يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

رایزنی احتمالی آمریکا و روسیه درباره کره شمالی

يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 584054
دیپلمات‌های ارشد روسیه و ایالات متحده احتمالا دور بعدی مذاکرات و رایزنی‌های مشترک درباره کره شمالی را در مسکو برگزار خواهند کرد.​
رایزنی احتمالی آمریکا و روسیه درباره کره شمالی
به گزارش جهان نيوزبه نقل از تسنیم، خبرگزاری تاس به نقل از ایگور مورگلوف معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: دیپلمات‌های روسیه و آمریکا احتمالا دور بعدی مذاکرات درباره مساله کره شمالی را در تاریخی که هنوز تصمیم گیری در خصوص آن قطعی نشده، در مسکو انجام می دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: احتمالا هیئتی از کره شمالی به مسکو سفر خواهد کرد و این سفر قبل از آغاز بازی های المپیک زمستانی در کره جنوبی خواهد بود.مورگلوف گفت: دعوتنامه ای را برای ژوزف یون فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی ارسال کرده ام.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به تازگی روسیه را به عدم اجرای کامل تحریم های شورای امنیت علیه کره شمالی متهم کرده است. روسیه نیز این اتهامات را رد کرده است.این در شرایطی است که دو کره تلاش برای بهبود روابط را آغاز کرده و برای نخستین بار در دو سال اخیر مذاکراتی را برای شرکت ورزشکاران کره شمالی در بازی های المپیک انجام داده اند.
کره شمالی بدون توجه به تحریم های شورای امنیت سازمان ملل همچنان به توسعه برنامه های موشکی و تسلیحات اتمی ادامه می دهد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *