شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۲۳

حتی اصلاح‌طلبان هم می‌گویند آشوب راه به جایی نمی‌برد!

دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 577996
حتی اصلاح‌طلبان و برخی از کسانی که خودشان در سال 88 حامی اغتشاشات بودند، هم امروز نسبت به اغتشاش و آشوب اعلام برائت می‌کنند!
حتی اصلاح‌طلبان هم می‌گویند آشوب راه به جایی نمی‌برد!
گروه سیاست جهان نيوز: نکته قابل این است که حتی اصلاح‌طلبان و برخی از کسانی که خودشان در سال 88 حامی اغتشاشات بودند، هم امروز نسبت به اغتشاش و آشوب اعلام برائت می‌کنند! این در حالی است که آن‌ها شجاعت و شهامت ندارند که نسبت به جنایتی که در سال 88 در حق مردم کردند، عذرخواهی کنند و همچنان بر حمایت از سران فتنه اصرار دارند! در ادامه مواضع برخی از این افراد در قبال آشوب‌های اخیر را می‌بینیم:

محمدعلی نجفی: «این حوادث برای ساعاتی خدمت‌رسانی به شهروندان تهرانی را کمی دچار اخلال کرد. خسارت‌های اندکی به تاسیسات و امکانات شهرداری تهران وارد آمد و این نشان می‌دهد عده‌ای با یک حرکت کور این اقدامات را انجام دادند تا آنچه متعلق به همشهریان تهرانی است لطمه بزنند.»

مرتضی مبلغ معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات و از اعضای ستاد موسوی در انتخابات 88: «در مواجهه با اعتراضات مردمی، بهترین راه سعه صدر و گشاده‌رویی ا‌ست. اما باید مراقب گروه‌ها و افراد فرصت‌طلب نیز بود که مطالبات مردم را به انحراف نکشند.»

علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت و از بازداشتی‌های فتنه 88: «تظاهرات اعتراضی نویدبخش دستاوردی عینی برای بهبود وضعیت جامعه و کشور نیست ولی می‌تواند پر هزینه و تبعات آن پردامنه باشد.»

محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید: «رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم عزیزمان وظیفه مسئولین، بخصوص دولت و مجلس است و پیگیری اینگونه مطالبات از سوی مردم با سازوکارهای قانونی حق طبیعی آنهاست ولی متوجه باشیم کاری نکنیم که فضای کشور متشنج شود چون این فضا خواست بدخواهان ملت و کسانی است که به دنبال از بین بردن امید مردم هستند.»

محسن هاشمی رفسنجانی: «بدیهی است که حق اعتراض قابل قبول است ولی نحوه بیان انتقادات و مطالبات باید در چارچوب قانون باشد. شیوه ابزارهای کف خیابانی غیر قانونی، راهکار مناسبی نیست. نباید تحت تاثیر برخی دروغگویی ها در فضای مجازی قرار بگیریم. زیرا درست ترین مطالبات نیز در اندک فریادهای قانون شکنان و تندروها محو خواهد شد. پیگیری مطالبات بصورت مدنی مناسبترین شیوه بیان مطالبات است.»

علی مطهری (که در سال 88 معتقد بود که اگر پس از انتخابات دولت اجازه تجمع داده بود هیچگاه چنین اتفاقاتی نمی‌افتاد): «این که مردم احساس آزادی می‌کنند و نظر خود را در قالب تجمع بیان می‌نمایند یک نقطه مثبت اما این که این اظهارنظرهای جمعی توأم با تخریب و اخلال در نظم جامعه می‌شود منفی است.»

محمود صادقی: «باید عوامل تضعیف اعتماد مردم به حاکمیت را شناسایی کنیم. باید عوامل و زمینه هایی را که امروز باعث ایجاد چنین تظاهرات و بی اعتمادی مردم به نظام و حاکمیت شده اند را شناسایی کنیم و با آنها مقابله و برخورد جدی کنیم. تمام این افرادی که امروز معاند نظام جمهوری اسلامی ایران هستند قبل تر ها جوابشان را گرفته اند و این حرف هایی که امروز از زبان افراد و رسانه های انان خارج می شود حرف های بیهوده ای است و مردم ما به این سخنرانی ها قبل تر ها جواب سخت و دندان شکنی داده اند.»

فیض‌الله عرب‌سرخی از محکومان امنیتی سال 88: «مستقل از همه پشت پرده‌ها، مردم با مشکلات مختلف اقتصادی واجتماعی گسترده‌ای مواجهند و اعتراض حداقل حق قانونی مردم است، همه ارکان صاحب اختیار در نظام، اعم ازدولت، قوه قضاییه و غیرآن باید بابت مشکلات مردم پاسخگو باشند. ضمنا همه دوستداران ایران بدانند که کشور تحمل هزینه‌های یک فروپاشی مجدد را ندارد.»

عباس عبدی: «اعتراضات اخیر یا آنچه که در آینده رخ دهد، جز استهلاک بیشتر سرمایه اجتماعی و از میان بردن نظم و آرامش نتیجه دیگری ندارد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
بجاى اين تيترهاى تفرقه افكنانه و كثيف به فكر اتحاد ملت و ارام كردن فضا باشيد
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز چند روزیه خیلی بهم ریخته نمیدونم چرا همش دنبال اختلاف افکینه
Iran, Islamic Republic of
اینقد تو 88 بمون تا وقتی بر باد رفتی چشات باز بشه
Iran, Islamic Republic of
فتنه ۸۸ یک واقعیتی است که مقدمه رسیدن به این روزمونه پس هیچ وقت نباید فراموش بشه
Iran, Islamic Republic of
۸۸ یا ۹۶ فرقی نمیکنه با اوضاع امروز خاورمیانه اغتشاش فقط پای کشورهای دیگه رو به ایران باز میکنه مثل سوریه و لیبی از اونطرفم اگه دولت به خواسته های مردم بی اعتنا باشه بازم تظاهرات عمومی اتفاق می افته و بازم یه عده سوءاستفاده میکنن هرچه زودتر مختلسین و حقوق نجومیها رو عوض بازداشت فقط از قدرت برکنارکنید و اموالشون و به نفع مردم مصادره کنید عوض آزادی به قید وثیقه با اموال خودشون آزادشون کنید و اموال رو برای رفاه و مدارس و بیمارستان سازی و ...صرف کنید قبل از اینکه از این آی گل آلود عربستان و آمریکا بخوان ماهی بگیرن
Iran, Islamic Republic of
نظر درست همینه
اونایی که اغتشاشات را کاشتند تا مردم و اصل مطالبات اقتصادی مسکوت بماند؛ فکر کردند زرنگند؛ باد کاشتند و باید طوفان درو کنند.
Iran, Islamic Republic of
مطمئنا این هم حتی در جزئیاتش کار اصلاح طلبانه
اما
آن که باد کاشته باید طوفان درو کنه
Iran, Islamic Republic of
اینبار شما اصولگرایان مردم دعوت کردید برا اعتراض به دولت بعد از دستتون خارج شد خیلی خیانت کردید
Iran, Islamic Republic of
بابا اون فرد که گفت کار آقای علم الهدی بوده حرفش را پس گرفت اون وقت شما هنوز توی اون خبر موندی؟ بیدار شو لطفا!!!
Iran, Islamic Republic of
عوض اینجور رجز خوانیها اگه واقعا دلسوز کشورید سعی کنید کشور آرام بشه و سرو صداها بخوابه الان تعطیلات ژانویه است وگرنه تا حالا اتحادیه اروپا تحریمهای جدید حقوق بشری وضع کرده بود الانم زودتر سر وصداها رو بخوابونید تعطیلات ژانویه تموم بشه دور جدید تحریمها به بهانه نقض حقوق بشر شروع میشه عوض اینکه بگید فتنه فلان و ...سعودیها جشن گرفتن که ایران داره مثل سوریه میشه شما ادبیاتتون شده این قرارگاه خاتم خبر داره هنوز آثار جنگ در خرمشهر هست خبر داره بعضی شهرهای خوزستان آب شرب ندارن خبر داره هنوز سیل زدگان پارسال جهرم مناطقشون بازسازی نشده خبر داره بعد 7 ماه از زلزله خراسان هنوز مردم زیر چادرن کرمانشاه هم که هنوز همه زلزله زده ها کانکس نگرفتن آستانه تحمل مردم پایین اومده فسادهای گروه خودروسازی بهمن که مثل همه گروههای خودروسازی هست هم سرجاش مزایای مدیران گروه بهمن چقدره برید اینا رو رسیدگی کنید .ایران جنگ داخلی بشه مثل سوریه دیگه عراق و سوریه و لبنان و فلسطین و اوگاندا و ونزوئلا برای ما فاتح نمیخونن سودان و سومالی و جیبوتی که خودشون و خوب نشون دادن مردم بازم محکم پشت نظام می ایستن ولی خواهشا اینبار دیگه واقعا به درد مردم رسیدگی کنید چون اوناییم که تظاهرات نکردن مثل خود من و خونواده ام واقعا داریم به سختی میگذرونیم برید دندونپزشکی ببینید چقدر زیادن کسانیکه بخاطر نداشتن پول عصب کشی یا حتی پول پرکردن دندونشون به دکتر میگن دندونم و بکش اول درد کشور خودتون و دوا کنید بعد برید به عراق و سوریه و سودان و هر ننه قمری که خواستید کمک کنید
Iran, Islamic Republic of
چون 88 جیرشون از سفره نظام قطع شده بود ولی الان جیره برقراره بدجورم برقراره.
Iran, Islamic Republic of
شما الان جيره تون برقراره؟
Iran, Islamic Republic of
بهتر است به قانون اساسی مراجعه کنیم . برای معترضین وقت و جا و مکانی را مشخص کنید تا حاکمیت به صورت کلی از صدر تاذیل نظر مردم را بشنوند و در جهت خواست مردم به اصلاح امور بپردازند .
Iran, Islamic Republic of
قانون اساسی کیلوی چند است مردم چون قانون اساسی جنبه اجرای ندارد معترض هستند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
باید عوامل تضعیف اعتماد مردم به حاکمیت را شناسایی کنیم. ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! خاک تو سر تو که بعد از 40 سال انقلاب هنوز شناسایی نکرده ای. مردم از دزدی اقازاده ها دروغها اختلاس ها خلف وعده ها اشرافی گری بی توجهی و قاچاچاق سازمان یافته مسئولین و .... ناراحتند برای همین هم اشوب میشه
ابوذر زائری امیرانی
Iran, Islamic Republic of
تعامل این خائنها هست که نوکران سعودی و امریکا را جری نموده است
رضا
Iran, Islamic Republic of
یعنی جهان وجداناً این قدر بیشعوری و نفهم که نمیدونی قصه ۸۸ جنسش با این شلوغیها فرق میکنه؟ گیرم اصلاً یکی باشه ، الان وقت عقده گشائیه بدبخت ؟! نمیفهمی وسط دعوا کسی نباید نرخ تعیین کنه بی بصیرت ؟!
Iran, Islamic Republic of
حوادث سال 88 دلیلی داشت که تا حاکمیت در پی جبران آن نباشد این قصه ادامه دارد. و متاسفانه این حوادث هم به دلیل بی توجی به ریشه های حوادث 88 پیش آمده. دلیل این حوادث وجود دولت پنهانی است که بر تمام ارکان کشور حاکمیت دارد مثل صدا و سیما کیهان شورای نگهبان و...... که از طریق این نهادها سیاست خودش را پیاده میکند و اگر دولتی برخلاف میل او شکل گرفته باشد مثل دولت اصلاحات و اعتدال سنگ اندازی میکنند و مانع پیشبرد برنامه هایشان میشود.
Iran, Islamic Republic of
یه بار خودت بخون چی نوشتی,بعدش روش فکر کن,خودت خنده ات میگیره,
ضایع,خخخ
Iran, Islamic Republic of
این را همه مردم میداند و با پوست و استخوان شان آن را درک میکنند راه چا ره چی هست .حق اعتراض که نداریم چون سریع اغتشاش گر نامیده میشویم حق اصطلاحات را نداریم چون غرب زده معرفی میشویم حق ماندن بر اصول اول انقلاب را نداریم چون اصولگرای عقب افتاده نامگذاری میشویم واقعا باید چکار کرد
Iran, Islamic Republic of
انقلابی باش و پرتلاش و جهادگر و سالم و مؤمن.
دیگران چه مینامند مهم نیست.
Iran, Islamic Republic of
در کشور ما هیچ کس بدنبال آشوب نیست مردم تشنه عدالت هستند ولی مسولین ما عینک آشوب و اغتشاش به چشمانشان زده اند امکاناتش را فراهم کنید تا بتواند مردم حرفهایشان را بزنند و نیروهای نظامی و انتظامی از آنان حمایت کنند
محمد
Iran, Islamic Republic of
این یارو صادقی انگار ... بابا خودت بودی که با دروغ هات و تهمت به مسولین قوه قضایی باعث تحریک و بی اعتمادی نسبت به دولت شدی.