پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱۷

چرا روزنامه ایران کاوه مدنی را «دانشمند جهانی» توصیف می‌کند؟/ ماستمالزاسیون متهم به جاسوسی به سبک روزنامه دولتی

چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب: 607100
تلاش مدنی در سر تا سر این گفتگو در جهت انحراف افکارعمومی از اتهام جاسوسی به سمت انتشار عکس‌های غیراخلاقی است.
چرا روزنامه ایران کاوه مدنی را «دانشمند جهانی» توصیف می‌کند؟/ ماستمالزاسیون متهم به جاسوسی به سبک روزنامه دولتی
گروه سیاسی جهان نيوز، اصلان الیاس زاده: کاوه مدنی که ماجرای خروجش از کشور و سپس استعفایش در دیار فرنگ نقل خبری این روزهاست، در گفتگو با روزنامه دولتی ایران سعی کرده است به تطهیر و دفاع از خود بپردازد. موضوع جالب توجه در این گفتگو سعی و تلاش مدنی برای هدایت افکارعمومی به سمت تصاویر غیراخلاقی است که از وی در فضای مجازی منتشر شده است. 

به گزارش جهان نيوز، در این حیطه وی بیان می کند که « باید تأکید کنم که برای چهار قطعه عکس استعفا نداده‌ام چرا که من گذشته شفافی دارم و برای این رفتار‌های غیر اخلاقی هم ارزشی قائل نیستم.»

سئوال اینجاست که وی اگر گذشته شفافی دارد چرا در داخل کشور نایستاد و برای شفاف سازی درباره اتهاماتش که یکی از این موارد حاد جاسوسی بود، از آبروی خود دفاع نکرد؟ 

جالب اینجاست که روزنامه دولتی ایران هم از وی با عناوین عجیب و غریب «دانشمند جهانی» و « دانشمند برجسته جوان در علوم زمین» یاد می‌کند و با همان روشی که پیشتر روزنامه های اصلاح‌طلب برای پروژه تطهیرسازی مدنی از اتهاماتش اقدام کردند وی را نخبه‌ای قلمداد می کند که مورد ظلم و نسبت‌های ناروا قرار گرفته است.

حالا حتی خود مدنی نیز بدون هیچ تواضعی خود را نخبه قلمداد و بیان می کند جاسوس خطاب کردن دانشمندان پیامد زیادی دارد و می گوید: «  این بزرگترین جنایت در حق جامعه علمی کشور است و تبعات بسیار دارد.» 

تلاش مدنی در سر تا سر این گفتگو در جهت انحراف افکارعمومی از اتهام جاسوسی به سمت انتشارعکس‌های غیراخلاقی است.

در همین رابطه، روزنامه دولت از زبان مدنی در این باره می نویسد: « نمی‌دانم چطوری از روی عکس‌های من فهمیدند که جاسوس هستم. این فعالیت‌های تشکیلاتی برای زدن دولت و ناامیدکردن نخبه‌ها برای بازگشت است. اگر من در دوران کارم که چه در زمان کار اداری و چه در حوزه بین‌الملل کار خلافی ‌انجام داده‌ام یا پروتکلی را نقض کردم، خوشحال می‌شوم محاکمه شوم. اما فکر می‌کنم کسانی که گذشته و عکس خصوصی من را منتشر می‌کنند باید آنها محاکمه شوند.»

پیشتر نیز روزنامه‌های اصلاح طلب سعی کردند تا با نخبه خواند مدنی و مرثیه سرایی درباره «فرارمغزها» و چسباندن این دو موضوع به هم کاوه مدنی را از اتهامتش مبرا سازند. حالا کار به جایی رسیده که روزنامه دولت بدون واسطه و در گفتگو با خود مدنی سعی می کند، این پروژه را ادامه دهد.

کاوه مدنی امروز در خارج از کشورحضور دارد و در آنجا با استفاده از تریبونی که دولت در اختیار وی قرار داده سعی دارد از خود دفاع کند اما باید پرسید وی که از بی گناهی خود اطمینان دارد چرا در ایران که مورد حمایت دولت هم قرار دارد، به دفاع ازخود نپرداخت. 

از سوی دیگر باید پرسید خروج این فرد در کشور که دسترسی به منابع اطلاعاتی زیادی در زمینه آب که به عنوان مهمترین چالش آینده کشورمان مطرح می شود و سازمان محیط زیست کشور هم به آن اهمیت ویژه ای می دهد، چه تبعاتی برای کشور در آینده خواهد داشت. همچنین باید پرسید چه کسی پاسخگوی نفوذ اطلاعاتی او و اطلاعاتی است که وی به خارج از کشور برده است؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برو بچه خودتی خجالت بکش . جاسوس رو باید فقط اعدام کرد
قمی
Iran, Islamic Republic of
مدنی از دست آشنایان خودش فرارکرد
چون میدانست قطعا نمیگذارند زنده بماند و اسرار را هویدا کند
حالا همان آشنایان برایش اشک تمساح میریزند
Iran, Islamic Republic of
چى چى رو چرا نموند ؟! بمونه تا شما جماعت رو قانع كنه ؟! مگه شما دلواپس ها قانع بشو هستيد؟! ...
Iran, Islamic Republic of
...
كاري به ايشون ندارم
ولي خيلي ها از ايران رفته اند و ترجيح دادند جاي ديگري در اروپا يا آمريكا خدمت كنند تا پيش امثال شماها :)
Iran, Islamic Republic of
البته ایشان اول الاف والوف کافی از ایران خورده وبعد رفته! هیچکس نیست بگه این دانشمند جهانی !!! دقیقا چه گلی به سر محیط زیست زده است؟!
Iran, Islamic Republic of
مگه هرکی نخبه و داشمند باشه نمیتونه همزمان جاسوس هم باشه ؟؟؟
بالاخره این شغل شریف جاسوسی ادای دِینی هست به دولت فخیمه ی بریتانیای صغیر که اوشونو در دامن خودش پرورش داده و اسم دانشمند و نخبه هم بهش چسبونده تا راحتتر بتونه براشون جاسوسی کنه
اصلا کدوم جاسوسی در بیوگرافیش شغلش رو جاسوس زده ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
هموطن عزيز و بيچاره من ! چرا راحت دينتو ميدى؟ تو از كجا ميدونى اين بابا جاسوسه ؟! اينقدر ساده نباشيد اين افوليون براى زدن روحانى خيلى دين فروشى ميكنند
Indonesia
ماشاله شما دینت کاملهبا این هممه اتهامی که به منتقدین روحانی می زنی همین برایتان بس که شش ساله همه اتان منتر روحانی هستید و او هیچ کاری نمی کند و همه مجیزگوی عدم عرضه و بلاتکلیفی او هستید راستی کی بود داد می زد من مشکلات را با تمام دنیا حل کرده ام من زبا دنیا را می فهمم امروز همه این ها را به طاق نسیان سپرده ایدو طاق زده اید با نمایش مضحک فیلترینگ تلگرام و نمایش آزادی طلبی روحانی او دندان های شما را شمرده می داند چطور سواری بگیرد هنرش همین است
Iran, Islamic Republic of
كم كارى روحانى چه ارتباطى با جاسوسى اين بابا داره جغجغه ؟!!
حامد
Iran, Islamic Republic of
روی پیشانی همه ی جاسوس ها می نویسه جاسوس. شغلشون هم جاروکشی خیابان است و سوادی هم ندارند
Iran, Islamic Republic of
اگر سندی از جاسوسی ایشان دارید لطفا منتشر کنید و به این بحث ها خاتمه دهید.. چرا اصولگرایان فکر میکنند هر کس که مثل آنها فکر نمی کنند جاسوس و وطن فروش هستند.
حامد
Iran, Islamic Republic of
اصول گرایان این جور فکر نمی کنند. وطن فروش بودن نیاز به شاخ و دم نداشتن نداره.....در حالی که دکتری های ممکلت معاون مدرسه هم نمی تونن بشن اما با این وجود جاسوس از زیر دستش بیرون می آد و به خارج فرار می کنه و راحت مسئولیت خود رو رها می کنه و میره به دشمنان این ملت خدمت می کنه. این نیازی به اصول گرا و اصلاح طلب نداره
حامد
Iran, Islamic Republic of
در این کشور زیاد داریم دانشمند و نخبه و تحصیل کرده در این زمینه ها که یک نفر نیست اینا رو در دون ترین مشاغل مرتبط استخدام کنه. اینا وابسته به این کشور هستند و اهل رقص مختلط و مستی هم نیستند.

می شناسم کسی رو که متخصص در زمینه جغرافیا است . کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران است. اما راننده تاکسی شده. نه محیط زیست، نه وزارت کشور، نه خارجه و نه هیچ جای دیگه ای نبوده که به کار بگیره.
اون وقت می رن از خارج یکی رو می آرن که جاسوس از زیر دستش بیرون می آد و مثل آب خوردن مسئولیت خود رو رها می کنه و فرار می کنه. اگه راست می گه بیاد محاکمه بشه که ثابت بشه در جاسوسی نقش نداشته. حتی اگر نقش هم نداشته باشد باز هم رسوایی و ننگ بزرگی است.
صرفا نوشتن چند مقاله و دانشمند بودن دلیل نمی شه جاسوس نبوده باشه یا خائن نبوده باشه. در ضمن خیلی گنده تر از این در تخصص آب و عمران وجود دارن و صدها نفر هستند خیلی بالاتر از ایشان هستند زیادی گنده اش نکنند . اگر نفر اول هم بود باز نفعی به حال کشورش نداشت. در این مدت که مدیریت کرد چکار کرد؟ هیچی. جز این که چند جاسوس از زیر دستش بیرون آمد، دریاچه ها خشک تر شد و ...
Iran, Islamic Republic of
هر کاره هستید لااقل ی جو غیرت برا کشورتان در مقابل وطن فروشان داشته باشید
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه ازمسوولان بی لیاقتی که مدنی روآوردن وجاسوسیاشو کرد ودوباره فراریش دادن. خدا نگذره...
محمد
Iran, Islamic Republic of
همه نخبه ها رو به نام جاسوسي فراري بديد تا بتوانيد خوب اختلاس كنيد و فقر و بيكاري و خشكسالي را توسعه بدهيد.
Canada
احسنت
دقيقا زدى تو خال