شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
نعیمی مطرح کرد؛

مقاومت در برابرمستکبران باعث سربلندی ایران‌است

يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 592196
کارشناس مسائل بین الملل گفت: ایران همواره روش ایستادگی را در برابر مستکبران جهان در پیش گرفته است و آنچه امروز موجب سربلندی جمهوری اسلامی شده نتیجه همین مقاومت است.
مقاومت در برابرمستکبران باعث سربلندی ایران‌است
به گزارش جهان نيوز، مصیب نعیمی کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی از ابتدای دوران انقلاب تاکنون، گفت: بدون شک ایران قدرتمندترین کشوری است که کلیه شگردهای آمریکا برای اعمال فشار را طی 40 سال گذشته تجربه کرده و با آن آشنایی دارد.

وی تصریح کرد: ما هر جا که در برابر خواسته‌های نامشروع ایالات متحده ایستادگی کردیم آنها مجبور به عقب‌نشینی شدند و زمانی هم که بر سر موضوعی کوتاه آمدیم مطالبات غیرمنطقی این کشور بیشتر و بیشتر شده است.

نعیمی اظهار کرد: انقلاب اسلامی مسیری صحیح در برابر زیاده خواهی‌های دولت آمریکا در پیش گرفته است و تجربه به ما ثابت کرده که تسلیم نشدن در برابر استکبار بهترین انتخاب است.

کارشناس مسائل بین الملل تلاش ترامپ برای تغییر برجام را یکی از رفتارهای نامشروع آمریکایی‌ها برای اعمال فشار علیه ایران خواند و گفت: به رغم ادعای صریح رئیس جمهور ایالات متحده مبنی بر اینکه برجام را لغو و آن را از مرحله فعالیت بازخواهد داشت، اما در نهایت آنها فهمیدند که از دست دادن برجام می‌تواند شرایط سیاسی آمریکا را از وضعیت فعلی بدتر کند.

وی بیان کرد: با اینکه ترامپ در تلاش بود تا با فرافکنی برخی از اعضای برجام را وادار کند تا این توافق را تغییر دهند، اما شاهد هستیم با بهانه‌های مختلف در حفظ برجام یا تمدید زمان آن صحبت می‌کنند که اینها نتیجه مقاومت جمهوری اسلامی ایران است.

نعیمی تصریح کرد: ایران بیش از هر کشوری نقاط ضعف و قوت آمریکا را می‌شناسد و با توجه به همین شناخت دقیق است که همواره واکنش‌های درستی در مقابل رفتارهای این کشور نشان می‌دهد.

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به نبود ثبات سیاسی آمریکایی‌ها در مواجه شدن با موضوعات مختلف، اظهار کرد: روش ایالات متحده این است که ابتدا کشورها را تهدید می‌کند و اگر در اعمال زور ناکام ماند با تغییر موضع ناگهانی سعی می‌کند به نوعی با آن مسائل کنار بیاید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران همواره روش ایستادگی را در برابر مستکبران جهان در پیش گرفته است و آنچه امروز موجب سربلندی جمهوری اسلامی شده نتیجه همین مقاومت است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *