دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

ادامه حملات راکتی پاکستان به شرق افغانستان

سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 603059
در حالی که نخست وزیر پاکستان در سفر اخیرش به کابل نسبت به توقف حملات راکتی ارتش این کشور متعهد شده بود اما تازه‌ترین حملات این کشور به خاک افغانستان دو کشته و تعدادی زخمی برجا گذاشته است.
ادامه حملات راکتی پاکستان به شرق افغانستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، وزارت دفاع افغانستان پیش از این با اعزام هیئتی به اسلام‌آباد، خواسته بود تا حملات راکتی خود را به این کشور متوقف کند.هفته گذشته نیز نخست وزیر پاکستان در سفرش به کابل توافقنامه «برنامه عمل» با مقامات افغان را به هدف بهبود روابط و آغاز همکاری‌هایدو کشور به امضا رساند.

با این حال، مقامات امنیتی افغان اعلام کردند که ارتش پاکستان بار دیگر حملات راکتی خود را به شرق افغانستان از سر گرفته است.«عبدالغنی مصمم» سخنگوی والی کنر به «رادیوآزادی» گفت: در 24 ساعت گذشته ارتش پاکستان بیش از 435 راکت را به مناطق مختلفی در این ولایت پرتاب کرده است.

وی افزود: بر اثر حملات راکتی ارتش پاکستان به شهرستان «دانگام» منازل مسکونی تخریب شده و یک غیرنظامی افغان نیز کشته شده است.برخی از منابع محلی افغان نیز از کشته شدن دو غیرنظامی و زخمی شدن سه تن دیگر در نتیجه حملات راکتی پاکستان به این ولایت خبر داده‌اند.

هفته گذشته نیز حملات راکتی ارتش پاکستان به ولایت کنر چهار زخمی برجا گذاشت.این در حالی است که حملات راکتی از خاک پاکستان به ولایت‌های شرقی افغانستان از 7 سال گذشته تاکنون ادامه دارد اما این حملات در چند ماه اخیر به شدت افزایش یافته است.

در چند سال اخیر همواره شرق افغانستان هدف حملات راکتی از خاک پاکستان قرار گرفته که سبب کشته شدن ده‌ها غیرنظامی و آواره شدن هزاران نفر شده است.برخی از کارشناسان افغان نیز بر این باورند که ارتش پاکستان با انجام حملات راکتی به ولایت‌های شرقی افغانستان قصد کوچ مردم این مناطق را دارد تا زمینه استقرار داعش فراهم شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *