يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

رویکرد دوگانه انگلیس در قبال افغانستان و پاکستان

پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 605330
نماینده عالی انگلیس برای پاکستان در دیدار با رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که این کشور از بهبود روابط بین افغانستان و پاکستان حمایت می‌کند.
رویکرد دوگانه انگلیس در قبال افغانستان و پاکستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «توماس دریو» نماینده عالی انگلیس برای پاکستان در حالی از بهبود روابط بین افغانستان و پاکستان اعلام حمایت کرده که ترسیم خط دیورند توسط انگلیسی‌ها باعث بوجود آمدن اختلافات بی‌پایان  بین دو کشور شده است.

نماینده انگلیس برای پاکستان در دیدار با اشرف غنی اظهار داشت: ما از آغاز مذاکرات دولت با دولت بین دو کشور حمایت می‌کنیم.رئیس جمهور افغانستان در این دیدار تصریح کرد: افغانستان تلاش می‌کند تا از طریق مذاکرات دولت با دولت مسائل موجود بین دو کشور را حل کند.

اشرف غنی خاطرنشان کرد: به منظور توسعه و رفاه مردم در افغانستان و پاکستان باید اختلافات حل شوند و فضای اعتماد بین دو کشور ایجاد شود.نخست وزیر پاکستان در سفر اخیرش به کابل، توافقنامه «برنامه عمل» به منظور آغاز همکاری و ایجاد تفاهم بین دو کشور را با مقامات افغان به امضا رساند.

اما با گذشت تنها چند روز از امضای این توافقنامه حملات راکتی ارتش پاکستان به شرق افغانستان از سر گرفته شد و نیروهای ارتش این کشور اقدام به پیشروی در خاک افغانستان کردند.خط فرضی دیورند که در سال 1893 و دوران استعمار انگلیسی‌ها ترسیم شده تا کنون از سوی دولت افغانستان به عنوان مرزی رسمی دو کشور به رسمیت شناخته نشده است.

از سوی دیگر نیز پاکستان خط دیورند را مرزی رسمی دانسته و اقدام به ساخت حصار مرزی در امتداد این خط فرضی کرده اما در برخی از موارد مقامات محلی افغان نیروهای پاکستانی را متهم به پیشروی در خاک افغانستان می‌کنند.
 

 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *