يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
در پیامی به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا(س)

دارابی‌روز زن‌رابه بانوان‌شبکه های استانی‌تبریک‌گفت

سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 596808
معاون امور استان‌های رسانه ملی در پیامی به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، روز بزرگداشت مقام زن و مادر را به بانوان شاغل در شبکه های استانی سازمان صدا و سیما تبریک گفت.
دارابی‌روز زن‌رابه بانوان‌شبکه های استانی‌تبریک‌گفت
به گزارش جهان نيوز، علی دارابی به مناسبت سالروز خجسته میلاد حضرت فاطمه(س)، پیام تبریکی خطاب به همه بانوان شاغل در رسانه ملی صادر کرد.

در آغازین جملات این پیام آمده است:

سالروز میلاد دخت گرامی حضرت محمد(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) به حق، روز بزرگداشت مقام زن و مادر نامگذاری شده، روزی که والاترین زن در طول تاریخ، بهترین همسر و گرامی‌ترین مادر دیده به جهان گشود و نور تابنده‌اش، چراغ راه زنان و مردانی شد که در مسیر حق و حقیقت ایستادگی می‌کنند.

"زن" در فرهنگ اسلامی و ایرانی دارای ارج و منزلتی دیگرگونه در قیاس با دیگر فرهنگ‌ها و تمدن‌ها بوده و بر خلاف شعارهای رنگارنگ و فریبنده غربی، اصالت وجودی زن را ملاک و معیار ارزش‌گذاری قرار داده و در این بین، تفاوتی با مردان قائل نشده است؛ زنان مسلمان ایرانی دوشادوش پدران، همسران و برادران خود، در کارهای بزرگ سهیم بوده‌اند و بخشی از هویت تاریخی ایران زمین را شکل می‌دهند. کارهای بزرگی همچون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که دو صحنه بارز همراهی و هم آهنگی زنان و مردان ایرانی، برای پیروزی و رسیدن به هدف به شمار می‌روند و نماد عدالت‌خواهی و عزت‌مندی زن مسلمان ایرانی در پشتیبانی یا حضور مستقیم در صحنه و در کنار مردان هستند.

دارابی در ادامه پیام خود با اشاره به اینکه شعر و ادب ایرانی مملو است از حضور زنان ادیب و سخنور آورده است:

افزون بر این، از زن به عنوان تکمیل‌کننده مرد یاد شده، آنجا که فردوسی می‌سراید:

ز پاكی و از پارسایی زن
كه هم غمگسار است هم رایزن
اگر پارسا باشد و رایزن
یكی گنج باشد پراكنده زن

معاون امور استان‌های رسانه ملی در بخش دیگری از پیام خود افزوده است:

حضور زنان در رسانه ملی به ویژه شبکه‌های استانی، مؤید این حقیقت است که صدا و سیمای جمهوری اسلامی به عنوان یکی از نهادهای بنیادین در نظام اسلامی، از همان ابتدا نگاهی مثبت به نقش‌آفرینی زنان داشته و از این ظرفیت و سرمایه مهم اجتماعی غافل نبوده است. روز بزرگداشت مقام زن و روز مادر را به محضر تمام بانوان ، همسران و دختران در معاونت امور استان‌ها و صدا و سیمای مراکز استان ها تبریک می‌گویم و آرزومند بهترین‌ها برایشان هستم.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *