دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

افزایش تدابیر امنیتی در بحرین در پی حکم اعدام شیعیان

سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 576344
با بالا گرفتن اعتراض‌ها در بحرین در پی صدور حکم ناعادلانه اعدام برای شش غیرنظامی شیعه، تدابیر امنیتی در این کشور افزایش یافت.
افزایش تدابیر امنیتی در بحرین در پی حکم اعدام شیعیان
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، رسانه‌های بحرین روز سه‌شنبه گزارش دادند پلیس این کشور تدابیر امنیتی را در بحبوحه اعتراضات به حکم یکی از دادگاه‌های این کشور برای محکومیت شش غیرنظامی شیعه به اعدام، افزایش داد.

یکی از دادگاه‌های نظامی بحرین روز دوشنبه شش غیرنظامی شیعه را با طرح ادعای توطئه برای ترور یک مقام امنیتی به اعدام محکوم کرد. مخالفان شیعه بحرین این حکم را «تلافی‌جویی با انگیزه سیاسی» دانستند و اعلام کردند از این افراد زیر شکنجه اعتراف گرفته شده است.

روزنامه اینترنتی «الاولی» بحرین گزارش داد خودرو‌های پلیس در حال گشت‌زنی در مناطق شیعیان در شهر‌ها و روستا‌های بحرین هستند و ساکنان محلی نیز با آتش زدن تایر خودرو‌ها با نیرو‌های امنیتی مقابله می‌کنند. نیرو‌های امنیتی بحرین برای متفرق کردن معترضان اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کردند.

از سال ۲۰۱۱ تاکنون رژیم آل خلیفه با اعتراضات گسترده مردمی مواجه است. اکثر جمعیت بحرین را شیعیان تشکیل می‌دهند. مخالفان کسب آزادی سیاسی، برابری و نظام پارلمانی را خواستار هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *