شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۰
ساداتیان مطرح کرد؛

همراهی نکردن اعضای 1+5 با آمریکا علیه ایران

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 583577
دیپلمات سابق ایران در لندن گفت: کشورهای درگیر در برجام با اصلاحات ترامپ موافقت نمی‌کنند زیرا رفتارهای او را یکجانبه می‌دانند.
همراهی نکردن اعضای 1+5 با آمریکا علیه ایران
به گزارش جهان نيوز، سید جلال ساداتیان دیپلمات سابق ایران در لندن با اشاره به تمایل ترامپ برای اصلاح  برجام، اظهار کرد: هر تصمیمی که ترامپ تا کنون  در مورد برجام گرفته است با مشکل مواجه شده و راه به جایی نبرده است.

دیپلمات سابق ایران در لندن بیان کرد: رئیس جمهور آمریکا در مناظرات انتخاباتی اعلام کرده بود به دلیل اینکه برجام متضاد با منافع آمریکاست آن را پاره خواهد کرد ولی چنین کاری نکرد.

وی گفت: واشنگتن بارها تلاش کرده ایران را تحت فشار قرار دهد و سعی کرده مانع از پیشرفت اصول توافق شده در برجام شود اما شواهد حاکی از آن است که این مورد نیز به شکست‌های دیگر ترامپ اضافه شده است. 

ساداتیان افزود: این فشارها از سوی آمریکا منجر به مذاکره مجدد نخواهد شد چرا که سایر طرف‌ها با ترامپ همراه نیستند.

وی با اشاره به اینکه واشنگتن سعی می‌کند هم پیمانان اروپایی را با سیاست‌های خود همراه کند، تاکید کرد: این مسیر برای آمریکا موفقیت آمیز نخواهد بود چراکه اروپا به دنبال سیاست مستقل است. 
دیپلمات سابق ایران در لندن افزود: اضافه کردن موارد دیگر به توافق برجام به نفع آمریکا نیست چون سایر اعضای 1+5 این کشور را همراهی نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه مسائل موشکی و حقوق بشر جز مسائلی نیست که ایران بخواهد در مورد آن وارد چانه زنی و بحث شود، خاطرنشان کرد: فعالیت دیپلماتیک ترامپ برای همراه کردن سایر کشورها علیه برجام ناکام مانده است چون دیگر طرف‌های تواق هسته‌ای سیاست‌های او را یکجانبه می‌دانند. 

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *