پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - 23 May 2024
 
۰

ادامه اعتراضات مردم کشمیر به قتل «عاصفه»

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 605721
در حالی‌که حدود ۳ ماه از قتل و تجاوز به دخترک هشت ساله کشمیری توسط نظامیان هندی می‌گذرد مردم کشمیر با تظاهرات خواستار مجازات عاملین این جنایت شدند.
ادامه اعتراضات مردم کشمیر به قتل «عاصفه»
به گزارش  جهان نيوز به نقل از تسنیم ، در حالی‌که سه ماه از قتل و تجاوز به عاصفه دختر هشت ساله کشمیری می‌گذرد، دولت هند همچنان از مجازات نظامیان که این جنایت فجیع را به بار آورده‌اند خودداری می‌کند.مسلمانان ساکن منطقه آزاد کشمیر در اعتراض به این رفتار دولت هند دست به تظاهرات زده و خواستار دستیگری و مجازات عاملین این حادثه تلخ شدند.
گزارش‌ها حاکی است هزاران نفر از مردم کشمیر در حالی که پلاکاردهایی اعتراض آمیز به دست داشتند به رفتار نظامیان هندی در کشمیر اشغالی اعتراض کردند.

معترضین از سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی مرتبط خواستند تا هرچه سریعتر به این مشکل ورود کرده و از نقض بیشتر حقوق بشر در کشمیر ممانعت کنند.گفتنی است دختران کشمیری نیز با بستن سربندی سیاه رنگ که روی آن عباراتی در حمایت از آصفه نوشته شده بود اعتراض خود را به رفتار وحشیانه نظامیان هندی نشان دادند.

مردم کشمیر معتقدند اگر عدالت در مورد پرونده قتل این دختر هشت ساله اجرا نشود سایر مناطق مسلمان نشین در بخش اشغالی کشمیر نا‌امن‌تر از گذشته خواهند شد، زیرا هندوهای متعصب جرات تجاوز به نوامیس مسلمانان را در خود حس خواهند کرد.

عاصفه دختر هشت ساله کشمیری سه ماه پیش به صورت ناگهانی مفقود شده و یازده روز پس از گم شدنش، جنازه او که به شدت کوبیده شده بود در یک معبد متعلق به هندو مذهب‌ها پیدا شد.گزارش پزشکی قانونی نشان می‌داد که این دخترک بارها مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته و به بدن او مواد مخدر قوی تزریق شده است.

در ادامه تحقیقات مشخص کرد 6 نظامی هندی عاملین این جنایت هستند ولی دولت هند پس از اعتراض هندوها این نظامیان را آزاد کرده و پرونده را مختومه اعلام کرد.ارتش هند طی 28 سال اخیر 98 هزار نفر را در منطقه اشغالی کشمیر به قتل رسانده و به بیش از ده هزار بانوی کشمیری تجاوز کرده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *