سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

چین: دنبال جنگ تجاری با آمریکا نیستیم

يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 596040
یک مقام چینی اعلام کرد، پکن تمایلی ندارد که نظم کنونی بین‌الملل را برهم بزند. در واقع ارتش قدرتمند و روبه رشد به معنای تهدید برای دیگران نیست.
چین: دنبال جنگ تجاری با آمریکا نیستیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، ژانگ یسویی، رییس پارلمان تشریفاتی چین با رد هرگونه تهدید در پشت پرده افزایش رشد بودجه دفاعی نظامی ملی چین گفت: این اقدام تهدید برای دیگران نیست.

ژانگ اضافه کرد: چین از نظم کنونی جهان براساس سازمان ملل دفاع می‌کند. البته در این باره اصلاحاتی لازم است.وی ادامه داد: توسعه چین برای صلح، ثبات و رفاه جهان سازنده است. همچنین چین نقشی سازنده در رشد اقتصاد جهانی، تجارت و کاهش فقر دارد.

این دیپلمات چینی افزود: ما هیچ قصد و نیتی مبنی بر برهم زدن نظم جهانی و ایجاد یک نظم جدید نداریم.وی درباره دلیل افزایش بودجه نظامی چینی گفت: بخشی از این بودجه برای به روز کردن تجهیزات، آموزش، ارتقای رفاه و شرایط زندگی سربازان استفاده خواهد شد.

وی تاکید کرد: رویکرد چین یک رویکرد دفاعی است. توسعه چین در حوزه نظامی و دفاعی هیچ تهدیدی برای کشورهای دیگر ندارد.

ژانگ در بخش دیگری از اظهاراتش اضافه کرد: چین دنبال جنگ تجارت با آمریکا نیست اما اگر آمریکا اقداماتی انجام دهد که به منافع چین آسیب برساند، پکن بی‌خیال نخواهد نشست و تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد.

     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *