پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اذعان پامپئو به «قدرتمندی ارتش چین»

چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب: 688394
فارس نوشت: وزیر خارجه آمریکا ضمن اذعان به رشد فزاینده نظامی چین مدعی شد که این کشور فناوری‌های تسلیحاتی آمریکا را سرقت کرده است.
اذعان پامپئو به «قدرتمندی ارتش چین»
به گزارش جهان نيوز،  وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری آمریکایی در روز سه‌شنبه به توانمندی نظامی چین اعتراف کرد.

 «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با «فاکس نیوز» مدعی شد که چین فناوری‌های دفاعی را از آمریکا سرقت کرده است.

 وزیر خارجه آمریکا گفت: «ما شاهدیم که آن‌ها نه تنها در زمینه کمیت سلاح‌ها بلکه از لحاظ مهلک بودن، قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها تسلیحاتی خود را به طور قابل توجهی تقویت کرده‌اند.»

 پامپئو افزود، کشتی‌های چینی اینک در مکان‌هایی تردد می‌کنند که قبلا به آنجا نمی‌رفتند یا هواپیماهای آن‌ها نسبت به قبل پروازهای گسترده‌تر را انجام می‌دهند و این یک «خطر واقعی» است.

وی با دفاع از حضور نظامی آمریکا در منطقه و دریای چین جنوبی مدعی شد که حضور نظامی آمریکا در منطقه برای رشد اقتصادی  این کشور بسیار مهم است.

دریای چین جنوبی و جزایر«اسپراتلی» از مناطق مورد اختلاف پکن با واشنگتن و تایوان به شمار می‌رود. این جزایر دارای منابع غنی نفت و گاز هستند. چین در این منطقه حضور دائمی دارد و به شدت مخالف حضور نظامی آمریکا و متحدان این کشور در منطقه است .

 بر اساس این گزارش، بودجه نظامی چین با رشد فزاینده‌ای مواجه شد و با افزایش دو برابری در سال 2018 به مبلغ 250 میلیارد دلار رسید و یک ژنرال چهارستاره بازنشسته آمریکایی نیز روز گذشته با ستایش از توانمندی نظامی چین اذعان داشت که ارتش  این کشور به اندازه کافی قدرت دارد تا جایگزین آمریکا شود.

ژنرال «جک کین» که پیشتر معاون رئیس ستاد ارتش آمریکا بود، در گفت‌و‌گو با شبکه خبری فاکس نیوز درباره توانمندی‌های چین اظهار داشت: «آن‌ها به سرعت به عنوان یکی از بزرگترین ارتش‌های جهان در حال رشد هستند و از لحاظ فناوری نیز به اندازه آمریکا توانایی دارند.»

این مقام نظامی سابق آمریکایی در ادامه گفت، چینی‌ها در موارد بسیاری به ما رسیده‌ و ممکن است به عنوان قدرت جهانی جایگزین آمریکا شوند.

وی در توضیح خود افزود که «ارتش» و «اقتصاد» چین به این کشور در این مسیر کمک می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *