پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - 23 May 2024
 
۰

استقبال چین از مذاکره آمریکا و کره شمالی

پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 597340
وزیر خارجه چین خواستار مذاکره هر چه سریعتر بین آمریکا و کره شمالی شده است.
استقبال چین از مذاکره آمریکا و کره شمالی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، وانگ یی وزیر خارجه چین امروز پنجشنبه از ایالات متحده و کره شمالی خواسته است تا هر چه سریعتر مذاکره و گفتگو را آغاز کنند.

وی در سخنانی تاکید کرد: با توجه به نشانه های کاهش تنش در شبه جزیره کره، اکنون صلح و آرامش باید پیروز شود.
وزیر خارجه چین گفت: صداقت همه طرف ها برای حل و فصل بحران اتمی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. از همه طرف ها به خصوص آمریکا و کره شمالی می خواهیم قبل از آنکه دیر شود، مذاکره را آغاز کنند.

وانگ یی همچنین به تصمیم اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای وضع تعرفه واردات آلمینیوم و فولاد اشاره کرد و گفت: اگر رئیس جمهور آمریکا بخواهد جنگ تجاری را آغاز کند، چین نیز پاسخ مناسبی خواهد داد. چین و آمریکا نباید رقیب یکدیگر باشند بلکه دو طرف باید متحد بوده و هیچ جایگزینی برای سیاست گفتگو و همکاری بین واشنگتن و پکن نباید وجود داشته باشد.

تحولات شبه جزیره کره در شرایطی است که 2 فرستاده ویژه رئیس جمهور کره جنوبی امروز پنجشنبه به آمریکا سفر می کنند تا با هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا و سایر مقام های ارشد این کشور دیدار و درباره نشست اخیر خود با رهبر کره شمالی رایزنی کنند.

یک مقام ارشد دولت کره جنوبی تاکید کرد: دو فرستاده ویژه رئیس جمهور کره جنوبی احتمالا با مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا نیز دیدار خواهند داشت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *