چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

حضرت زهرا(س)، سری از اسرار الهی است

شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 597599
حجت الاسلام و المسلمین ثمری حضرت زهرا(س) را سری از اسرار الهی دانست.
حضرت زهرا(س)، سری از اسرار الهی است
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام و المسلمین علی ثمری کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل حضرت زهرا(س) گفت: صدیقه طاهره(س) سری از اسرار الهی است که خداوند بر نبی مکرم اسلام(ص) منت گذاشت و با تمام فضائل وجودی پیامبر(ص) چنین هدیه ای به ایشان دادند.

وی افزود: صدیقه طاهره(س) از حیث مناقب و کمالات منحصر به فرد بودند. در وصف ایشان همین بس که اگر مرد بود، مانند کسی جز پیامبر اکرم(ص) نبود. یعنی هر آنچه که در درونیات و رفتار رسول اکرم(ص) بود، در دخترشان نیز وجود داشت. ایشان دلیل راه ائمه اطهار(س) است و تنها کسی هستند که پس از انبیاء در ارتباط با جبرئیل فرشته الهی در ارتباط بودند و صحیفه فاطمیه که در زمان ایشان رقم می خورد و در دست ائمه قرار دارد متعلق به این برهه زمانی است.

ثمری با اشاره به وصف حجت ابن الحسن(عج) و امام باقر(ع) از حضرت زهرا(س) اظهار کرد: امام زمان(عج) چه زیبا در وصف مادرشان می فرمایند که فاطمه زهرا(س) دو شخصیت دارند، یکی شخصیت ملکوتی ایشان و دیگری شخصیت دنیایی حضرت زهرا(س) است. صدیقه طاهره(س) در هر دو مورد ممتاز و ویژه هستند. امام باقر(ع) همچنین می فرمایند که تبعیت از حضرت زهرا(س) بر تمامی جن و انس و به طور کل تمامی موجودات واجب است.

این کارشناس مذهبی در ادامه به نگاه پیامبر اکرم(ص) به دخترشان اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) هر گاه بر پدر وارد می شد، پیامبر(ص) دست بانو را می بوسیدند و می فرمودند: «من بوی بهشت را از ناحیه فاطمه(س) بوی بهشت استشمام می کنم. او فاطمه نام دارد، چرا که آتش جهنم در امان است. همچنین زهرا نام دارد، به این معنا که مجرای معرفت و نور است.» حضرت زهرا(س) جایگاه منحصر به فردی دارند. ما شیعیان مفتخریم که در مسیری هستیم که شهیده آن حضرت زهرا(س) است. هر چه راه ایشان را برویم به ایشان نزدیک تر شویم جایگاه بالا تری داریم. بنابراین تمام سبک زندگیشان که شامل ولایت مداری و حفاظت از دین، تربیت فرزندان و غیره بود، درسی بزرگ برای مسلمانان است.

ثمری ادامه داد: ایشان حنانه بودند که به معنای اوج عشق مو محبت . ایشان بسیاری از وقتشون را صرف بازی با بچه ها بود. در تاریخ هست بعد از حضرت زهرا کنیزشان جز قرآن سخن نمی گفت. این نشان از انس داشتن فضه با زهرا بود. حضرت زهرا(س) با تمام وجود تا سر حد جان از اسلام دفاع کرد و حامی اسلام ناب بود. صدیقه طاهره(س) می فرماید که من از دنیای شما سه چیز را خیلی دوست دارم؛ یک؛ استفاده از چشم به عنوان شاه راه دل که من از این چشم برای نگاه به پدرم بهره می گیرم، دو؛ قرائت قرآن که مانند سخن گفتن با خداست. ایشان می گوید که با خدا سخن بگوید و انس بگیرید، سه؛ انفاق در راه خداست. گذشت از آنچه خودت نیاز داری برای هم نوع خودت.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: شیوه های رفتاری و سیره عملی صدیقه طاهره(س) برای ما آموزنده است. ایشان 9 سال بیشتر در خانه حضرت علی(ع) نبود و فرزندانی را تربیت کرد که تا صبح قیامت هر کسی که بخواهد راه حقیقت را پیدا کند، باید به ایشان تمسک کند.

ثمری در پایان اضافه کرد: روایت شده است که فقیری نابینا برای کمک خواستند در خانه حضرت زهرا(س) را زد. حضرت زهرا(س) در حالی که پشت در پنهان شده بودند، در را کمی باز کردند و مقداری به فقیر کمک کردند. پیامبر(ص) علت پنهان شدن حضرت پشت در را پرسیدند که دخترم چرا با وجود کور بودن شخص پشت در پنهان شدید؛ حضرت زهرا(س) فرمودند که درست است که آن فرد نابیناست اما من که چشم دارم. پوشش و حجاب از جمله ویژگی های یهودیان در زمان زندگی حضرت زهرا(س) بودند که البته جمعی از آنان مسلمان شدند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *