چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰
سیزدهمین کنفرانس بین المجالس کشورهای اسلامی:

لاریجانی:فلسطین دغدغه همه ماست

سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 582607
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فلسطین دغدغه همه ماست و ما در این کنفرانس ها باید درباره آن بحث کنیم.
لاریجانی:فلسطین دغدغه همه ماست
به گزارش جهان نيوز،‌ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سیزدهمین کنفرانس بین المجالس کشورهای اسلامی ضمن تشکر از ریاست کشور مالی بر اجلاس دوازدهم این کنفرانس گفت: کشور مالی در یک سال گذشته به منظور حرکت  این اتحادیه در مسیر درست اهتمام ویژه‌ای داشته و متناسب با چالش‌های پیش روی جهان اسلام، اجلاس‌ها و نشست‌هایی را برگزار کرده است. 

وی ادامه داد: این اتحادیه بعد از ماجرای قدس شریف و تصمیم رییس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه سفارت کشورش را از تل اویو به قدس شریف منتقل کند،  نشست‌هایی را برگزار کرده است. 

لاریجانی همچنین با تشکر از ابراز همدردی مقامات کشور‌های شرکت کننده در این اجلاس  درباره حادثه نفتکش ایرانی  تصریح کرد: امروز مسائل پیچیده‌ای پیش روی جهان اسلام قرار دارد، فلسطین دغدغه همه ماست و ما باید در این اتحادیه در مورد موضوع فلسطین بحث و گفت‌وگو کنیم.

وی با اشاره به اهمیت همکاری کشور‌های عضو در راستای توسعه اقتصادی اظهار کرد: سازوکار‌هایی را در این زمینه در نظر گرفته‌ایم و همکاری‌هایی برای توسعه روابط اقتصادی بین کشور‌های عضو انجام شده است.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: حقوق بشر اسلامی یکی دیگر از محور‌های مورد توجه در این کنفرانس است که تاکنون بحث‌های خوبی در این زمینه انجام شده است. ما اعتقاد داریم که کشور‌های اسلامی دارای مبانی قوی در زمینه حقوق بشر هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود:  در این کنفرانس  در مورد زنان کمیته خاصی وجود دارد و خوشبختانه حضور زنان در پارلمان‌های کشور‌های اسلامی رشد چشمگیری داشته است.

لاریجانی با اشاره به اهمیت مسئله قدس گفت:  در این کنفرانس کمیته‌ای دائمی برای موضوع قدس ایجاد شده است، این کنفرانس همواره بر موضوع قدس و مسائل مرتبط به آن حساس است و به صورت جدی آن را پیگیری می‌کند.

رئیس قوه قانونگذاری در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این نشست با مشارکت و همکاری کشور‌های شرکت کننده به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *