌الملل کار خلافی ‌انجام داده‌ام یا پروتکلی را نقض کردم، خوشحال می‌شوم محاکمه شوم. اما فکر می‌کنم کسانی که گذشته و عکس خصوصی من را منتشر می‌کنند باید آنها محاکمه شوند.»

پیشتر نیز روزنامه‌های اصلاح طلب سعی کردند تا با نخبه خواند مدنی و مرثیه سرایی درباره «فرارمغزها» و چسباندن این دو موضوع به هم کاوه مدنی را از اتهامتش مبرا سازند. حالا کار به جایی رسیده که روزنامه دولت بدون واسطه و در گفتگو با خود مدنی سعی می کند، این پروژه را ادامه دهد.

کاوه مدنی امروز در خارج از کشورحضور دارد و در آنجا با استفاده از تریبونی که دولت در اختیار وی قرار داده سعی دارد از خود دفاع کند اما باید پرسید وی که از بی گناهی خود اطمینان دارد چرا در ایران که مورد حمایت دولت هم قرار دارد، به دفاع ازخود نپرداخت. 

از سوی دیگر باید پرسید خروج این فرد در کشور که دسترسی به منابع اطلاعاتی زیادی در زمینه آب که به عنوان مهمترین چالش آینده کشورمان مطرح می شود و سازمان محیط زیست کشور هم به آن اهمیت ویژه ای می دهد، چه تبعاتی برای کشور در آینده خواهد داشت. همچنین باید پرسید چه کسی پاسخگوی نفوذ اطلاعاتی او و اطلاعاتی است که وی به خارج از کشور برده است؟


کد مطلب: 607100

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/607100/چرا-روزنامه-ایران-کاوه-مدنی-دانشمند-جهانی-توصیف-می-کند-ماستمالزاسیون-متهم-جاسوسی-سبک-دولتی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com