جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۱

طلبه ای که در لباس مرزبانی به شهادت رسید+عکس

سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب: 584936
شهید معافی پس از پوشیدن لباس روحانیت ، لباس سربازی را به تن کرد و در مرزهای ایران به شهادت رسید.
طلبه ای که در لباس مرزبانی به شهادت رسید+عکس
به گزارش جهان نيوز، شهید فرشید معافی در هفدهم شهریور 70در نهاوند همدان زاده شد. فرزند بزرگ خانواده و پدرش نجار و مادرش خانه دار بود.تواضع و فروتنی او در زادگاهش زبانزد خاص و عام شده بود. از همان دوران کودکی خود را با گرفتن روزه عادت می داد و می گفت که باید عادت کنم. او تا مقطع دیپلم در رشته ادبیات ادامه تحصیل داد و به علت علاقه خاصی که به روحانیت داشت تحصیلات  حوزوی را در حوزه علمیه نهاوند شروع کرد.
 
اوقات فراغات خود را با کار در نجاری پدرش می گذراند و معتقد بود یک جوان نباید بیکار باشد.مقلد مقام معظم رهبری بود ولی علاقه خاصی به آیت الله بهجت داشت و اکثرا کتابهای آن عالم فرهیخته را مطالعه می کرد.
 
وی پس از طی کردن دروس حوزوی و رسیدن به سن بیست سالگی ، احساس دین به کشور خود کرده و در مرداد 90 به خدمت مقدس سربازی اعزام می شود.دوره آموزشی را در پادگان سراب نیلوفر کرمانشاه گذرانده و از آنجا به مرزبانی استان ایلام ، هنگ مرزی دهلران پاسگاه قره تپه منتقل می شود.

پدر شهید از آخرین مرخصی پسرش می گوید که بیست روز قبل ازشهادتش به مرخصی آمد و از تمام اقوام حلالیت طلبیده بود.رفتارش برایمان اصلا  عجیب نمود چون به این مسائل خیلی اعتقاد داشت . وصیت نامه ای نوشت که در آن اعضای خانواده را به تقوای الهی و اطاعت از ولی امر مسلمین و خواهر و مادرش را به رعایت حجاب اسلامی دعوت کرده بود.
 
همرزمانش می گویند: فرشید از دو روز قبل از حادثه شروع به خواندن قرآن و نمازهای متوالی می کرد و هیچ کس علت این عبادات بیش از حد را نمی دانست. وقتی به تمام رفتار و حرکات شهید می نگریم به این نتیجه می رسیم که شهادت به او الهام شده بود.

سرانجام شهید معافی در نوزدهم آبان 90 درحین گشت زنی با اکیپی از پاسگاه با برخورد به مین های به جا مانده از زمان جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
Iran, Islamic Republic of
ما هرچه داريم از بركت اين بزرگواران راستين است روحش شاد و با انبياء و اوليا محشور باد.