چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۹
۱۷۶
وزیر سابق اطلاعات مطرح کرد:

اتمام‌حجت یک‌ساعته رهبرانقلاب بایکی‌از سران‌فتنه/ وزیر خارجه انگلیس به ایران آمد تا نشان دهد هوای جاسوسان خود را دارد

پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
کد مطلب: 575240
وزیر سابق اطلاعات با طرح این سوال که اگر تحریم هستیم و نمی‌توانیم کارخانه‌های تعطیل شده را احیا کنیم پس سرمایه ورودی ماشین‌های آخرین مدل که در چهار سال اخیر وارد کشور شده است از کجا می‌آید؟ خاطرنشان کرد: اگر تحریم هستیم ماشین‌ها چگونه وارد کشور می‌شوند و آیا با ریال آمده یا دلار جابه‌جا شده است.
اتمام‌حجت یک‌ساعته رهبرانقلاب بایکی‌از سران‌فتنه/ وزیر خارجه انگلیس به ایران آمد تا نشان دهد هوای جاسوسان خود را دارد
به گزارش جهان نيوز؛ وزیر سابق اطلاعات گفت: تحریم‌های اقتصادی امروز نتیجه فتنه 88 است و باید از حوادث گذشته درس گرفت.

بنابر این گزارش، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی  در جلسه بازخوانی فتنه 88 و حماسه 9 دی اظهار کرد: فتنه سال 88 یک حادثه عادی و معمولی نبود، بلکه حادثه‌ای در حد و اندازه براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

وی خاطرنشان کرد: در اسلام توجه و برگشت به تاریخ جایگاه بلندی دارد و از این رو قرآن توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و با وجود گذشت یک هزار و 400 سال از آغاز اسلام، بشر هنوز به تمدن اسلامی با تمام موانع پیش‌ رو نرسیده است.
 
بر پایه گزارش سایت شهدای ایران، وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم و در سوره یوسف به بیش از 140 نکته فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی اشاره کرده است، افزود: حتی موضوع اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری فرمودند نیز در سوره یوسف نیز آمده است.
 
وی تصریح کرد: وظیفه رهبری تبیین و تدوین سیاست‌های کلی نظام است و ایشان در هیچ محوری به مسائل بی‌توجه نبودند اما آیا امروز برخی با این سیاست‌ها و اقتصاد مقاومتی بازی نمی‌کنند؟

مصلحی افزود: آیا وضعیت قاچاق متناسب با اقتصاد مقاومتی است؟ آیا قاچاقی که از مرز‌های روشن به کشور ورود می‌کند با مقابله با تحریم‌ها سازگار است؟

وزیر سابق اطلاعات یادآور شد: بحث اقتصاد مقاومتی که رهبری برای مقابله با توطئه‌های سه سرویس اطلاعاتی بیگانه تدوین کردند، تنها راه مقابله است.

وی با بیان اینکه در یک سوم از آیات قرآن کریم سیر صعود و نزول تاریخ بشر به خوبی آمده است، اظهار کرد: نمونه این سیر صعود و نزول، سیر صعود و نزول قوم بنی‌اسرائیل و سلیمان نبی بوده که باید به دقت مطالعه شود، چراکه خداوند متعال در قرآن مطالبی را بیان کرده که بشر هنوز نتوانسته است از بسیاری نکات آن بهره‌وری کند.

وی یادآور شد: امروز طراحی دشمنان تنها در عرصه اقتصادی است و تنها راه متوقف کردن ایران را مقابله اقتصادی می‌دانند و بر روی این مسئله سرمایه‌گذاری کرده‌اند و متاسفانه عوامل داخلی نیز با آنها همکاری می‌کنند.

وزیر سابق اطلاعات با طرح این سوال که اگر تحریم هستیم و نمی‌توانیم کارخانه‌های تعطیل شده را احیا کنیم پس سرمایه ورودی ماشین‌های آخرین مدل که در چهار سال اخیر وارد کشور شده است از کجا می‌آید؟ خاطرنشان کرد: اگر تحریم هستیم ماشین‌ها چگونه وارد کشور می‌شوند و آیا با ریال آمده یا دلار جابه‌جا شده است.

وی تصریح کرد: امروز برخی افراد در کشور به دنبال ایجاد فضای اشرافی و نظام سرمایه‌داری هستند، افزود: این افراد به دنبال این هستند که در کشور افراد گرسنه وجود داشته باشد، باید به آنها گفت تا زمانی‌ که به نظام سرمایه‌داری و درآمد میلیونی خود می‌رسید وقتی برای مدیریت کشور ندارید.

مصلحی افزود: چرا این پول‌ها برای مواد اولیه کارخانه‌ها به کار برده نمی‌شود و هر سال به آمار بیکاران اضافه می‌شود و این مسائل نیاز به تجزیه‌ و تحلیل بیشتر دارد.

وزیر سابق اطلاعات تحریم‌های سنگینی که در رابطه با انقلاب توسط آمریکا طراحی شد را مربوط به بهمن 88 دانست و بیان کرد: زمانی که عوامل استکبار در داخل کشور برای نتیجه رساندن فتنه با شکست مواجه شدند اطلاعاتی جمع‌آوری کردند و نتیجه گرفتند که اگر بخواهند تحریم‌ها در مورد ایران جوابگو باشد باید از راه تحریم اقتصادی وارد شوند.

وی ادامه داد: تاریخ برای عبرت است و این عبرت بیشتر به شخصیت‌ها، نخبه‌ها و مسؤولان برمی‌گردد، در تاریخ شخصیتی به نام زبیر داریم که در زمان پیامبر در تمام جنگ‌های پیامبر پیش‌قدم شده و لقب سیف‌الدین را به خود گرفته است.

مصلحی گفت: بعد از رحلت پیامبر، علی (ع) کنار زده شد و تنها سه نفر پای امیرالمومنین (ع) ماندند که زبیر یکی از این افراد بود و تنها کسی که در دفاع از علی (ع) شمشیر کشید همین زبیر بود.

وی با بیان اینکه پس از به حکومت رسیدن حضرت علی (ع) زبیر به دنبال تقسیم مسوولیت‌ها و بیت‌المال بود، یادآور شد: زمانی که حضرت علی (ع) را همگام با خود ندید، همراه طلحه و عایشه مقابل امیرالمومنین (ع) فتنه را راه انداختند و از این منظر می‌توان گفت فتنه جمل هیچ تفاوتی با فتنه 88 ندارد.

وی ادامه داد: آخرین اقدام رهبر در فتنه 88 دعوت از یکی از سران فتنه بود که بیش از یک ساعت با او اتمام حجت کردند، او نیز همه استدلال‌های رهبری را پذیرفت اما به محض خروج، آقازاده وی اجازه پذیرش نداد.

مصلحی با بیان اینکه نفوذ همیشه دست خود را رو نمی‌کند، بیان کرد: آیا پذیرش اینکه وزیر امور خارجه انگلیس برای آزادی دو جاسوس به ایران آمد ساده‌انگارانه نیست‌؟ آنها در قسمت‌های مختلف کشور جاسوس دارند و ساده‌انگارانه است فکر کنیم که ندارند و حضور آنها تنها به این دلیل بود که بگویند ما هوای جاسوس‌هایمان را داریم و به وقت لازم از آنها حمایت می‌کنیم.

وی افزود: بخشی از نخبگان در کشور با درهم و دینار روحیه انقلابی خود را از دست داده‌اند و دشمن نفوذ را دقیقا برای همین می‌خواهد که نخبگان را در معادلات سیاسی دچار اشتباه محاسباتی کند.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه دشمن در سه عرصه مردم،مسؤولان و نخبگان ابزاری برای استفاده دارد، بیان کرد: نخستین ابزاری که دشمن به کار می‌برد تهدید و ترس است و این در شب مذاکرات ظریف مشاهده شد جایی که اوباما گزینه نظامی را در آن شب مطرح کرد و قصد القای ترس به تیم مذاکره‌کننده ایران را داشت.

مصلحی افزود: در انتخابات امسال فضایی که دشمن طراحی کرد و عوامل داخلی در راستای آن حرکت می‌کردند دوقطبی جنگ و صلح بود و متناسب با وضعیت هر استانی این مسئله را بومی‌سازی کرده بودند.

وی اظهار کرد: اقدام بعدی القای یاس و روحیه ما نمی‌توانیم بود.

وزیر سابق اطلاعات تصریح کرد: امروز در کشور وقتی می‌گوییم فضای علمی قابلیت پیشرفت دارد متاسفانه برخی افراد حاضر به قبول این موضوع نیستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به آقای مصلحی بفرمائید وقتی زبیر از امام علی دفاع کرد سال 11 هجری بود اما وقتی مقابل امام علی ایستاد سال 36 هجری بود یعنی 25 سال بعد. زبیر در این 25 سال چه موضعی داشت؟ با امام علی بود یا با خلفا؟ البته زبیر پسر عمه امام علی هم بود اما زبیر داماد ابوبکر هم بود. همسرش دختر ابوبکر بود! پسر ملعونش هم از این زن بود. زبیر طی این سالها دنبال مال اندوزی و قدرت بود. وقتی دنبال شبیه سازی مسخره تاریخ هستید فکر نکنید همه مثل خودتان بی اطلاع هستند. هیچ شباهتی وجود ندارد چون امروز می دانید احمدی نژاد کی بوده است.
Iran, Islamic Republic of
خود امام علی علیه السلام جواب سوال شما را داده است فرموده اند زبیر با ما بود تا وقتی پسرش بزرگ شد . پسرش وقتی بزرگ شد او را از ما جدا کرد . امان از بعضی آقازاده هاکه پدران خود را جهنمی می کنند!!!
Iran, Islamic Republic of
استدلال آقای مصلحی ارتباطی با مطلبی که شما مطرح فرموده اید ندارد .کمی دقت فرمایید
این مطلب نشان ازنادانی شما دارد شما ازاسلام فقط حضرت علی می شناسید بس بهخلفا هم توهین نکن بی عرضه
Iran, Islamic Republic of
در حوادث سال 88 عوامل زیادی دخیل بودند که اگر همه را فراموش کنیم و فقط یک طرف را مقصر بدانیم هیچگاه مشکل حل نخواهد شد کما اینکه با حصر دو نفر نه تنها مشکل حل نشد بلکه بیشتر هم شد و در تمام انتخابات بعد از آن سال برنده آنها بودند تنها راه محاکمه علنی همه عوامل دخیل در آن حوادث بود تا هر کس به اندازه سهم خود مجازات شود که با انداختن مشکل گردن یک طرف و فراموش کردن بقیه این مشکل تا همیشه ادامه پیدا خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
مشکل دقیقا همین جاست که دیکتاتورطلبان 88 حاضر به پذیرش اشتباه و عذرخواهی نیستند و با چنین ژست هایی میگویند همه طرف ها مقصرند ! نخیر فتنه 88 یک طرف داشت و آن هم دروغ تقلب ! اگر آن بازنده به دروغ ادعای پیروزی نمیکرد آن اتفاقات نمی افتاد ... م.م. گفت من در انتخابات پیروز شدم چون در لرستان و در بین ترک ها رای نیاورده ام (!) و هرچه گفتند مستندات ! گفتند قانون !گفت قبول ندارم و باید انتخابات ابطال شود ... الآن هم راه حل رفع حصر روشن است ... بگویند که اشتباه کرده اند و عذرخواهی کنند نه این که با پررویی و فرافکنی بخواهند از زیر بار مسئولیت در بروند.
جالب است اصلاح طلبان با این که میدانند که نامزدشان چه گندی در سال 88 زده و میدانند دروغ گفته بود و کشور را به آشوب کشید اما حاضر نیستند علیه او موضع بگیرند و هنوز هم از دیکتاتوری سبز دفاع تلویحی میکنند. نمونه اش پزشکیان در چند روز پیش بود که گفته بود نمیدانم تقلب شد یا نه اما میدانم تخلف شد ! آقای پزشکیان ! ...
مسئله 88 وقوع تخلف نیست مسئله این بود که نامزد مورد حمایت شما قبل از شمارش آرائ به دروغ گفت برنده قطعی انتخابات اینجانب هستم و بعد از اعلام نتیجه گفت تقلب شده و باید انتخابات ابطال شود.
Iran, Islamic Republic of
عذر خواهی برای چه باید بکنند که. مثلا در مجازات انها تخفیف داده شود نه دوست عزیز آنها فقط باید محاکمه شوند و به اندازه جرم مرتکب شده مجازات شوند و پای خیلی ها به پای این میز محاکمه باز خواهد شد و همان آنها هستند که نمی خواهند محاکمه برگذار شود
Iran, Islamic Republic of
انتخابات 88 بعلت عدم بی طرفی تعدادی از اعضای شورای نگهبان و حمایت علنی آنها از یک کاندیدا و حتی سخرانی یکی از آنها در میتینگ انتخاباتی به نفع کاندیدای مزبور زیر سوال بود و لذا شکایت بردن به شورای نگهبان بی معنی بود و خواسته معترضین تشکیل یک هیئت بی طرف بود برای رسیدگی به شکایات که متاسفانه اجابت نشد
Iran, Islamic Republic of
اگر این گونه بود چرا در انتخابات شرکت کرد ؟! خب کنار میکشید ! اینها همه توجیهاتی است که برای فرار گفته میشود... ضمنا بیانیه ها و سخنرانی هایشان موجود است . گفت برنده قطعی انتخابات با نسبت آرای بسیار زیاد اینجانب هستم ! یعنی مردم به من رای داده اند ولی آرا به نفع دیگری خوانده شده ! خب اسنادش چه ؟ رهنورد فردای انتخابات دلایل تقلب را اینگونه بیان میکند :
"يك سري نقاطي هستند كه اصلا مشخص است كه خودش ملاك تشخيص نادرست بودن نتايجي است كه وزارت كشور اعلام كرده است. مثلا آذربايجان و ترك زبان ها هيچ وقت فرزند خودشان را نمي گذارند كه به كس ديگري راي بدهند. خود من لر هستم و موسوي هم بارها گفته من داماد لرستان هستم. بنابراين اهالي لرستان موسوي را نمي گذارند به آقاي احمدي نژاد راي بدهند. اين دو تا ملاك است و باقي موارد هم شبيه همين است."
دقت کردی ! این دلیل مسخره را میگوید بعد هم میگوید بقیه دلایل هم به همین صورت است !!!
ضمنا نماینده م.م. در جلسه با رهبری گفته بود ما میدانیم که تقلب نشده و اگر بازشماری انجام شود همین نتیجه حاصل میشود ما با احمدی نژاد مشکل داریم ! این نماینده الآن وزیر مسکن است !
ضمنا درخواست بازشماری با کد ملی داده بودند ! موافقت شد اما وقتی گفته شد نامه درخواست کتبی بدهید ، حاضر نشدند !
Iran, Islamic Republic of
چرا باید کنار میکشید؟ رییس دولتی که در هشت سال جنگ تحمیلی و آن شرایط سخت تحریم توانست کشور را به خوبی اداره کند چرا باید کنار بکشد؟ کسی که نخست وزیر محبوب امام بود چرا باید کنار بکشد؟ کسی که امام خمینی در باره اش فرمود : مخالفان میر حسین توانایی اداره یک نانوایی را هم ندارند چرا باید کنار بکشد؟ باید میماند که ماند
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
میزان حال فعلی افراد است
Iran, Islamic Republic of
میرحسین موسوی، محبوب امام بود؟!
نخوندی تاریخ رو یا برعکس خوندی؟
موسوی میخواست استعفا بده، امام فرمود اگر خدمات شما نبود، شما را ضد انقلاب اعلام. میکردم.
شما مثل اینکه خیلی شوتی.
وانگهی در زمان جنگ، مثلا چجوری کشور را اداره کرد؟! 8 سال جنگ به طول انجامید. چه گلی بر سر رزمندگان زد که خاص بود؟!
یا اقتصاد فوق دولتی اش خیلی هنر بود که دولت شده بود تولید کننده همه چیز!
واقعا حیا نداری.
مرگ بر موسوی فتنه گر
United States
امام خمینی خطاب به میر حسین موسوی: از آنجا که ممکن است این روزها افرادى بخواهند نسبت به دولت خدمتگزار شبهات و القائاتى در اذهان عامه به وجود آورند و زحمات بی ى‏شائبه و طاقت فرساى شما را خصوصا در مساله جنگ خدشه‏ دار نمایند، لازم است این نکته را تذکر دهم که من همچون گذشته شما را فردى لایق و دلسوز براى انقلاب اسلامى مى‏دانم، و زحمات شما را در دوران جنگ و تجهیز سپاهیان اسلام فراموش نمى‏کنم، و الآن نیز شما را تأیید و حمایت مى‏کنم.
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی: بواسطه‌ی سالوسی و اسلام‌نمایی بعضی ها از آنها تمجید نمودم که نباید از آن سوء‌ استفاده شود و میزان در هر کس حال فعلی اوست.

عقل هم میگه ملاک، امروز افراد است، نه دیروزشون.
هنوز حرفی در طرفداری از موسوی فتنه گر، به خاطر نخست وزیری دیروزش داری؟!
Iran, Islamic Republic of
مير حسين موسوي تا آخرين لحظات پر بار امام خميني همراه ايشان بود پس اين سخنان مربوط به ايشان نبود و منظور امام افراد ديگري بودند. الكي زور ميزني برادر
Iran, Islamic Republic of
ملاک، همه انسان ها هستند.
Iran, Islamic Republic of
اون برادری که محبوب بودن موسوی نزد امام خمینی رو زیر سوال برده بود امیدوارم از خواب غفلت بیدار بشه. اینهم نظر امام خمینی در باره نخست وزیر محبوبش.
Iran, Islamic Republic of
مگر اینکه مرگ اینارو از خواب غفلت بیدار کنه
Iran, Islamic Republic of
اگر برخوردپ ی که۹۹ نفر از نمایندگان مجلس در عدم رای به موسوی در انتخاب نخست وزیر که برخلاف رای امام در مورد موسوی دادند که دقیقا برخلاف و در مخالفت با رای ولی فقیه زمان دادند الان این اتفاق می افتاد شماها ان ۹۹ نفر نماینده را در وسط میدان انقلاب بدار می کشیدید.
دقیقا اینگونه نظرات شماها برخلاف نظرات صریح رهبر ی بوده و به اشتباه خودتان را حامیان ولی فقیه می دانید. اما بقول دکتر شریعتی بد دفاع کردن بهترین شیوه تخریب افراد است که متاسفانه رهبری مظلوم در برابر اینگونه دفاع های بد قرار دارند. رهبر انقلاب حتی ضد انقلاب و مخالفان نظام اسلامی و مخالفان خودشان را به شرکت در انتخابات دعوت می کنند اما شماها معلوم نیست که چه می گویید.
Iran, Islamic Republic of

خیر ما آن 99 نفر را، دار نمیزنیم. الان حدود نصف مجلس، از اون ها بدترند. لیست امیدی هارو میگم. سلفی اندازان حقیر رو میگم. ولی اعدامشون کردیم؟! نه. چون خودشون با دست خودشون نشون دادند حقیرند.
اما دعوت رهبری برای شرکت در انتخابات، چه ربطی به افشای فتنه 88 دارد؟! تحریف کنندگان، میخواهند با دروغ، فتنه 88 را برعکس نشان دهند. ما هم با مستندات، جلوی تحریف کنندگان را گرفته ایم. اتفاقا رهبری، فعال ترین فرد در مقابله با فتنه و نام بردن از فتنه هستند.
نمیشود تاریخ را تحریف نکرد و در انتخابات هم شرکت کرد؟
(کسانیکه"بعد از 8 سال، هنوز ماهیت فتنه را نفهمیده اند، هیچ وقت نخواهند فهمید.)
Iran, Islamic Republic of
احتمالا تو اون ۸سال جنگ، رفته بودی اروپا و امریکا برای ادامه تحصیل که انقدر با خوشی ازش یاد میکنی.
حالا اگه احمدی نژاد بود که میگفتید با بی تدبیریش عامل جنگ و تحریم و بدبختی مردم شد....
United States
امام خمینی خطاب به میرحسین موسوی: از آنجا که ممکن است این روزها افرادى بخواهند نسبت به دولت خدمتگزار شبهات و القائاتى در اذهان عامه به وجود آورند و زحمات بی ى‏شائبه و طاقت فرساى شما را خصوصا در مساله جنگ خدشه‏ دار نمایند، لازم است این نکته را تذکر دهم که من همچون گذشته شما را فردى لایق و دلسوز براى انقلاب اسلامى مى‏دانم، و زحمات شما را در دوران جنگ و تجهیز سپاهیان اسلام فراموش نمى‏کنم، و الآن نیز شما را تأیید و حمایت مى‏کنم.
Iran, Islamic Republic of
آمریکایی ساعت 23:01‌؛
ما داریم در سطح نورون ها بحث میکنیم، تو از آمریکا، نخود لوبیایی بحث میکنی؟!
ما داریم موشکافی لحظه به لحظه میکنیم، تو از اون ور دنیا، قصه میبافی که امام عزیز، یک روزی راجع به موسوی، این رو فرموده؟!
امام، راجع به یک انسان فرموده. انسانی که تغییر پذیر است. گذشته موسوی که معلوم نیست واقعی بوده یا پنهان کاری، چه ربطی به حال او دارد که به دشمن درجه یک امام، تبدیل شده؟
وانگهی، امام خمینی عزیز، چیزهای دیگری هم میفرمایند:
_ اگر خدمات شما نبود، شما را ضد انقلاب اعلام میکردم.(خطاب به موسوی)
- امام خمینی: بواسطه‌ی سالوسی و اسلام‌نمایی بعضی ها از آنها تمجید نمودم که نباید از آن سوء‌ استفاده شود و میزان در هر کس حال فعلی اوست.

خب اینا به خصوص آخری، خیلی جالبه. حال فتنه گران سبز و بنفش چطوره؟
Iran, Islamic Republic of
تو از خواب حرف میزنی و هذیان میگی بخواب که خوابیدنت بهترین کاره
Iran, Islamic Republic of
آن 99نفری که بر خلاف خواست امام خمینی مبنی بر نخست وزیری موسوی باز هم به ایشان رای مثبت ندادند کار خود را چگونه توجیه میکنند در حالی که امام خمینی فرموده بودند نخست وزیر غیر از میرحسین خیانت به اسلام است
Iran, Islamic Republic of
اگر شما ا.ن را بر مردم مسلط نكرده بوديد و به حرف معترضين عمل مي كرديد و معجزه مجازي هزاره سوم را نمي ساختيد امروز كشور به مرز ورشكستگي نمي رسيد و خودتان هم خجالت حمايت از احمدي نژاد را نمي كشيديد.
Iran, Islamic Republic of
حرف معترضین دیکتاتوری بود و شما اگر دیکتاتوری میخواهید تشریف ببرید به یکی از شیخ نشین های حاشیه خلیج !
Iran, Islamic Republic of
اگر به حرف معترین عمل میکردیم، دیگر کشوریوجود نداشت. چراکه جنگلی داشتیم که در آن، هر کس بیشتر آتش به پا میکرد، رییس و مدیر میشد.
ما جلوی شورش شما اقلیت 13 میلیونی بر علیه اکثریت 24 میلیونی را گرفتیم و از حق مردم، دفاع کردیم.
این مسأله، ربطی به احمدی نژاد ندارد. چه اینکه اگر احمدی نژاد، معجزه هزاره سوم باشد، خاتمی فتنه گر و دوستان زنده و مرده اش، مارهای آناکوندایی هستند که سیرمونی ندارند. چرا مملکت را، دست مارها میسپردیم وقتی مردم نمیخواستند؟!
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز چرا می گویی شورش ۱۳میلیونی . اینطور نبود . یک هفته بعد از انتخابات که رهبر عزیز آن خطبه دردمندانه را در ۲۹ خرداد در نماز جمعه خواندند اکثریت بالایی که مردم بی غرض بودند واقعیت را فهمیدند و راه خود را از فتنه گران جدا کردند چون دیدند سران فتنه مشکلشان احمدی نژاد و دولت نیست بلکه بر علیه نظام خروج کرده اند آنهاخودشان شعار می دادند ((انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است ))آیا آن ۱۳ میلیون چنین عقیده ای داشتند . هرگز . آشوبگران واقعی شاید کمتر از صدهزار در کل کشور بودند ولی می گفتند ما بی شماریم !!!!همه رای دهندگان به موسوی هرگز فتنه گر و طرفدار بی قانونی نبودند انتخابات دوقطبی شد خب طبیعتا کسانی که مخالف احمدی نژاد بودند به موسوی رای دادند ولی قانون و نظام را قبول داشته و دارند حساب اقلیت فتنه گر را باید از حساب ۱۳ میلیون کلا جدا کرد
Iran, Islamic Republic of
در کدام یک از راهپیماییهای قبل از نماز جمعه رهبری شعار مردم معترض برعلیه نظام یا رهبری بود؟ آخه دروغ گفتن تا چه حد؟ چه کسانی بعد از نماز رهبری به کوی دانشگاه به مجتمع سبحان حمله کرده و فاجعه کهریزک را بوجود آوردن.؟ حداقل تا دوماه بعد نماز رهبری درهیچیک از راهپیماییهای شعاری بر علیه رهبری داده نشد. این احمدی نژاد و تیمش بودند که با زیرکی خاصی خود را از حوادث بیرون کشیدند و عمدا رهبری را در برابر مردم معترض قرار دادند. در کدام یک از بیانیه های ۱۷ گانه موسوی حرفی بر علیه رهبری زده شده است. یک خط و یک جمله را بیاورید. در ضمن شعارهای برعلیه رهبری را تنها یکسری خاص دادند و هیچگاه مردم معترض و شخص موسوی از این شعارها حمایت نکردند.
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم

نظردهنده ساعت 19:01؛
بنده، به حول و قوه الهی، پاسخ شما را میدهم تا معلوم شود دروغگو کیست و راستگو کیست.
1. شما ادعا دارید در فتنه 88، در راهپیمایی ها، کسی علیه رهبری، شعار نداد، لذا فتنه 88، علیه رهبری نبود!
بله در ابتدا، کسی شعار نداد، چرا که اولا:
خاصیت یک حرکت مرموزانه، پنهان کاری است. چراکه اگر پنهان کاری نباشد، بخشی از مردم، منافعشان را در گرو اغتشاش نمیبینند. پس طبیعیست که در راهپیمایی علیه رهبری، شعار علیه رهبر داده نشود و در راهپیمایی علیه نظام، شعار علیه نظام. با این کار، حکومت به راحتی نمیتواندحرکت ضد انقلابی را اثبات کند و فریبخوردگان نیز، متوجه حقیقت فتنه نمیشدند. آیا در این، شکی دارید؟
اگر نه، من از شما سؤال میکنم، آیاحرکت بر ضد منافع درست یک حکومت، حرکت بر ضد آن حکومت و رهبرش، محسوب نمیشود؟!
ثانیا، حرکت اولیه مردم، گرچه بر ضد حکومت نبود، اما خطا که بود. چراکه اعتراض، سلسله مراتبی دارد. اول از راه قانونی. اگر جواب نداد، راه های دیگر. شما راه قانونی را طی نکردید و اصلا بررسی شبهه های انتخاباتی را نمیخواستید! شما، به این خاطر که احمدی نژاد، در مناظره، ورقرا برگرداند، ناراضی بود و میخواستید او ار طور هست نباشد. حالا نباشد که چه! که قدرت رهبری را، محدود کنید. نشون به این نشون که موسوی، یک یا دو روز قبل از انتخابات، در مصاحبه ای میگوید که این حرکت، محدود به انتخابات نیست و هدف، رهبریست و او، با دیدن مردم، مجبور به پذیرش خواسته ها خواهد شد که مصاحبه اش، مستند هست.
پس چرا میخواهید وانمود کنید اعتراضتان به روند شمارش آراء بوده و رسیدگی نشده! لذا، ثابت شد که شما به همان 13 میلیون طرفدارانتان هم، دروغ گفتید. درنتیجه، بعضی ها ممکن است گول بخورند و فکر کنند رأیشان خوانده نشده و به خیابان بیایند.
باز هم سؤال میکنم: از 13 میلیون طرفدار موسوی در کشور و 2 میلیون و 100 هزار نفر در تهران، گول خوردن 500هزار نفر، ممکن نیست؟! به خصوص اینکه این گروه، اخبارشان را از شبکه های دشمن میگیرند؟! پس فریب مردم هم، جسارتا کار خود خودتان بود و اعتراض، دلیل موجهی نداشت.
2. احمدی نژاد و تیمش، بهانه بودند و فتنه گران به بهانه حضور احمدی نژاد، اصل رأی گرفتن از مردم را، زیر سؤال برده بودند. احمدی نژاد، باید پایش را بیرون میکشید تا مردم بفهمند که او، بهانه است و اصل نظام، نشانه است. من از شما سؤال میکنم:
آیا چنین تدبیری، تدبیر غلطی بود؟!
اگراجمدی نژاد، در بطن ماجرا می ایستاد و هی سخنرانی میکرد، رأی دهندگان به موسوی نمیگفتند تو خودت محل دعوایی، تو نباید داور باشی؟! اگر درست میگویم، پس مشکل شما دقیقا چیست؟
3. فرمودید در بیانیه های 17 گانه موسوی، حرفی ضد رهبری نیست! این ادعاتون، دروغ شاخداره. شما باید بگید هیچ واژه ای بر ضد رهبری نیست. نه هیچ حرفی. حرف تمام 17 بیانیه، یا دعوت مردم به اغتشاش است، یا دعوت نیروی انتظامی به تمرد و کودتا، یا مظلوم نمایی و دروغ خواندن ادعاهای شورای نگهبان. میبینید که تمام حرف بیانیه ها، نه فقط بر ضد رهبری، که بر ضد قانون، منافع ملی، عقلانیت، آرامش جمهوری اسلامی، و اسلام بود.
شما، با بچه طرف نیستید که اینطور حرف میزنید. در میان میلیون رأی دهندگان به موسوی، خیل عظیمی، موافق رهبری بودند. چرا موسوی بیاید علنا کلمه ای ضد رهبری در بیانیه بگوید. در مصاحبه اش گفته شما بخوانید.
لذا، میبینیم که این، روش منافقان است که در رو، اسم از نظام و انقلاب و رهبری و دفاع مقدس میبرند، اما در عمل، اینگونه نیستند. مگر هاشمی، خاتمی، و روحانی، در کلام، به نظام و رهبری فحش میدهند؟ برعکس خیلی هم ادای ولایتمداران مطیع را در می آورند. اما عملشان، کاملا ضد نظام و رهبریست.
در نهایت دیدیم که شما افسادطلبان، جماعتی هستید بچه فرض کردن طرف مقابلتان، تنها راه رسیدن به اهدافتان است.
والسلام
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
آفرین برشما واقعا جواب شما کامل و مستدل بود خدا حفظتون کنه و افراد به اشتباه افتاده را از خواب غفلت بیدار کنه . برادر ما وظیفه داریم جواب شبهات را مستدل و محترمانه بدهیم تاجوانهای معصوم ما فریب شیادان را نخورند اگر شبهه ای را می بینند که ظاهر منطقی دارد جواب منطقی آن را هم ببینند . باطل کف روی آب است و اصالت ندارد جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا موفق باشید.
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز مششکل اولیه که راهپیمایی و شعارهایش نبود مشکل از آنجا شروع شد که با حمایت عده ای از اعضای شورای نگهبان بصورت واضح و علنی از یک کاندیدا شان داوری این شورا از بین رفت چون با عدم بی طرفی دیگر نمیتوانست به شکایات بعد از انتخابات رسیدگی کند و چون یک هیئت بی طرف هم برای رسیدگی به شکایات تشکیل نشد تنها راه باقی مانده راهپیمایی بود که حکومت هم باید امنیت آنرا تضمین میکرد. ممکن است در اینگونه راهپیمایی ها عده ای از دو طرف سو استفاده کرد و حرفهای زده یا کارهایی بکنند که به هیچ عنوان مورد تایید معترضین نیست چون راهپیمایی بدون تنش خیلی بهتر و بیشتر کمکشان میکرد و طبعا به هیچ عنوان دنبال آن نبودند
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
شبکه نظارت شورای نگهبان چندهزارعضو از سراسر کشور دارند که غالبا از افراد مومن و انقلابی ایران اسلامی انتخاب شده اند و ممکن است کسانی هم از فیلتر رد شده باشند که انقلابی نباشند اما بسیار انگشت شمارند. این عزیزان آخرت خویش را به دنیای دیگران نمی فروشند. در هر صندوقی حداقل 3 نفر از هیات نظارت، 5نفر از هیات اجرایی،یک نفر نماینده فرماندار، 3نفر از نیروی انتظامی، یک نفر راننده حضور دارند که از اقشار مختلف مردم هستند و عملا در اخذ رای و شمارش آرا تقلب تاثیر گذاری نمی توان داشت. ادعاهای خانم رهنورد در مورد تقلب بسیار سطحی نگرانه بود. موسوی داماد لرستان است، مردم لرستان داماد خویش را ول نمی کنند و به احمدی نژاد رای نمی دهند. از مشاوران آنها کسی نبود که به ایشان بگوید که آقای کروبی فرزند لرستان است، طبق منطق شما مردم لرستان باز هم نباید به آقای موسوی رای بدهند زیرا لرستان فرزند خود را رها نمی کند و به داماد رای نمی دهد
Iran, Islamic Republic of
اینهایی سر هم کردید همان توجیحات مسخره کیهان است و نیازی به حول و قوه الهی ندارد . سئوال این جاست چطور مردمی که در 88 در انتخابات شرکت کردند و رایشان اکثریت داده نشد در تمام انتخابات بعدی برده اند انتخابات را ؟ مردم ایراد دارند یا انتخابات ؟
Iran, Islamic Republic of
مردم ایراد دارند. یکیش شما. دروغتان را افشا کردیم، به روزنامه کیهان ربط دادید. سرگیجه تان مستدام باد.
Iran, Islamic Republic of
رأی متفاوت مردم در انتخابات بعدی نشانه تقلب در انتخابات قبلی است؟!
اولا مگر در سال 88 که ادعای تقلب کردید و فتنه راه انداختید، میدانستید در انتخابات بعدی، نتیجه چیست؟! اگر نه، پس چطور فهمیدید نظر مردم چیز دیگریست؟!
ثانیا، اینطور که تو میگویی، پس رأی آوردن هاشمی در سال 68، خلاف روحیه انقلابی مردم بود و رأی دادن مردم به خاتمی در انتخابات 76، خلاف رأی قبلی شان و رأی روحانی در سال 92، خلاف رأی های قبلی مردم و رأی مردم در سال 96، خلاف نظرات مردم در کوچه و بازار! یعنی همه انتخابات ها و مجریانشان و هاشمی و خاتمی و روحانی، متقلب بودند؟ حالا بگو انتخابات مشکل دارد یا انتخاب های مردم؟!
بعد میگیم یک مشت دروغگوی پول بگیر جاسوس، به نفع فتنه و فتنهگران ریختند در فضای مجازی و تعدادشان، 20 تا بیشتر هم نیست، ناراحت میشن!
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر بصیرت
Iran, Islamic Republic of
بنده قبول دارم در هفته اول بعد از انتخابات اعتراض با جمعیت زیاد بود و واقعا طرفداران و رای دهندگان به مو سوی فکر می کردند تقلب شده چون درشهر تهران رای موسوی بیش از احمدی نژاد بود(البته در کل استان تهران رای احمدی نژاد غلبه داشت) ولی بعد از خطبه نماز جمعه رهبری مردم بی غرض دیگر در راه پیمائی هاو آشوبهای خیابانی شرکت نکردند یعنی به تدریج دیدند که این راه پیماییها دارد ساختار شکنی می کند یک بار دیگر کامنت بنده را بخوان گفته ام بعداز نماز جمعه رهبر نه قبلش . ولی اینکه گفتی در کدام بیانیه موسوی برعلیه رهبری حرفی زده شد جواب بده چرا موسوی یک بار در اعلامیه هایش ساختار شکنان را محکوم نکرد یک بار نگفت ما در چهارچوب نظام و پیروی از مقام معظم رهبری مطالبات خود را پیگیری می کنیم چرا یک بار نگفت اینها که می گویند انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است یا می گویند مرگ بر اصل ولایت فقیه از ما نیستند اگر گفته آدرس آن را بده چرا وقتی عده ای اوباش در روز عاشورا به عزاداران حسینی حمله کردند او در اعلامیه اش آنها را مردمان خداجو نامید چرا یک بار حرف رادیو اسرائیل را که گفت تظاهرات کنندگان در تهران سرمایه اصلی ما هستند محکوم نکرد باز هم می گویم بعد از خطبه رهبری مردم بی غرض به تدریج آگاه شده و فهمیدند که مشکل اصلی فتنه گران دولت احمدی نژاد نیست آنها به قصد تصاحب همه جایگاههای نظام خیز برداشته اند قصد آنها یک انقلاب مخملی به سبک انقلابهای مخملی جورج سوروس مامور سازمان سیا در گرجستان و اوکراین بود منتها به لطف خدا و آگاهی مردم و صفای باطنی رهبر معظم تیرشان به سنگ خورد الحمد لله رب العالمین .
Iran, Islamic Republic of
نگفتم شما هم مثل حسین شریعتمداری کل سوادتان یک جورج سورس است که هرجا کم می آورید علمش می کنید ؟ وقتی داور مسابقه قبل از مسابقه می رود باشگاه تیم حریف آبگوشت بزباش می خورند و دل می دهند قلوه می گیرند دیگر از داوری ساقط است حالا هی بگویید قانون است قانون است ! قانون که وحی منزل نیست وقتی داور طرف یک تیم غش کرده یا داور باید عوض شود یا مسابقه لغو شود یا تجدید شود .
Iran, Islamic Republic of
نظردهنده محترم ساعت 18:13؛
سواد کم ولی با کیفیت، بهتر از آموخته های زیاد ولی بی کیفیت است. اگر و فقط اگر جناب آقای شریعتمداری، دشمن شناسی اش خوب باشد، همین کافیست. اما شما چی؟ مثل شیپور می مانید! بوقتان بلند است، ولی فقط به درد گوشه انباری میخورید. این اولا.
ثانیا، سرورت جناب آقای شریعتمداری، هی میگوید جورج سوروس، چون هنوز جواب او و ملت را ندادید. دیدار محمد خاتمی با جورج سوروس، طراح انقلاب های براندارانه مخملی، برای چه بود؟! نمیشه که جواب ندید! تا جواب ندید، ما میگوییم جورج سوروس.
ثالثا، اگر سخنرانی و حمایت از انقلاب اسلامی و کاندیداهای انقلابی، نشانه جهت دار بودن داور است و باید تعویض شود و اگر منطق خودتان را حداقل قبول دارید، بگویید دیدار خاتمی با جورج سوروس و مصاحبه موسوی قبل از انتخابات در مورد فشار به رهبری، نشانه جهت ضد انقلابی شما نبود؟ با منطق شما، امثال خاتمی و موسوی، به دلیل جهت ضد انقلابی، اصلا نباید در انتخابات، شرکت دااده میشدند. حرف خودتان را که قبول دارید؟! گفتید وقتی کسی از همون اول غرض و مرض داره، نباید کاره ای باشه. خب الان وضعیت هوشیاریت چطوره؟!
رابعا، داور، باید بی طرفانه قضاوت کند. این، منطق درستی است. اما قانون، در مورد اعضای شورای نگهبان:
1. نگفته به عنوان شخصیت حقیقی و علم شان، از کسی حمایت نکنند.
2. نگفته اگر از کسی حمایت کردند، باید برکنار شوند.
3. نگفته اگر از کسی حمایت کردند، انتخابات نباید برگزار شود.
وقتی قانون نگفته فلان کار را نکن، نمیتونی بگی چرا فلان کار رو کرد. قانون گفته به عنوان یک فرد و یک عالم، میتونی در مورد انقلاب و سیاست، اظهار نظر کنی. اما کارت رو باید درست انجام بدی.
شما به چه حقی میگی طرف خلاف قانون عمل کرده و به چه اجازه ای، میگی چون از کسی حمایت کرده، پی تقلب شده؟!
خامسا، اگر مثلا در فوتبال شنیدی که داور نباید از تیمی طرفداری کند، اون قانون، وجود داره. نوشته شده. لزوما خوب یا بد هم نیست. منتهی اینطوری نوشتن. وقتی اینجا نوشته نشده، مشکلی نیست. ضمن اینکه طرفداری از یک تیم، به معنای حمایت از او نیست. ممکنه یک داور، پرسپولیسی باشه. دلیل نداره اگه برای بازی پرسپولیس گذاشتنش، بی دلیل بگیم بد رأی داده!
شورای نگهبان، اعضایی داره که حق دارن در مورد سیاست، اظهار نظر کنن. اما موقع قضاوت، باید عادلانه عمل کنن. همه دیدیم که شورای محترم نگهبان، درها را باز کرد به روی کاندیداها و ناظرانشان و خبرنگاران. اما شما نرفتید! این یعنی خودتون هم میدونید حرفتون ایراد داره. چرا که اوه میرفتید، گور خودتون رو کنده بودید و دستتون رو میشد. لذا، ترجیح دادید همون دور بایستید و مشتتان را باز نکنید و دایم بگویید درون مشتم، کلی سند و مدرک تقلب هست. هر چی شورای نگهبان گفت خب سندتون رو بیارید، گفتید نه! بعدم ناشیانه از طرفداراتون خواستید اگه اسناد تقلبی دارن، بفرستن!
آخه کدام احمقی اول ادعای تقلب میکند، بعد دنبال سند میگردد؟!
تمام حرف هام، مستند هست و در این موارد، کلی کتاب و مطلب هست. هنوز از فتنه 88، 8 سال بیشتر نگذشته.
بنابراین، می بینید که دروغ میگویید. اون موقع هم دروغ میگفتید. رؤساتون ... هم، همینطور. هر وقت هم دلیل میاریم، رنگتون سرخ و بنفش میشه. بنابراین، می بینید که دروغ، به راحتی افشا میشه و کسی، گول نخواهد خورد. همچون سال 88 که طرفدارانتون هم از تاریخی به بعد، فهمیدن قضیه چیه و شما در کف خیابان، تنها ماندید.
Iran, Islamic Republic of
کی رفته باشگاه حریف آبگوشت بزباش خورده؟! دروغ هم حدی داره.
اینکه به مردمی که از علماء، توقع حرف زدن دارن، بگی منِ چارتا کتاب درس خونده، فلانی رو برای انقلاب، مناسب میدونم، اما در کار، قانون رو رعایت میکنم، این آبگوشت بزباش خوردنه؟! چرا چنین چیزی در قانون نیست؟!
قوانین فوتبالی که مبدأ انگلیسی داره رو با قانون انتخابات جمهوری اسلامی ایران، یکی میکنی؟!
وانگهی، اصلا کی گفته شورای نگهبان داور یا قاضیه؟! من نمیدونم این حرف رو کی بین مردم چو انداخته که اعضای فقیه شورای نگهبان، قاضی اند؟! اون ها مسؤول بررسی صلاحیت و ناظر انتخابات اند. اون که نباید اظهار نظر کنه، قاضی دادگستری هست که از موقعی که پرونده براش میاد رأی جانبدارانه نده. نه عضو شورای نگهبان که وظیفه اش، معرفی افراد شایسته تر به مردمه.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
دروغ که حناق نیست، مرد حسابی فراموش کردی شعار مرگ بر دیکتاتور را که از همان شبهای اول بعد از انتخابات شبانه در پشت بامها میدادید؟
Iran, Islamic Republic of
مربوط به احمدی نزاد بود
Iran, Islamic Republic of
بله منظورم، تلاش برای حاکم کردن رأی 13 میلیونی بر 24 میلیونی بود. درست میفرمایید. اکثر آن 13 میلیون هم، از موسوی، ابراز بیزاری کردند و خطشان را جدا کردند.
Iran, Islamic Republic of
کدوم ۲۴ میلیون ؟
Iran, Islamic Republic of
همون 24 میلیونی که خودت میدونی. مگه کله ات، رو تنت نبود که ببینی آراء فرد پیروز، 24 و نیم میلیون بود؟!
بگو جاسوس کامنت نویسم.
Iran, Islamic Republic of
با حربه جاسوس خواندن افراد را از میدان بدر نکنید. پاسخ دارید مستدل و مودبانه بدهید . این همه توهین و عصبانیت برای چه؟ همه باهم هموطن اما با تفکرات متفاوت هستیم. کجای این کارهای شما ها با این همه توهین جایگاه دارد؟
Iran, Islamic Republic of
توهینی نبوده. به کسی که خودش را میزند به اون راه و میگوید کدام 24 میلیون و وقیحانه، 24 میلیون را دروغ میخواند، نباید گفت جاسوس و نباید احتمال جاسوس بودنش در این فضای بی در و پیکر مجازی را مطرح کرد؟
فهمیدی جایگاه حرف ما را؟ شمایید که باید پاسخ دهید چرا از حربه دروغگو خواندن طرف مقابل استفاده میکنید؟ جواب این حربه شما، حربه ای ضد دروغ شماست.به دیگر دروغ نگو تا جاسوس نشوی.
Iran, Islamic Republic of
خوبه خدا جای حق نشسته و احمدی نژاد از بام افتاده . آنچه مردم در 88 در باره احمدی نژاد فهمیدند برای خیلی ها 8 سال طول کشید فهمیدنش .
Iran, Islamic Republic of
فتنه گران، پررو بودن. پررو تر شدن!
اولا در سال 88، فتنه گران ادعای تقلب داشتند، نه کارایی احمدی نژاد.
ثانیا، مگر غیب گو بودید که 8 سال بعد رو پیش بینی میکردید؟ بعد به ما میگید خرافاتی!
ثالثا، اگر مشکلتان با کارایی احمدی نژاد بود، چرا همون موقع نگفتید انتخابات، مشکلی نداشته و ما، به کارایی احمدی نژاد، انتقاد داریم؟!
رابعا، مردم، احمدی نژاد را با همان کارایی، به دیگر نامزدها، ترجیح دادند و گفتند به نسبت، کارایی اش بیشتر از بقیه است. اینکه فتنه نداشت. تمکین لازم داشت.
خامسا، مگر انتقاد به کارایی احمدی نژاد، به اردوکشی خیابانی نیاز داشت؟ حمله به پایگاه بسیج و قاب رفتن سلاح ها، برای بهبود کارایی و عملکرد احمدی نژاد بود؟!
سادسا، مگر احمدی نژاد سال 88، مثل امروز بود که پیش بینی کردید؟! آدم تغییر نمیکنه؟ یا نه دیدید فرصت خوبی پیش اومده که فتنه تون رو بندازید گردن پیش بینی و آینده نگری! قطعا و حقیقتا همینه.
وگرنه سال 84 که احمدی نژاد هنوز نیامده بود و همون سال 88، حرف شما این بود که احمدی نژاد خیلی انقلابی و تنده و دردسر سازه. اهل صلح با آمریکا نیست! ولی ما یادمون نمیاد اون سال ها، شما بگید احمدی نژاد، ولایتمدار و انقلابی نیست ما طرفدار ولایتیم!
من تا صبح میتونم از دروغ هاتون بنویسم. خوانندگان حق پذیر، میپذیرند. اما توقع ندارم 20 نفر مزدبگیر رژیم صهیونیستی که شغلشون، دست گرفتن فضای مجازی در ایرانه، و شکمشون از پول حرام صهیونیست های حرام زاده پر شده، بیان حرف های انقلابی رو تأیید کن!
مثل نوشتن روی آبه که ممکن نخواهد شد.
والسلام
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
این که اوج دیکتاتوری است، رای مردم را قبول نمی کردند و رای اقلیت طرفدار سینه چاک کدخدا را بر رای اکثریت ترجیح می دادند؟ بله در آن صورت مامان هیلاری و چاکرانش ما را تحریم نمی کردند. لازم به ذکر است که گرای تحریم را خائنین اصلاح طلب دادند
United States
چرا جرات ندارید بصورت علنی محاکمه کنید ؟
Iran, Islamic Republic of
جرأت داریم. اما عقل هم داریم. صلاح نمیدونیم.
جرم کردند و جرمشان، مشهود بوده و قاضی هم دیده و قبول کرده که مجرمند. اگر محاکمه رسمی نبود هم، دلیل نیست مجازات حقش نیست.
ما فقط محاکمه علنی نکردیم، چراکه آرامش کشور را، مهم تر از این دو فتنه گر میدانیم. اما اینکه حصر حقشان نیست خیر. هم شورای عالی امنیت ملی، هم قوه قضاییه، هم مقام عظمای ولایت، جرم سران فتنه را، تأیید کرده اند.
پس قرار نیست به حرف شما، تحریک شویم و زمینه فتنه گری مجدد امثال شما را در خیابان فراهم آوریم. مردم، به آرامش نیاز دارند، نه جنگ خیابانی.
Iran, Islamic Republic of
شما کجا محاکمه کردی؟ تو روز روشن دروغ؟ دروغ دیگه تو این دنیای امروزی نفعی جز رسوا کردن نداره اگه حق با شماست یه محاکمه علنی برگزار کنید تا همه دنیا ببینه حق با شما بود
حسین
Netherlands
برنده همه سالها آنها بودند... چقدر دقیق است. از یکطرف صد در صد از طرف دیگر ؟؟؟ در حوادث هشتاد و هشت عوامل زیادی دخیل بودند، کدام حادثه یک بعدی است؟ مثلا گروه برند در دو انتخابات گذشته ، بدلیل اغتشاش در گروه بازنده ، برنده شد؟؟؟ یا گروه غالب چهره های زشت هشتاد و هشت را برای مقاصد خاصی هر از گاهی بیرون می کشد؟ چه بسیار از هم سن وسالهای این زشت چهرگان به ابدیت پیوسته اند و کار دنیائی اینها هم تمام است و نامشان شاید سالها تنها بعنوان آن ""پیراهن "" معروف موجب اختلاف باقی بماند که در این صورت خدا به اینها و رفتگان آن خطا رحم کند که خیلی بد کردند.
لذا بهتر است بفکر فردا باشیم بجای کشمکش بر سر دیروز.
یا حق
ضمنا با قسمتی از فرمایشات شما موافقم لذا منفی شایسته نیست.
Iran, Islamic Republic of
حسین آقا با عرض سلام. تمام حرف اینه که نباید همه مشکلات رو گردن یه عده بزاریم و اونا رو متهم کنیم و به طرفای دیگه نه تنها کاری نداشته باشیم بلکه تشویقشونم کنیم. نباید یه گروه خودشو حق مطلق و طرف مقابلشو باطل مطلق بدونه. نباید یه گروه خودشو سفید و طرف مقابلو سیاه بدونه. سالهاست صدا و سیما و تریبونها و رسانه ها, طرف مقابل را زیر سوال میبرند و حتی اجازه دفاع به آنها نیز نمیدهند آیا موفق شدند؟ آیا حصر وممنوع التصویری و ممنوع الملاقاتی و از این قبیل کارها تاثیری داشته؟ باید قبول کنیم کسی بدون اشتباه نیست اشتباهات خود را نیز ببینیم و در نهایت راهی بجز اتحاد و همدلی نداریم و هیچ جناحی حذف شدنی نیست.
Iran, Islamic Republic of
هیچ جناحی حذف شدنی نیست مگر این که بر علیه نظام خروج کند و فتنه راه بیندازد قرآن می فرماید الفتنه اشد من القتل کسی که مثل خوارج زمان امام علی بر علیه حکومت خروج کند دیگر نمی تواند در رژیم و حکومت سهم داشته باشد آنها زدند زیر قانون حالا چگونه می خواهند دوباره در چهار چوب همان قانون فعالیت کنند تنها راه آنها حداقل توبه است تازه اگر توبه کنند حد اکثر می شوند مثل مردم عادی نه اینکه پست و مقام بگیرند
حسین
Netherlands
با تشکر از سعه صدر شما غزیز
منطق شما را در بسیاری از امور می پذیرم ، اما در این مورد خاص ، چرا بعد از ده سال هنوز تقلا می کنند؟ حتی اگر محق باشند ، به علی(ع) اقتدا کنند و برای حفظ امر بزرگتر ، از حق خود صرفنظر کنند؟
آیا حصر تاثیر داشت یا خیر نمی دانیم ، زیرا این شرایط با شرایط عدم حصر که عملی نشد و موجود نیست را نمی توان مقایسه کرد.
اینکه فرمودید جناح ها :
=فَتَقَطَّعُوا أَمْرَهُم بَيْنَهُمْ زُبُرًا ۖ كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ
چیزی که می فهمم اینسکه آیه غیر مستقیم می خواهد که یکی باشیم. عقل ناقص منهم می گوید که هرکه جدا شد اشتباه کرده . تاریخ هم گواه استکه نتایج ده سال پیش تقریبا همه چیز این روز ها را بخرابی کشیده و باید از اول شروع کرد و نه بر سر گذشته نشست و گریست.
=در هر جناحی باز هم جناح بندیهای دیگری رشد می کند. مثلا در جناح راست جناح چپ باز کسانی هستند که عقایدشان با دیگر هم مسلکان متفاوت است. لذا جناح بمعنی دقیق وجود ندارد و همه در یک حزب هم عقیده نیستند.
نتیجاتا ، جسارتا ، بر خلاف شما معتقدم که کلا جناح ها نمی توانند حقیقی باشند و باید همه زیر یک پرچم توحید جمع شوند. لذا باید از اول شروع کرد.
با آرزوی دعای خیر
Iran, Islamic Republic of
حسین آقا؛
چون بر حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام، شوریدند و ایشان را، از منصب حقشان، کنار گذاشتند، ما هم باید همان کار را بکنیم؟!
حضرت امیرالمؤمنین، یار نداشت، تصور کردید امام خامنه ای هم، یار ندارد و ما نشسته ایم تا یکبار دیگر، مقام ولایت را از حقش محروم کنید؟!
چرا ما از حق دست بکشیم. شما از باطل دست بکشید. ما تا آخر، پای حق هستیم. شما هم تا آخر، به هدفتان نخواهید رسید، ان شاء الله
از تاریخ هم، سوء استفاده نکن. حضرت امیرالمؤمنین را، منافقین و خوارج، مجبور کردند. ما هنوز مجبور نشدیم از حق خود بگذریم. سوء استفاده زشته و با این ادبیات، کسی گول نخواهد خورد.
Iran, Islamic Republic of
با سلام مجدد خدمت حسین آقای عزیز و دوست داشتنی. اتفاقا من هم معتقدم نباید در ده سال گذشته ماند و باید طرحی نو اندیشید و به سمت آینده ای پر از نور و امید حرکت کرد ولی خدایی شما بگو چه کسانی در ده سال گذشته مانده اند و هر روز در شیپور, کلمه فتنه فتنه را تکرار میکنند؟ چرا نمیخواهند حصر را تمام کنند؟ یا محاکمه یا آزادی چرا استخوان لای زخم میگذارند؟ و فعلا هم با محدودیتهای تازه ای برای رییس دولت اصلاحات مانند ممنوع التصویری و ممنوعیت های دیگر مواجهیم. همه با هم دعا کنیم تا خدا فرجی کند. الهم کن لولیک الحجته ابن الحسن
حسین
Netherlands
با سلام و تشکر از توجه و محبت شما ، کاش بتوانیم همیشه با هم مهربان صحبت کنیم ان شاءالله.
طبیعی استکه "فرج"را همیشه خوش آمد بگوئیم. اما فرج هم در زمان مناسب روی نشان خواهد داد. لذا شاید زمان درمان درد هاست.
یا حق
ضمنا در مملکت اسلامی که ربا ( بعنوان نمونه ) ریشه اسلام و انسان را می جود و دور میریزد و زمینه فساد های دیگر است ، بندرت مطرح می شود! آیا از اقتصاد/ معاش که بدون آن معادی در کار نخواهد بود اصلی تر هم موضوعی هست؟
دست حق بهمراه همه حق پرستان
Iran, Islamic Republic of
حسین آقا؛
اولا فتنه 88 درست است، نه حوادث.
ثانیا تک بعدی و چند بعدی بودن فتنه را باید تشخیص داد یا غیب گویی کرد؟
ثالثا، فرض که فتنه چند بعدی باشد، شما از کجا تشخیص دادی یک بعدش، نظام و طرف حق و برنده است؟
رابعا، فرض که نظام و فرد پیروز، یک بعد فتنه باشد، کی گفته هر بعدی، مقصر است؟ بعد نمیتواند ضرر دیده باشد؟ بعد نمیتواند فرد حل کننده باشد؟ در منطق شما، همه ابعاد حادثه، مقصر و علت حادثه اند؟!
فتنه 88، مقصری غیر از نقشه افسادطلبان برای براندازی دلشت که در سال 78، عملی نشد و 10 سال بعد، دوباره به سراغش رفتند؟! کمیته صیانت از آراء به موازات شوراب نگهبان را، غیر از اصلاح طلبان ایجاد کردند؟ ستادهای متصل به سفارت خانه انگلیس، ستادهای موسوی نبود؟ نامه تهدید به آتش هاشمی را، احمدی نژاد نوشت؟ یا هاشمی را زور کرد؟!
حسین آقا؛ شما فکر کردی خیلی دانشمندی؟!
این ادبیات عجیب و غریب را هم، کنار بگذار. درست بنویس.
والسلام
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
صداوسیما یکی از ایجاد کنندگان فتنه 88 بود که ناشیانه آن مناظرات را انجام داد
مدعیان تقلب هم بهانه شان انتخابات و احمدی نژاد بود اما هدفشان به قدرت رسیدن خودشان و شخصی بود که دراستخرغرق شد
مردمی هم که کف خیابان آمدند بهانه شان تقلب بود اما متاسفانه از وضعیت اجتماعی و اقتصادی خود ناراضی بودند و هرکه پرچمی را علیه این وضعیت برمی افراشت همراهی می کردند
اکنون وضعیت مردم بمراتب سخت تر از قبل شده است و بعنوان یک فرد باتجربه و ازنسل قدیم عرض می کنم که اگر بهبودی دروضعیت این مردم و این ملت حاصل نشود به هربهانه دیگری به خیابان می ریزند
عقلای قوم هم که مثلا ازنخبگان هستند هنوز این واقعیت ها را نمی دانند یا خود را به تجاهل می زنند!
خداوند عاقبت این ملت شیعه را ختم به خیرکند انشاالله
حميد
Iran, Islamic Republic of
اگر به نظرات مردم در سال ٨٦ توجه شده بود و ا.ن را بر مردم مسلط نكرده بودند اين همه خسارت بر كشور تحميل نمي شد.
Iran, Islamic Republic of
اگر دوست داری، برو در جمع منافقان افسادطلب، زیاد پیدا میشه.
Iran, Islamic Republic of
خوب آقای مصلحی کمی مشکل حافظه دارند ... سوال ایشان در مورد ماشین های لوکس درست است اما تمامی این ماشین های لوکس در زمان احمدی نژاد وارداتشان شروع شد ... آن موقع چطوری و با چه ارزی تازه زیر بدترین تحریم ها وارد می شد ؟؟؟
پورشه آخرین مدل و مازراتی و آئودی و غیره که اصلا زمان خاتمی ندیدیم و اینکه بنز و بی ام دبلیو هم معمولی هاش بود نه اینه هنوز تو آلمان نباشه بیارن ایران ...
آقای مصلحی ساه نمایی نکنید که خودتان تو دولت سمت داشتید البته خوب یادمان هم هست که رئیس دولت اصلا به شما توجه نمی کرد و تحویلتان نمی گرفت
Iran, Islamic Republic of
ولی رهبرمعظم ایشان را تحویل گرفت وقتی احمدی نژاد ایشان را از وزارت برکنار کرد رهبر با حکم حکومتی دوباره ایشان را منصوب کردند
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی که حوادث ۸۸ بی طرفانه و عیر معرصانه رسیدگی نشود داستان سال ۸۸ برای همیشه در تاریخ خواهد ماند چرا که حاکمان نمی خواهند واقعیتها را ببینند و رسیدگی کنند. اگر آنچه شماها دراین ۸ ساله گفتید درست بود پس چرا مشکلات حل نشد. در تمام انتخابات بعد ۸۸ شعار غالب در حمایت از کاندیداهای یک طیف آزادی و رفع حصر بوده است. در انتخابات ۹۶ که ۸ سال از ۸۸ گدشته بود درتمام میتینگهای انتخاباتی روحانی شعار رفع حصر داده شد و اتفاقا روحانی هم به پشتوانه آن رای آورد.
منظور این است که جامعه داستانسرایی های یکطرفه کیهان و صدا و سیما و رسانه های اصولگرا قبول ندارد و این خیلی واضح است . دلیل این است که ۸ سال تبلیغات یک طرفه و اتهامات یک طرفه زدید اما نتیجه ای نداشت. این آقای مصلحی یادش رفته که سیاستهای غلط ان دولتی که عصوش بود باعث فشارهای سیاسی و اقتصادی بر جامعه و تحریمها را باعث شد. ایشان مثل اینکه در این مملکت زندگی نمی کند که حوادث ۸۸ اصلا ربطی به تحریمها نداشت و این فریب افکار عمومی است اِ اعتراضات مردم را به آمریکا و اسرایل ربط دادن تنها برای فرار از واقعیتها و فرافکنیست. همان اعتراضات باعث شد تا انتخابات بعدی جلوی دخالت خیلی ها گرفته شود.
فتنه فتنه گفتن مشکلی را حل نمی کند و جامعه خود هشیار و آگاه بوده و توجهی به این فتنه فتنه گفتن شماها ندارد.
Iran, Islamic Republic of
تا قیامت هم بگویی حوادث سال 88، واقعیت فتنه 88، تغییر نمیکند.
سالی که عده ای فاسد کافر، منافع خود را در خطر دیدند، مردم اطرافشان را فریب دادند و اعلام کردند که رأی 13 میلیونی، باید بر رأی 24 میلیونی، حاکم شود!!
آن ها، حتی به دروغ، 13 میلیون را طرفدار دیکتاتوری و آتش افروزی خود معرفی میکردند و به خودشان هم، رحم نمیکردند.
این جماعت، به مرور خواسته اولیه شان یعنی بازشماری آراء را کنار گذاشتند و خواستار دخالت سازمان ملل، ابطال انتخابات، محدود کردن اختیارات رهبری، برکناری رهبری، و تغییر ساختار نظام از جمله حذف شورای نظارتی نگهبان شدند. اینجا بود که مردم فریب خورده، متوجه شدند که چه فریبی خورده اند و هدف، رفع مشکلات نیست، بلکه مقابله با حکومت اسلامی و اسلام ناب محمدی، باشد.
به این ماجرا، میگویند فتنه. فریب عمومی با هدف شر. آن هم فتنه کور. تکرار کن فتنه کور 88
مرگ بر فتنه 88
و
مرگبر فتنه گران 88

خوش اومدی
Iran, Islamic Republic of
در کدامیک از بیانیه های ۱۷ گانه موسوی درخواست از سازمان ملل یا برکناری رهبری و یا براندازی نظام وجود دارد؟ . حتی در فردای انتخابات با این که رهبری پیام تبریک برای احمدی نژاد فرستادند درحالیکه کاندیداها به انتخابات معترض بودند و مردم هم معترض بودند اما کسی به رهبری اهانتی نکرد . آخه دروغگویی هم حدی دارد. رفتار شورای نگهبان در ۸۸ کاملا یکسویه بوده و از یک طرف ماجرا حمایت می کرد . حالا نمی خواهید بپذیرید بحث دیگریست. کمیته حل اختلافی هم که تشکیل شده بود همه انها به غیر از افتخار جهرمی از مخالفان سرسخت موسوی بودند. بنابراین در یک انتخابات وقتی ناطر بی طرفی خود را از دست می دهد و هیات حل اختلاف هم کاملا یکسویه بوده و بی طرف نیستند انگاه چه راهی برای مردم معترص و فردی مثل موسوی باقی مانده بود. حداد عادل رحیمیان و ابوترابی و بقیه همه از مخالفان سرسخت موسوی بودند. دوست من مشکل اینجاست که نمی خواهید واقعیتها را بپذیرید . ۸ سال است دائما یکسویه حرف می زنید و یکجانبه همه را به آمریکا و اسرایل ربط می دهید. مگر در همین انتخابات ۹۶ دوستان اصولگرایان دم از تقلب نزدند آیا کسی آنها را به آمریکا و اسرایل وصل کرد.؟ مشکل اینجا بود که حاکمیت و جناح تندرو قصدشان در ۸۸ حذف اصلاحطلبان و موسوی بود و از احمدی نژاد حداکثر استفاده را کردند اما نمی دانستند همین احمدی نزاد برایشان شاخ می شود.
همین کامنتها و اعتراضاتی که خوانندگان در سایت جهان منتشر می کنند نشان میدهد هنوز حوادث ۸۸ حل نشده و خیلی ها معترصند. همین سایت جهان به هیچ عنوان اعتراض معترضان را در ۸۸ منتشر نمی کرد اما حالا اینکار را می کند . کاش ان موقع صدای معترضان را هم به گوش دیگران می رساند و مثل صدا و سیما نبود که به غیر از طرفداران احمدی نژاد به هیچ کس اجازه استفاده از آن تریبون را نداد. برادر من لطفا واقع بین باشید و به تمام جوانب امر توجه کنید و یک طرفه به قاضی نروید.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز اول ثابت کن که آیا تقلب ۱۱میلیونی در سیستم انتخاباتی ایران امکان داره بعد به قضایای بعدی بپرداز آخه عزیز من چطوری قبول کنیم این دروغ بزرگ را موسوی قبل از پایان رای گیری اعلام برنده بودن کرد آخه با کدام مکانیسم قانونی میشه اینو توجیه کرد آیا در انتخابات ۹۶ اصولگرایان که بیش از ۱۶ میلیون رای داشتند دست به آشوب خیابانی زدند اختلاف آرا در سال ۹۶ حدود ۷ میلیون بود و در سال۸۸بیش از ۱۱ میلیون بود اصولگرایان در سال ۹۲ هم که روحانی هفت دهم در صد از نصف آرا بیشتر رای آورد آشوب به پا نکردند همین انتخابات ۹۲ و ۹۶ معیار قانون پذیری اصولگرایان بود چند بلر رهبر از موسوی خواست که از طریق قانونی مطالباتش را پیگیری کند ولی گوش نکرد و به تحریک آشوب گران ادامه داد معنی این کار چیست آیا اینها نشان نمی دهد که موسوی حتی به بالاترین مرجع قانونی کشور یعنی ولی فقیه تمکین نمی کند آیا اینها قانون شکنی نیست وقتی کسی به بالاترین مقام قانونی کشور تمکین نکند یعنی این نظام و این سیستم را قبول ندارد و قصد تغییر دارد یعنی همان انقلاب مخملی و نارنجی
Iran, Islamic Republic of
احمدی نزاد بقول دادستان کل کشور و معاون اول دستگاه یک لات سیاسی دروعگوی عاشق قدرتی بود که انتخابات را برگزار کرد. حال چگونه این فرد دروغگو و لات سیاسی می توانسته انتخاباتی سالم برگزار کنه. شماها باید ابتدا ثابت‌ کنید که احمدی نژاد و تیم منحرفش انتخابات را سالم برگزار کردند و آرا را درست خواندند و خیانت در امانت نکرده باشند
Iran, Islamic Republic of
یکی کلیدها افتاده زیر دستش و تند تند مینویسد و توقع دارد جوابش را هم بدهیم!
شما باید ثابت کنید تقلب شده، نه ما. چراکه در تمام عقل ها، اصل بر بی گناهی است، نه گناهکاری.
اگر غیر این باشه، من میگویم شما جاسوسی و باید اعدام شوی، مگر اینکه ثابت کنی نیستی!
وانگهی، مگر در فتنه سال 88، شما حرف های آقای دادستان در سال 96 را شنیده بودید؟!
ثالثا، یک نفر گفته لات نه دو نفر، ضمن اینکه هر کی به کسی گفت لات، مگر لات میشود؟!
رابعا، اما انتخابات را پر از اشکال و تخلف برگزار کرد. رأیش هم 23 میلیون بود، نه 24 میلیون. ما هم 16 میلیون بودیم، به عوض 13 میلیون سال 88 شما. ولی ما نگفتیم روحانی تقلب کرده! لات بودن اگر اشکال هست، دلیل تقلب نیست.
اصلا دروغ برای شما، عادی شده. مردم میتوانند ببینند قشر افسادطلب و طرفدارنش، اهل حق هستند یا قشر مؤمن و ولایی؟
Iran, Islamic Republic of
1. بنده دوست شما نیستم و از فتنه گران بیزارم.
2. درخواست برگزاری انتخابات با حضور ناظران بین المللی را، خاتمی، طرفدار و تبلیغ کننده موسوی مطرح کرد. دروغگویی بس است.
3. شما الان میگویید وقتی به کسی اعتراض داریم، کسی دیگری باید داور باشد. پس آن موقع هم، میگفتید ما به شورای نگهبان اعتراض داریم، پس ناظران دیگری، باید جایگزین شوند.
4. مگر هر کسی به داور اعتراض داشت، داور را باید عوض کرد؟! یا با اعتراض تیم بازنده یا فرد مجرم، داور و قاضی عوض میشود؟! فکر کردید که هستید؟!
5. چه کسی گفته داور را، فرد معترض تعیین میکند؟! آقایان ابوترابی و حداد عادل و رحیمیان، نمایندگان منتخب مردم بودند. اشکالی ندارد داور، مخالف جرم و مجرم باشد. مهم اینست که داور، ناحقی نکند. آیا این کمیته، حرف خلاف حقی زد؟!
6. مردم گناهکارند که به نمایندگان اصولگرا رأی دادند و به اصلاح طلبان، اقبالی نشان ندادند؟!
7. رفتار یک عضو شورای نگهبان، نشان دهنده رفتار تمام اعضاست؟
8. حمایت یک عضو شورای نگهبان، به معنای تقلب است یا برای تقلب، باید سند درست بیاورید؟!
9. آیا موسوی و کروبی، یک طرف عادی انتخابات بودند یا طرف برانداز انتخابات؟ حرف هایی که این دو بر ضد وضعیت موجود کشور میزدند، تماما خلاف و تحریک کننده بود. آن ها باید همان زمان، رد صلاحیت میشدند. آیا علمای شورای نگهبان، به عنوان شخصیت هایی حقیقی، حق دفاع از نظام در مقابل اتهامات موسوی و کروبی را نداستند؟! هم حق داشتند و هم وظیفه.
10.آیا بی طرفی حسن است؟ اگر هست، چرا شما بی طرف نیستید؟
11. آیا دستگاه های حکومت، در مقابل ظلم، باید بی طرف میبودند؟ این کودتا نیست؟!
12.آیا موسوی فتنه گر، در بیانیه های خود، کودتای دستگاه های کشور علیه رهبری را که همان بی طرفی غلط است، نمیخواست؟!
13.اگر ما دروغ میگوییم، بگویید خواسته نهایی موسوی و کروبی چه بود؟!
14. چرا این دو، برای اعتراض، حاضر به بازشماری آراء در مقابل دوربین های تلویزیونی و ناظرانشان نشدند؟!
15. آیا موسوی که قبل از پایان رأی گیری، خود را پیروز دانست در حالیکه آراء شمارش نشده، دروغگو و متقلب نیست؟
16.اگر در حوزه های رأی گیری، به بررسی آراء و جاسوسی پرداخته بوده اید، آیا خود متخلف نیستید؟
17. ما همه چیز را به آمریکا و رژیم حرام زاده صهیونیستی ربط ندادیم. ما، شما را پادوی آنان معرفی کردیم. مگر دلارهای مصوب کنگره آمریکا را، تحویل نگرفتید؟ پول مانتو و شال و تی شرت سبز و اجیر کردن جانیان و جمع آوری سلاح و تجهیز به امکانات مخابراتی را، از جیبتان دادید؟
18.آیا افسادطلبان، در تمام مقاطع حساس و خطرناک، ضد نظام نبوده اند از جمله مسأله هسته ای، دفاع از فلسطین، نظارت شورای نگهبان، عدالت اقتصادی، دین مداری، و...؟
19. آیا جناح فاسد، نباید مجازات و حذف شود؟!
20. آیا خوانندگان جهان نیوز، فقط مردم مؤمن و درستکارند و قلم به مزدهای فضای مجازی، به اینجا سر نمیزنند، آن هم در آستانه 9 دی؟
21. آیا خوانندگان جهان نیوز، مرجعند؟
22. مجددا میپرسم صریحا خواسته موسوی در سال 88 را، اینجا بازگو کنید با ذکر سند. آیا ابطال انتخابات و ادعای تقلب، اصلی ترین دروغ های او نبود؟
23. آیا اشکالات ایراد شده به صندوق های ببش از جمعیت منطقه، در همین انتخابات دولت روحانی، تکرار نشد؟
24. آیا جا به جایی مردم بین صندوق ها ممکن نبود و این را شما نمیدانید؟
25. آیا خاتمی و تاجزاده در خفا، همین ادعای دروغین تقلب را، مردود و غلط ندانستند؟
و...
پس چه چیز را منکرید؟ فقط باید شمشیر بر گردنتان بخورد که دروغ نگویید؟
Iran, Islamic Republic of
یک نفر از اعضای شورای نه بلکه تعدادی از اعضای شورای نگهبان حمایت علنی کردند. بله برادر عزیز وقتی داور بیطرف نباشد حتما باید عوض شود چون داور بی طرف حق قضاوت ندارد این هم در دین وجود دارد هم در قانون. به همین خاطر انتخابات زیر سوال است چه تخلف شده باشد یا نشده باشد. والسلام علی من التبع الهدی
Iran, Islamic Republic of
اولا یک نفر عضو شورای نگهبان، اظهارات انتخاباتی کرد نه حمایت.
ثانیا قانونا مشکلی نیست. علماء، حق دارند نظر دهند.
ثالثا شما باید داور را تعیین کنید؟ شما بیخود میکنید. مگر هر کسی داور را قبول نداشت، باید داور را عوض کرد. فکر کردید که هستید؟ هر فرد یا گروه معتقدی را بگذارند، میگویید این نباشد! داور را شما تعیین نمیکنید. قانون تعیین میکند.
مردم ایران؛ اصل حرکت فتنه، حذف بازوهای حمایتی ولایت فقیه بود و در سال 88، بازوی شورای نگهبان، هدف قرار گرفته بود. با این استدلال که میشنوید: داور باید بی طرف باشد. ما این داور را، بی طرف نمیدانیم!
فتنه، آنجایی ایجاد میشود که حق و باطل را، مخلوط کنند. بله داور باید بی طرف باشد در قضاوت کردن. اما اینکه میدانیم داور طرف حق است، طرف جمهوری اسلامی است، ضد اقلاح طلبان برانداز است، پس نباشد، این همان فتنه و حذف شورای نگهبان است. اتفاقا ما خواستیم شورای نگهبان باشد و ماند و درست قضاوت کرد و بدون جانبداری، آراء دو طرف را خواند.
Iran, Islamic Republic of
حمایت آیت الله جنتی یزدی الهام سخنگوی شورای نگهبان و کعبی و بقیه می شود یک نفر؟ عجب مثل اینکه شمارش آرا انتخابات است که ۷ نفر از اعًصای شورا را یک نفر می خوانید.شایدهم اعضای شورا همان یک نفر هستند
Iran, Islamic Republic of
حمایت این سه عضو، دلیل بر تقلب است؟! چرت میگویی، خلاف قانون هم میگویی؟
حمایت از یک کاندیدا به عنوان عضو حقیقی، منع نشده!
حمایت، دلیل بر تقلب هم نیست.
اعضای شورای نگهبان، قاضی هم نیستند که بی طرف باشند. مسؤول بررسی صلاحیت ها و اعلام به مردم هستند. اتفاقا در راستای وظایفشان، گفتند که موسوی، اقدامات براندازانه اش را شروع کرده مردم!
ناظران پای صندوق ها هم، این سه نفر نیستند.
همون سال جوابتون رو دادیم.
راستی تشکیل کمیته صیانت از آراء در فروردین 88، در حالیکه حمایت اعضای شورا را ندیده بودید، و سخنرانی هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه پیش از انتخابات مبنی بر احتمال تقلب! برای چه بود؟!
یادمان نرفته که تقلب، اسم رمز فتنه بود.
United States
اعضای شورای نگهبان بعد از انتخابات اگر شکایتی بود قاضی میشوند و باید قضاوت و به شکایات رسیدگی کنند و آنجاست که اگر بی طرف نباشند نمیتوانند قضاوت کنند و شان قضاوتشان از بین میرود
Iran, Islamic Republic of
اولا باید شمشیر به گردن امثال شما بخورد که مانند داعشیان فکر میکنی که در خیال باطلشان فکر میکردند با گردن زدن میتوانند به اهداف شومشان برسند. دوما مشکل انتخابات بازشماری نبود که با بازشماری حل شود. سوما بی طرفی قاضی و داور مورد تایید دین و قانون میباشد و حتما و حتما باید بی طرف باشند و الا حق قضلوت ندارد. تمام حرف این بود که یک هیئت بی طرف برای رسیدگی به شکایات تشکیل شود تا بتواند به شکایات رسیدگی کند
Iran, Islamic Republic of
شمشیر به گردن فتنه گران بخورد. داعش، انسان های خوب را میکشت. کاری که شما فتنه گران میکنید. یک روز در خیابان با حمله به جوانان بسیجی و پلیسان حافظ امنیت. روز دیگر در سیاست و با حمله به نیروهای کارآمد و مؤمن و انقلابی، و روز دیگر در دانشگاه با حنجره پاره کردن و جلوگیری از رسیدن صدای حق سخنرانان فهمیم به دانشجویان. شما، از داعش هم بدترید. شمشیر، برای بزهکارانی مثل شما، کم است. چرا اینگونه ترسیده اید!
و اما اگر مشکل انتخابات، بازشماری نبود، غلط کردید برای فریب مردم، ادعای تقلب کردید. اگر مشکل، آراء نبود، چرا دهان های موسوی و همسرش، در تقلب میچرخید و یاوه میگفت؟ آیا قبول کردید که دروغ بزرگی گفتید؟
و اما بی طرفی قاضی. قاضی طبق قانون، شورای نگهبان است و بیطرفی اش، در شمارش آراء اثبات شد. شما که میگویید شورای نگهبان بی طرف نبوده، بی طرفی اش باید در قضاوتش مشخص شود. قضاوتش هم در شمارش آراء. پس با بازشماری آراء، معلوم میشود قاضی با طرف بوده یا بی طرف. اما شما که میگویید مشکلتان بازشماری آراء نیست؟!
مردم؛ متوجه شدید چه شد. طرفداران فتنه 88، میگویند ما اصلا کاری به آراء نداریم. ما میگوییم قاضی بی طرف نبوده! ما به این جماعت میگوییم اگر بخواهیم بفهمیم قاضی با طرف است یا بی طرف، باید ببینیم رأی قاضی چگونه بوده! شما که به رأی قاضی کاری ندارید، پس به بی طرفی اش هم ایرادی ندارید. بازم دروغ میگویید!
مردم ایران؛ اصل حرکت فتنه، حذف بازوهای حمایتی ولایت فقیه بود و در سال 88، بازوی شورای نگهبان، هدف قرار گرفته بود. با این استدلال که میشنوید: داور باید بی طرف باشد. ما این داور را، بی طرف نمیدانیم!
فتنه، آنجایی ایجاد میشود که حق و باطل را، مخلوط کنند. بله داور باید بی طرف باشد در قضاوت کردن. اما اینکه میدانیم داور طرف حق است، طرف جمهوری اسلامی است، ضد اقلاح طلبان برانداز است، پس نباشد، این همان فتنه و حذف شورای نگهبان است. اتفاقا ما خواستیم شورای نگهبان باشد و ماند و درست قضاوت کرد و بدون جانبداری، آراء دو طرف را خواند.
Iran, Islamic Republic of
چرا اینقدر عصبانی ؟ چرا مخالف خودت را فتنه گر می خوانی؟
مشکل شما در عدم پذیرش نظرات مخالف است؟
Iran, Islamic Republic of
ما فتنه گران 88 و حامیان آن فتنا علیه سپاه و بسیج و مقدسات را، فتنه گر میخوانیم. شما جزء آنان نباشید، فتنه گر هم نیستید.
اما عصبانیت ما از فتنه گران، دلیل دارد. فتنه گران در روز روشن با دروغ هایی چون تقلب بزرگ، دخالت نهادهای امنیتی در انتخابات، پر کردن صندوق ها از قبل، انتخاب قبلی افراددر انتخابات، و...، سعی در بی آبرو کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی و حمله به ارکان آن داشته و دارند. لذا، وقتی پای مقدسات به میان بیاید، ما تمام نیروو خشممان را به میدان می آوریم و اگر یک فتنه گر را ببینیم، طوری با او برخورد میکنیم که تشخیصش ممکن نباشد و این را میتوانند امتحان کنند.
اما با مخالفانی که سر جنگ ندارند، مشکلی نداریم.
Iran, Islamic Republic of
تئوریزه کننده تئوری نصرت البرعب که احمدی نژاد را دارای کرامات می دانست الان کجاست که شما پیروش باشی
Iran, Islamic Republic of
دروغ گو کیست که می گوید خاتمی از سازمان ملل درخواست برگزاری انتخابات زیر نظر سازمان ملل کرد
Iran, Islamic Republic of
خود م .خ بود که رفراندوم و ابطال انتخابات را کرد. درخواست ناظران بین المللی هم، درخواست افسادطلبان بود.
من از مردم سؤال میکنم:
کسی که میگوید رأی شورای نگهبان و سایر نهادهای وابسته به نظام را قبول ندارم، انتخابات مجدد زیر نظر شورای نگهبان و نهادی آن و نتیجه بعدی را، میپذیرد؟!
نه.
هاشمی رفسنجانی، احتمال تقلب را مطرح کرد.
م.م فتنه گر، درخواست ابطال انتخابات را.
م.خ ملعون، درخواست برگزاری رفراندوم را.
نظریه پردازان افسادطلبان، درخواست نظارت نهادهای بین المللی بر انتخابات و ذبح استقلال ایران را.
تقسیم کار را میبینید؟
آیا این ها، نظارت مجدد شورای نگهبان و فقهای محکمش را میپذیرفتند؟! آیا این کارها و در نهایت گفتن این جمله که تقلب نشده، به شورای نگهبان اعتراض داشتیم، فتنه نیست؟!
Iran, Islamic Republic of
. کسی نگفت خاتمی از سازمان ملل خواسته.
گفتیم جریان فتنه، از نظام، درخواست دخالت نهادهای بین المللی را خواسته.
گرا دادن به اوباما برای تحریم ایران، کار اصلاح طلبان نبود؟ آمریکا، خودش میگوید.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز شما گفتی اعتراضات مردم را به اسرائیل و آمریکا ربط دادن فرافکنی است خب اعتراضات مردم به اوضاع اقتصادی فعلی را به چی ربط میدی الان چهار سال و چند ماه است دولت آقای روحانی در مصدر قوه مجریه است و هنوز مشکلات را به دوره احمدی نژاد ربط می دهند آیا این فرافکنی نیست؟
Iran, Islamic Republic of
مشکل ما در ایران ان است که حقوق مصرح مردم در قانون اساسی را اصلا به عمد کنار گداشته و یا به فراموشی سپردند. براساس قانون اساسی اعتراض به حاکمان جزو حقوق اولیه مردم است.. براساس اصل ۲۷ راه پیمایی بدون حمل سلاح مجاز است . بستن روزنامه ها با بهانه حفط امنیت ممنوع است . و بسیاری از حقوق دیگر. بنابراین کسی حق ندارد اعتراضات مردمی را غیر قانونی بداند یا به آمریکا و اسرایل ربط دهد. اعتراضات مردم به گرانی و بانکهای غیر مجاز و یا به نتایج یک انتخابات و یا نبود آزادی و ... همه جزو حقوق مردم است. هرکس فرق نمی کند چه دولت روحانی باشد و یا غیره حق ندارد مانع از آن شود.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
حمله به بانکها، حمله به نمازگزاران در روز عاشورا، آتش زدن مسجد لولاگر، حملا به خیمه های عزاداری امام حسین ع، به شهادت رساندن بسیجیان اینها گوشه ای از اعمال ننگین اصلاح طلبان بود. اینها اعتراض هستند یا افساد فی الارض؟
Iran, Islamic Republic of
هیچکدام اینهایی که می گویی واقعیت نداره و به هیچ عنوان کار مردم معترض نیست. اگه سری به اینترنت بزنی کاملا فیلمهایی را که عوامل نیروی انتظامی به ماشینها و اموال مردم حمله می کنند را می توانی ببینی.
به کدام نماز گزار حمله کردند؟کدام خیمه امام حسین را آتش زدند؟ کدام بسیجی را به شهادت رساندند؟ آخه دروغ تا چه حد؟ عامل حادثه عاشورای ۸۸ وارونه نمایی جناح تندرو و افراطی هوادار احمدی نژاد بود . همانهایی که در شب تاسوعا به حسینه امام در جماران در هنگام سخنرانی خاتمی حمله کردند و شبشه های ان را شکستند. همان کاری را که در عصر عاشورای ۷۶ بر علیه خاتمی کردند. همانها که قتلهای زنجیره ای را انجام دادند. خوب است که تمام آن وقایع را مردم به چشم خود دیدند ‌و اسیر این وارونه نمایی های شماها نمی شوند
Iran, Islamic Republic of
هی نگو یید مردم معترض . مردم طرفدار موسوی یک هفته بعد از انتخابات با صحبت های رهبری در نماز جمعه واقعیت را فهمیدند و راه خود را از فتنه گران جدا کردند پس دیگه بعدش مردم نبودند اقلیت قلیلی آشوب گر بودند مگر مردم طرفدار آشوب و به هم ریختن شهر و امنیت کشور هستند. مردم معترض در هفته اول با خوش بینی که به موسوی داشتند و به او رای داده بودند فکر می کردند واقعا تقلب شده وقتی دیدند موسوی و خط آشوب در برابر نظام ایستاده اند و به کمتر از تغییر نظام قانع نیستند و مسئله فقط احمدی نژاد نیست به تدریج از آشوب گران جدا شدند
Iran, Islamic Republic of
اولا مردم، حمله فتنه گران سبز لجنی به پایگاه بسیج، بانک، ایستگاه های اتوبوس، نرده های خیابان، شیشه مغازه ها، و به خصوص، جسارت شما به خیمه های عزاداری حضرت آقا امام حسین علیه السلام را، دیدند. فیلمش هست! همه دیدند چطوری به تبعیت از یزید، در عاشورا، رقص و پایکوبی میکنند. فیلمی که همه دیدند رو انکار میکنی؟! حمله به مسجد لولاگر، سندش هست؟ آتش زدن سطل آشغال های بیچاره که با نقاب سبز و علامت دو، دورش می ایستادید، ضبط شده!
ثانیا، طرف پیروز انتخابات، چه منفعتی از به هم ریختن خیابان و آتس زدن مسجد داشت؟! اگر میخواستند شما را بدنام کنند، شما مگر در کجا حضور داشتید؟ در خیابان؟ پس اور فرض بگیریم که عوامل انتظامی بودند که با نقاب سبز، راهپیمایی کرده بودند! قبلش شما در خیابان بوده اید!
ثالثا، نظام که گفته بود تخریب های ناشی از راهپیمایی غیرقانونی، گردن قانون شکنان است!
رابعا، فرض که نیروی انتظامی، عامل فتنه 88 بوده، 17 بیانیه دعوت به شورش موسوی را هم، نیروی انتظامی نوشته؟!
خامسا، مگر موسوی و کروبی را به خاطر خسارت های افراد نامعلوم حصر کرده اند؟! آن ها را به خاطر ادعای دروغین تقلب و انتشار بیانیه های دعوت به شورش که تا 25 بهمن 88 ادامه داشت، دستگیر کرده اند. وگرنه عامل اغتشاش، هر که باشد، خودش دستگیر میشود و گناهش به پای خودش است. اما دعوت کننده اش مسؤول است.
اصلا ببینم شما در فتنه 88، ایران بودی؟! شما الف الفبای فتنه را هم نمیدانی! همه ماجرا، سر ادعای تقلب در شمارش آراء بود. ادعایی که خود افسادطلبان، پس گرفتند!
میدانی تاجزاده فتنه جو، گفته 11 میلیون تقلب، امکان پدیر نیست؟
نیدانی حجاریان دسیسه جو، از ادعای تقلب، برگشت و گفت تدلیس شده، نه تقلب؟(تدلیس یعنی مردم فریبی که با ادعای تقلب خیلی فرق دارد.)
میدانی خاتمی، سردسته فتنه گران و فرد مرتبط با سرویس های جاسوسی دشمن، در جلسات درون محفلی، ادعای تقلب را رد کرده و افسادطلبان، هم اکنون ادعای تقلب ندارند؟
شما طوری حرف میزنید که انگار از خود افسادطلبان، کاسه داغ تر از آشید. از کجا معلوم جاسوس فضای مجازی نباشید؟!
Iran, Islamic Republic of
باید در یک هیئت بی طرف برسی شود این کارها را چه کسانی و با چه اهدافی انجام دادند فقط تهمت یک طرفه زدن و یک طرف را محکوم کردن دردی را دوا نخواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
بررسی شد. اصلاح طلبان و ضد انقلاب بودند. همون سال 88 بررسی شد. کتاب ها و اسنادش هم هست.
Iran, Islamic Republic of
عزیزدل بنده کاری به جناح ها ندارم اما سران اصلاح طلب که سالیان سال سنگ مردم و مردمسالاری را به سینه می زنند انتخاب همان " مردم " را تقلب خواندند و برخلاف حرفشان عمل کردند
خودتان هم می دانید که انتخابات بهانه بود و تقلب هم ادعایی اثبات نشده که اگر قرارباشد به بعضی حمایت ها و یا تخلف تقلب بگوییم 2 انتخابات اخیر ریاست جمهوری بایستی از ریشه باطل گردد
شب انتخابات پیامک می فرستند که یارانه های قطع شده برقرار می شود
و پس ازانتخابات هم که خرشان ازپل گذشت بیخیالش می شوند و حتی صحبت از قطع یارانه میلیونها نفردیگر می شود و وعده رفع بیکاری هم سرخرمن می شود و بیمه سلامت هم به فنا می رود و تورم افزایش می یابد و .....
و تخلفات دیگری که آمارش را دیگران داده اند اما متاسفانه سران شما خود را به تجاهل می زنند
ولی
Iran, Islamic Republic of
اقای مصلحی بهتر بود دلیل برکناری از وزارت ومقابلله احمدی نژاد با رهبری را تبیین می کردند و از فتنه گر جدید می گفتند.؟
Iran, Islamic Republic of
اگه فتنه 88 برای فتنه گران نانی نداشت برای امثال آقای مصلحی منفعت دارد که چند روز یکبار راجع به آن سخنرانی کنند .سئوالم این است که فتنه ای اتفاق افتاد وبا بصیرتها ! فتنه را تبیین کردند ومردم را نسبت به فتنه گران توجیه نمودند ومصادیق فتنه را هم به مردم معرفی کردند،چرا مردم بعد از آن فتنه تابحال در انتخابات شوراها، مجلس ریاست جمهوری طرفداران فتنه را انتخاب می کنند وبصیرتیون را کاملا پشت خط گذاشته اند بهتر نیست سر از زیر برف بیرون بیاوریم وواقعیتها را درست ببینیم.
Iran, Islamic Republic of
این شیخ اوقافی بهتر است در رابطه با موقوفات که تخصص اوست نظر بدهد وتحلیل کند او را به سیاست چه کار
Iran, Islamic Republic of
آقای مصلحی بهتر است در رابطه با پرونده بابک زنجانی پاسخگو باشند.
Iran, Islamic Republic of
شما که مسئول امنیت اقتصادی کشور بودی چرا جلوی اختلاس های کلان که منشا ان در زمان وزارت شما بود را نگرفتی؟حالا مثل احمدی نژاد ی که برای بست نشینیش یک دهم استادیوم ازادی طرفدار نداشت حالا طلبکار شدی که جلوی حساب کشی از خود و دوستانت را بگیری
محمد
United States
یاللعجب!
کسانی که رهبری را قبول نداشتند، قوه قضاییه رو قبول نداشتند، رییس جمهوری رو قبول نداشتند، شورای نگهبان را قبول نداشتند، سپاه و بسیج رو قبول نداشتند، مجلس شورای اسلامی رو قبول نداشتند، بزرگان نظام رو قبول نداشتند، ...
و اساسا اصل نظام رو قبول نداشتند؛ اومدن تحت همین مولفه ها در انتخابات شرکت کردند و مدام در مناظره ها دم از قانومندی می زدند و بی قانونی رییس جمهور وقت رو متذکر می شدند. اما پس از انتخابات به هیچ صراطی و قانونی مستقیم نبودند.

دلیل چه بود؟ تقلب!
-حالا کاری نداریم که از اردیبهشت 87، مرحوم هاشمی از امکان تقلب در انتخابات سخن گفت و داستان شروع شد.
و از بعد این، خط جوسازی غرب استارت خورد.
(از راه اندازی بی بی سی فارسی گرفته تا افزایش 500درصدی شبکه های فارسی زبان)
-کاری نداریم که با اینکه ارکان و قانون برگزاری انتخابات رو قبول نداشتند و احتمال تقلب هم میدادند، باز اومدن تو انتخابات شرکت کردند.
-کاری نداریم که ساعت 11 شب و در حالی که هنوز رای گیری ادامه داشت!، کنفرانس خبری تشکیل دادن و گفتند رای آوردن و اگه نشن، یعنی تقلب شده!
-حالا کاری نداریم که نظرسنجی های پیشین دولتی و آزاد، خلاف اینو نشون میداد و اینکه ایران فقط تهران نیست! و روستاها و شهرستانها نظرشون چیز دیگه ایست (مهمترین علت عدم رای گیری کامل از اون مناطق در این دوره انتخابات، همین است)
-یا اینکه هیچ سند و مدرک قانونی ارایه نشد مبنی بر تقلب و با بازشماری 10 درصدی صندوق ها اونهم بصورت رندوم موافقت نکردند.
-حالا اینکه اصلا میشه 9میلیون!! تقلب کرد با اینهمه ساز و کاری که در برگزاری انتخابات وجود داره؟! و اگه جمهوری اسلامی اینکاره بود، سال 92 اینکار رو میکرد. در صورتی که هیچیک از عوامل برگزاری انتخابات در سال 88 تغییر نکرده بودند و اختلاف رای آقای روحانی فقط 261000 نفر بود. البته میگن نظام به این نتیجه رسید که دیگه تقلب نکنه که فقط باید به این حرفها نیشخند زد!
البته مهدی کروبی در سال 84 هم ادعای تقلب کرد و گفت خوابیدم و بیدار شدم تقلب شد، ولی به او گفتند ساکت باش؛ چرا که برگزار کننده انتخابات، دولت خاتمی است!!
-کاری به این هم نداریم که قبل انتخابات عفت مرعشی دستور اغتشاش میده و پسرش اراذل رو اجیر میکنه و روزی یک میلیون میده که مملکت رو به آتش بکشن.
-از یه نکته خیلی مهم دیگه هم میگذریم که از محمد خاتمی گرفته تا حجاریان و تاج زاده و خیلی کسان دیگه همشون گفتن تقلب نشده است.

◀️اما یک مقدار دیگر که جلو رفتیم، معلوم شد که اساسا واژه تقلب فقط بهانه است و اصل نظام نشانه است! و مشکل اسلام است که باید جای خودش را به جمهوری ایرانی بدهد.
و روز پنج شنبه قبل از قدس 88، سایت وزارت خارجه اسراییل، شعار نه غزه نه لبنان را میگذارد و فردای آن این شعار یکصدا از تجمعات تهران شنیده می شود.
-البته بازی علنی تر می شود و اسراییل و آمریکا رسما از موسوی و کروبی حمایت می کنند و آنها را سرمایه های خود می خوانند.

حالا میرحسین موسوی مدام بیانیه می دهد و مردم رو به حضور در خیابان دعوت می کند.
آنهم 8 ماه. از خرداد تا بهمن. که عاشورا هم جزو همان است!
و تبعات آن بماند!
...

¤¤و اما مسئله اصلی؛ چرا حصر؟
-قانون می گوید مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای همه ارکان، لازم الاجراست و تا وقتی که آن مصوبه ملغی یا تغییر نکند، به همان عمل می شود.
-تازه حصر زمانی اتفاق افتاد که بعد از راهپیمایی 22 بهمن، فراخوان تظاهرات داده شد و دقیقا همزمان بود با بهار عربی که در کشورها اتفاق می افتاد؛ و چون کلیت کشور در خطر قرار گرفته بود، ایجاد حصر به رای گذاشته شد و تایید شد.
-ادعا می شود که باید دادگاه تشکیل شود تا حصر شدگان از خود دفاع کنند؛ نکته مهم این است که اصلا اینها چون قانون، قوه قضاییه و ارکان نظام را قبول نداشتند و برای جامعه مشکل درست می کردند، حصر شده اند. حالا بیایند در دادگاهی بنشینند که قبولش ندارند؟! اساسا وقتی دادگاه را قبول ندارند، تشکیل آن به چه معناست؟!
-آیا جوابی هست مثلا برای این سوال قانون که نقش و تاثیر اقدامات شما در اعمال تحریم ها چیست؟ یا نقشتان در اغتشاشات و آتش زدن بانک ها و .... ؛ خیر

-و اینکه اینها مگر اینهمه وقت آزاد نبودند؟ مگر مدام مصاحبه نمی کردند و بیانیه نمی دادند؟ اصلا حرف ناگفته ای مانده بود که نگفتند؟!

-اما آیا هواداران این دو نفر واقعا دنبال دادگاه صالحه هستند تا محاکمه کند و حکم صادر کند؟! جواب منفی است.
آنها چون ناامید هستند از مقابله با نظام و البته شورای امنیت ملی، دنبال فرصتی هستند که شاید با بیانیه ها و حرفهای مجدد آنان، دوباره راه سال 88 را بروند؛ اما اینبار جدی تر و با هدف نهایی سرنگونی نظام!
Iran, Islamic Republic of
تو از کجا فهمیدی که فقط این شمایید که انقلاب و کشور را قبول دارید و دیگران ندارند.
درثانی رهبر انقلاب بارها گفتند کسانی که مخالفند حتی ایشان را و نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارند بخاطر کشور و یکپارچگی ان در انتخابات شرکت کنند. حالا باید حرف شما رو قبول کرد یا رهبر انقلاب را؟
Iran, Islamic Republic of
میشه یک خط از ۱۷ بیانیه موسوی بیاورید که در آن مردم را به تجمع و تظاهرات دعوت کرده باشد؟ در کدام بیانیه و کجا چنین چیزی ایشان نوشتند.
Iran, Islamic Republic of
بله. بیش از یک خط هم می آورم. صبر کن.
Iran, Islamic Republic of
منتظریم پس چی شد
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر جهان نیوز.

در آستانه سالگرد یوم الله 9 دی، به شما عزیزان پیشنهاد میکنم که هر روز، به یکی از بیانیه های فتنه انگیز میرحسین موسوی بپردازید تا سه منفعت را، به جامعه برسانید:
1. با گذشت 8 سال، تحریف کنندگان، درصدد تحریف بر می آیند. با این کار، جلوی تحریف را میگیرید.
2. سایر رسانه ها، از کار شما، الگو گرفته و از مطالبتان، به عنوان مرجع، استفاده کرده و در هدایت جامعه، شریک میشوید.
3. خوانندگانت را، بیش از پیش، مطلع خواهید کرد.
با تشکر

"در پناه خدا"
Iran, Islamic Republic of
بیانیه اول: آغاز توهم(23 خرداد1388)

این بیانیه درست فردای روز انتخابات صادر شد، موسوی در این بیانیه به صراحت از انتخابات روز جمعه 22 خرداد با عنوان شعبده «بازی» یاد می کند. جمله معروف موسوی یعنی «هشدار می دهم که تسلیم این صحنه آرایی خطرناک نخواهم شد» نیز در همین بیانیه عنوان شد. موسوی که با فضاسازی هائی که مشاوران و اطرافیانش برای وی ایجاد کرده بودند در توهم تقلب غرق شده بود بیان می دارد «به مسوولان توصیه می کنم بیش از آن که دیر شود این روند را فورا متوقف کنند».

موسوی در ادامه نیز بدون ذکر هیچ سند و مدرک و شواهدی دست اندرکاران را به تقلب و دروغ متهم کرد و گفت «اجازه نخواهیم داد که حرکات ما شکل کور به خود بگیرد». حوادثی که البته در روزهای پس از این بیانیه به وقوع پیوست، خلاف دیدگاه موسوی بود چرا که دیگر او نبود که حوادث را کنترل می کرد بلکه حوادث او را به حرکت در می آورد. موسوی بیانیه اول خود را با آیه 12 سوره ابراهیم و لزوم بر توکل به خداوند و صبر بر ظلمهائی که به مومنان روا شده! پایان داد.
Iran, Islamic Republic of
بیانیه دوم: تکرار تقلب(24 خرداد 1388)

این بیانیه عصر روز 24 خرداد صادر شد، این درحالی بود که میرحسین موسوی در همین روز با رهبر انقلاب ملاقات کرده بود و معظم له ضمن سفارش حفظ آرامش، بر لزوم پیگیری از مجاری قانونی نیز تاکید کرده بود. میر حسین اما گوئی غرق در تخیلاتی شده بود که اطرافیانش بر آن دامن می زدند. موسوی در این بیانیه عنوان می دارد که «ما به عنوان کسانی که به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی آن پایبندیم اصل ولایت فقیه را یکی از ارکان این نظام می‌دانیم و حرکت سیاسی را در چارچوب‌های قانونی دنبال می‌کنیم...طی نامه‌ای تقاضای خودرا مبنی بر ابطال نتایج انتخابات اخیر به شورای نگهبان ارایه کردم». موسوی که به گمان خود می تواند حوادث را مدیریت کند به طرفداران خود توصیه می کند «که به صورت مسالمت آمیز و با رعایت اصل عدم برخورد، مخالفت‌های مدنی و قانونی خود را در سراسر کشور ادامه دهید». این نکته را باید عنوان داشت که تا پیش از خطبه تاریخی رهبر معظم انقلاب در 29 خرداد 1388 بسیاری از کسانی که در حمایت از موسوی به خیابان آمده بودند، نه ضد انقلاب بودند و نه تمایلی به انجام حرکتهای همسو با فتنه گران داشتند. میر حسین موسوی در بیانیه شماره دو نیز مکررا به تقلب در انتخابات تاکید می کند و به ادامه حضور طرفدارانش در خیابان ها اصرار می ورزد.
Iran, Islamic Republic of
بیانیه سوم: تحریک معترضان(27 خرداد 1388)

جلسه ی معروفی که نمایندگان کاندیداهای معترض و اعضای شورای نگهبان با رهبر انقلاب برگزار کردند در روز 26 خرداد ماه انجام پذیرفت و گمان می رفت این بار میرحسین موسوی به اعتراض در مسیر قانون تن دهد، اما اینگونه نشد و وی در بیانیه جدید خود که یک روز پس از دیدار مفصل و بی تکلف اعضای شورای نگهبان و نمایندگان کاندیداهای معترض با رهبر انقلاب صادر شد باز هم به طبل تقلب و تحریک مردم دامن زد.

وی در بخشی از این بیانیه می نویسد: «اینجانب ضمن محکوم نمودن اقدامات وحشیانه و کشتار مردمی که صرفاً خواستار احقاق حق خود هستند ، لازم می دانم نکاتی را درباره این رخداد و تحولات مربوط به آن به آگاهی ملت برسانم» میرحسین موسوی که شدیدا تحت تاثیر القائات ضد انقلاب و مشاورانش قرار داشت، تخریب اموال مردم و آتش سوزی ها را به گردن «اصحاب تقلب» انداخت!
Iran, Islamic Republic of
بیانیه چهارم: استمرار لجاجت(27 خرداد 1388)

میرحسین موسوی بیانیه چهارم خود را در همان روز 27 ام منتشر کرد و مردم را به ادامه تجمعات به بهانه سوگواری برای شهدای راه آزادی! فراخواند. اینبار زمان مشخصی هم برای آن تعین نمود، یعنی پنج شنبه بیست و هشتم خردادماه.
Iran, Islamic Republic of
بیانیه پنجم: نصیحتی که شنیده نشد(30 خرداد 1388)

فتنه 88 را می توان به دو برهه تقسیم کرد، یک برهه قبل از خطبه تاریخی رهبر معظم انقلاب در 29 خرداد و برهه دیگر بعد از این سخنرانی. به عبارتی تا پیش از این سخنرانی نمی توان کسی را به فتنه گری متهم نمود و ای بسا مردمی که تحت تاثیر جو رسانه ای و تحریک برخی سیاسیون به خیابان آمده بودند اما پس از اتمام حجت رهبر معظم انقلاب حجت تمام شده بود و البته موجی از مردم از موسوی و اقدامات او برائت جستند و به خانه هایشان بازگشتند.

بیانیه پنجم موسوی که مفصل تر از بیانیه های قبلی نوشته شده بود درواقع دهن کجی به نصایح رهبر انقلاب بود و یک روز پس از خطبه های نماز جمعه ایشان صادر شد. او اعتراض طرفداران خود در کف خیابان را با دلاوری های رزمندگان در دوران مقدس قابل مقایسه دانست و نوشت « صحنه‌هایی را که تنها در ایام نهضت و دفاع مقدس دیده بودیم بازسازی شد». وی بدون نام بردن از رهبر انقلاب به سخنان روز جمعه ایشان اشاره کرد و گفت «اگر حجم عظیم تقلب و جابه‌جایی آرا، که آتش به خرمن اعتماد مردم زده است، خود دلیل و شاهد فقدان تقلب معرفی شود، جمهوریت نظام به مسلخ کشیده خواهد شد و عملا ایده ناسازگاری اسلام و جمهوریت به اثبات می‌رسد». وی در پاسخ به رهبر انقلاب که فرموده بود هرگز زیر بار بدعت و باطل نمودن انتخابات بدون گزاره های مستند و ادله محکم نخواهد رفت، نوشت «اکنون مقامات کشور با صحه گذاشتن بر آنچه در انتخابات گذشت مسئولیت آن را پذیرفته‌اند...از ما خواسته می‌شود که در این شرایط شکایت خود را از طریق شورای نگهبان پیگیری کنیم...اینجانب همچنان قویا اعتقاد دارم درخواست ابطال انتخابات و تجدید آن حقی مسلم است... نه آن که پیشاپیش امکان ثمربخش بودن آن منتفی اعلام شود، یا با طرح احتمال خونریزی، مردم از هرگونه راهپیمایی و تظاهرات بازداشته ‌شوند».

ناگفته نماند میر حسین موسوی در بیانیه های خود ضمن تاکید بر تقلب و درخواست برای ابطال انتخابات و البته تحریک طرفدارانش، خود را مدافع جمهوری اسلامی و ولایت فقیه می داند و خواهان بازگشت به «اصول ناب انقلاب اسلامی» بود ! عجیب آنکه از هیچ مخالفتی درمقابل نصایح و حتی اوامر ولی فقیه فروگذاری نکرد.
Iran, Islamic Republic of
بیانیه ششم: شهید سازی(31 خرداد 1388)

آغاز بیانیه ششم با آیه انالله و انا اله راجعون به معنی شروع برای «شهید سازی» فتنه بود. مرگ مشکوک ندا آقا سلطان و موج سواری رسانه ای ضد انقلاب و دروغ پردازی های عوامل داخلی در کشته سازی ها موجب شد که میر حسین موسوی نظام را متهم به خشونت، کشتار، ارعاب و پادگانی کردن فضای کشور متهم نماید. موسوی همچنان به ادامه حضور در خیابان ها و استمرار مساله تقلب اصرار دارد و خطاب به یاران خود می گوید «اعتراض به دروغ و تقلب حق شماست. به احقاق حقوق خود امیدوار باشید و اجازه ندهید کسانی که برای ناامیدی و ارعاب شما می کوشند خشمتان را برانگیزند».
Iran, Islamic Republic of
بیانیه هفتم: نعل وارونه(4 تیر 1388)

میرحسین موسوی که حالا به عنوان راس فتنه خود را در میان آشوبی خانمانسوز می بیند و گمان می کند می تواند آن را سر و سامان ببخشد و نظام را وادار به قبول خواسته هایش نماید، بجای بازگشت به مسیر قانون و انقلاب و پرهیز از جوسازی های مسموم که پای ضدانقلاب را به کشور باز می کند، حکومت را عامل نفوذ بیگانگان معرفی می کند! وی که به بهانه بازداشت عوامل روزنامه «کلمه» سبز بیانیه هفتم خود را صادر کرده می نویسد: «این برخوردهای غیرقانونی، مبتنی بر تحلیل نادرست دولت از شرایط اجتماعی حاکم است که راه را برای نفوذ بیگانگان در تحولات کشور باز می کند و حرکت در مسیر اصلاح امور جامعه را در چارچوب مبانی نظام جمهوری اسلامی دشوار می سازد».
Iran, Islamic Republic of
بیانیه هشتم: پریشانی آشکار (4 تیر 1388)

میرحسین موسوی حالا کاملا گیج و سردر گم است و این پریشانی را در بیانیه شماره هشت او می توان به وضوح دید، این بیانیه چند ساعت بعد از بیانیه هفتم منتشر شد و حاوی هیچ نکته جدید نبود و به عبارتی خلاصه ای از بیانیه های قبلی بود که در آنها مکررا نظام را به سرکوب ملت، تقلب و دروغ پردازی متهم کرده بود. عجیب آنکه موسوی در این بیانیه ها هنوز دست دشمن را در تحولات نمی بیند! و نظام را متهم می کند که به دشمن بهانه ندهند!
Iran, Islamic Republic of
بیانیه نهم: اسناد تقلب! (10 تیر 1388)

بیانیه نهم بسیار طولانی تر از بیانیه هائی بود که پیش از این، میرحسین موسوی منتشر کرده بود.او در همان اول متن، به شورای نگهبان تاخت و نوشت: « شورای نگهبان با چشم بستن بر روی انبوه تقلب‌ها و تخلف‌های صورت گرفته، سرانجام نتایج دهمین دورة انتخابات ریاست جمهوری را تایید کرد». در واقع می توان این بیانیه را به نوعی فرستادن آدرس و گرا به دولت های غربی دانست تا فشارهای خود از بیرون از کشور را به نظام بیفزایند. میر حسین در این خصوص می نویسد: «از این پس ما دولتی خواهیم داشت که از نظر ارتباط با ملت در ناگوار ترین شرایط به سر می‌برد و اکثریتی از جامعه، که اینجانب نیز یکی از آنان هستم، مشروعیت سیاسی آن را نمی‌پذیرد».

جالب آنکه موسوی در این بیانیه نیز دم از اسلام و انقلاب می زند و خواستار بازگشت به اسلام ناب است! در حالی دم از آرمان آرمانهای امام می زند که با رفتار و کردار خود انقلاب را به پرتگاه می برد و خیابان ها را به جولانگاه ضد انقلاب تبدیل کرده بود.

به صداقت بازگردیم. چگونه از مردم می‌خواهیم ایمان‌های مذهبی‌شان را سرمایه اعتماد به ما قرار دهند در حالی که صراحتا به آنان دروغ گفته می‌شود؟ او که قوانین را به کلی نادیده گرفته بود در اقدامی فرافکنانه نظام را به پایبندی به قانون فرامی خواند، وی در بخشی از بیانیه خود می نویسد : «به قانون بازگردیم؛ به قانون اساسی، این بزرگترین میثاق ملت. به قوانینی که خود وضع کرده‌ایم پایبند بمانیم و آنها را اجرا کنیم. بدون این کار سنگ روی سنگ بند نخواهد ماند».

میرحسین موسوی که رای ملت در روز 22 خرداد را نادیده گرفته بود در همین بیانیه می نویسد: «به مردم بازگردیم. چرا هر گره سهلی را با دندان‌های امنیتی باز می‌کنیم؟» او هم لحظه به آتش درگیری ها و اغتشاش می دمید و اعلام می کرد:«مسئولیت تاریخی ماست که به اعتراض خود ادامه دهیم» عجیب آنکه بعد از اینهمه قانون شکنی مدعی می شود که: «برای رسیدن به چنین هدفی جا دارد که ما حتی به جسد قانون احترام بگذاریم»میر حسین موسوی که تا کنون از ارائه اسناد تقلب! سر باز زده بود در این بیانیه خود می نویسد: «گرو‌هی از نخبگان بر سر آنند که گرد هم آیند و با تشکیل جمعیتی قانونی صیانت از حقوق و آرای پایمال شده مردم در انتخابات گذشته را از طریق انتشار مدارک و اسناد تقلب‌ها و تخلف‌های انجام گرفته و نیز رجوع به محاکم قضایی پیگیری کنند و نتایج آن را مستمرا به اطلاع عموم مردم برسانند. اینجانب نیز به این جمع می‌پیوندم.» افسوس آنکه میرحسین موسوی و همفکرانش هیچگاه حتی یک برگ سند از تقلبی که مدعی آن بودند ارائه نکردند.
Iran, Islamic Republic of
بیانیه دهم: تقلب دادگاهی!(11مرداد 1388)

این بیانیه اولین بیانیه بعد از خطبه نماز جمعه هاشمی رفسنجانی بود که در 26 تیر ماه ایراد شده بود. سران فتنه که تا دیروز مدعی تقلب در انتخابات بودند و از ارائه اسناد و مدارک درمانده شده بودند حالا مدعی برگزاری دادگاه های تقلبی شدند، میر حسین موسوی در بیانیه شماره ده خود دادگاه ها را تقلبی خواند و هرگونه اعتراف را ناشی از «شکنجه ی قرون وسطائی» متهمان دانست!
Iran, Islamic Republic of
بیانیه یازدهم: تکرار ادعای تقلب(14 شهریور 1388)

این بیانیه که یکی از طولانی ترین بیانیه های 19 گانه موسوی بود ضمن تکرار ادعای تقلب و کشتار و شکنجه پرسشی را با عنوان «چه باید کرد» و بلافاصله می گوید: «در پاسخ به این پرسش نخستین قدم آن است که بدانیم چه باید بخواهیم تا بهترین و بیشترین را خواسته باشیم». میر حسین موسوی که تصور می کرد با تکیه بر اغتشاشات خیابانی می تواند منویات خود را بر نظام دیکته کند صراحتا خواستار فراتر رفتن از ابطال انتخابات می شود.

موسوی مدعی می شود که :«ما خواستار احیای آن بخش فراموش شده از اهدافی هستیم که این نهضت عظیم به امید تحقق آنها آغاز شد». حال آنکه اغتشاشگرانی که وی از آنها به عنوان نهضت عظیم یاد می کند اصول انقلاب را زیر پاگذاشته بود. اصولی مثل ولایت فقیه، حاکمیت قانون و حمایت از مظلومان عالم. موسوی در آخر باز هم پیشنهاداتی را ارائه کرد که در صورت تحقق، اولین کسی که باید مورد محاکمه قرار می گرفت خود او بود چرا که یکی از پیشنهادات او، تشکیل کمیته ای برای بررسی تقلب در انتخابات بود! سوال اینجاست که اگر سندی در راستای وجود تقلب در دست داشتند چرا آنرا منتشر نکردند؟
Iran, Islamic Republic of
بیانیه دوازدهم: مظلوم نمائی(19 شهریور 1388)

بیانیه دوازدهم میرحسین موسوی در خصوص بازداشت موقت مرتضی الویری، سید علیرضا بهشتی و محمد عزلتی مقدم منتشر شد، این سه نفر مسئولیت کمیته آنچه که فتنه گران آن را «پیگیری امور آسیب دیدگان حوادث ایام اخیر» می دانستند بودند. به عبارتی این کمیته با «کشته سازی» و رساندن تعدا کشته های فتنه 88( که البته بعدها مشخص شد بسیاری از آنها زنده اند و خود از کشته شدن خود اطلاعی نداشته اند!) این سه تن 18 شهریور ماه یازداشت و 4 روز بعد آزاد شدند.
Iran, Islamic Republic of
بیانیه سیزدهم: نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران! (6 مهر 1388)

در حالی که ملت مسلمان ایران هر ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در حمایت از روز مردم فلسطین به خیابان ها می امدند این بار اما عده ای شعارهای عجیبی سر می دادند، نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران! میر حسین موسوی که معمولا در همان روز نسبت به حوادث واکنش نشان میداد اینبار با تاخیری ده روزه بیانیه خود را صادر کرد و به تشریح و در واقع توجیه افتضاحی که اغتشاشگران در این روز به وجود اورده بودند پرداخت و تلاش نمود شعارهای ضد فلسطینی! اغتشاشگران پرده پوشی کند. او در این بیانیه نیز خود را در خط امام و انقلاب دانست! این درحالی بود که فتنه به اوج خود رسیده بود و روزانه میلیاردها تومان به اموال امومی و مایملک مردم خسارت وارد می شد.
Iran, Islamic Republic of
بیانیه چهاردهم: تقلا برای بقا(9 آبان 1388)

فتنه گران که سعی داشتند حضور اغتشاشگران در خیابان ها را به سالگردها و مناسبت های مختلف گره بزنند اینبار نیز 13 آبان را بهانه قرار دادند و ضمن تحریک هواداران خود برای حضور در خیابان ها مصرانه بر خواسته های خود که اینبار ابعدا مختلفی به غیر از ابطال انتخابات به خود گرفته بود اصرار می ورزیدند. میر حسین موسوی که این همه خسارت به انقلاب و نظام و ملت را گوئی نمیدید در این بیانیه می نویسد: «راه سبز ما یک مسیر عقلانی است ... اگر دچار تندروی و رفتارهای افراطی بودیم شک نکنید که با دستانی خالی از نیمۀ راه باز می‌گشتیم» در واقع موسوی از بیانیه چهاردهم به بعد تلاش داشت به هر نحو ممکن در مقابل نظام عرض اندام کند این در حالی بود که تعداد اغتشاشگران روز به روز کمتر می شد و حضورشان در خیابان ها فقط به مناسبت هایی بود که در تقویم وجود داشت مثل روز قدس، سیزده آبان، 22 بهمن و ...
Iran, Islamic Republic of
بیانیه پانزدهم: بسیجی خوب، بسیجی بد!(4 آذر 1388)

همانگونه که پیش از این ذکر شد، میرحسین موسوی صدوربیانیه هایش را محدود به مناسبت های خاص کرده بود چرا که برای آن دسته از کسانی که گمان می کردند در انتخاباتریال تقلبی ایجاد شده این سوال پیش آمده بود که «پس کجاست اسناد تقلب؟». موسوی به ذعم خود می خواهد به این پرسش، پاسخ دهد که: «بسیج چه بود و چه هست و چه باید باشد؟»

فتنه گران که در طول ماهها فتنه گری از هیچ توهینی به ارزشها و آرمانهای انقلاب و امام و شهدا فروگذاری نکرده بودند اکنون می خواهند بسیج را برای مردم باز تعریف کنند!. میر حسین موسوی در این بیانیه نیز به صراحت و گاهی در لفافه بسیج را به جهل و سرکوب متهم کرد؛ او گفت: «نسل جدیدی که بسیجی نامیده می‌شود امروز در بوته تاریک‌ترین شبهه‌ها و فتنه‌ها قرار دارد». وی همچنین در این بیانیه تلویحا با محکوم کردن بسیج می نویسد: «لباس‌های مخوف می‌پوشند و ‌در خیابان‌های شهر آرایش‌های نظامی به خود می‌گیرند تا هم‌وطنانشان را مرعوب کنند» او در ادامه نیز به کشتار و حبس و شکنجه و ارعاب مردم توسط نیروهای امنیتی و بسیج اشاره می کند.

گوئی فتنه گران فقط بسیجی ها و پاسدارانی را دوست دارند و بسیجی واقعی می نامند که یا دیگر در این دنیا نباشند و یا شهید شده باشند، بسیجی ها و شهدائی مثل شهید همت، شهید باکری، امام خمینی و شهید بهشتی!
Iran, Islamic Republic of
بیانیه شانزدهم: مساله چیز دیگریست!(15 آذر 1388)

میرحسین موسوی اینبار نیز به بهانه 16 آذر و روز دانشجو دست به قلم شد و بیانیه ای را صادر کرد، فتنه گران دیگر از تقلب در انتخابات نمی گفتند و تنها برای بقا دست و پا می زدند، در فرازی از این بیانیه امده: «از ما می‌خواهند که مسئله انتخابات را فراموش کنیم، گویی مسئله مردم انتخابات است. چگونه توضیح دهیم که چنین نیست؟» فتنه گران گوئی صدای آمریکا و انگلیس و ضد انقلاب و منافقین را در همایت از اغتشاشگران نمی دیدند و یا وارونه می دیدند چرا گه در بخشی از این بیانیه می نویسند: «در چند ماه گذشته ملت‌ها ایرانیان را بسیار ستودند»!
Iran, Islamic Republic of
بیانیه هفدهم: طغیان علیه حسین(ع) (11 دی 1388)

بساط اغتشاش آن زمانی برچیده شد که اغتشاشگران که دیگر نقاب از چهره برداشته بودند خود را علنا و عملا در مقابل عزاداران امام حسین قرار دادند. میر حسین موسوی اما این را نفهمید یا نخواست بفهمد، او در این بیانیه که شرم اورترین بیانیه وی محسوب می شود اغتشاشگران را «مردم خداجو» خواند.

او که انگار خود را به خواب زده بود و جسارت ها را ندیده بود می نویسد: «باز همه ملت ها و جهانیان شاهد بودند که در میان طوفانی از تهدیدها و تبلیغات و تکفیرها و اهانتها، عزاداران حسینی در این روز مقدس حسین حسین گویان به صورت مسالمت آمیز و بدون شعارهای تند روانه میدانها و مسیرهایی شدند که خود انتخاب کرده بودند» میرحسین در این بیانیه به صراحت می گوید که نظام باید او را به رسمیت بشناسد : «بنده به صراحت می گویم تا وجود یک بحران جدی در کشور به رسمیت شناخته نشود، راهی برای خروج از مشکلات و مسائل پیدا نخواهد شد».
Iran, Islamic Republic of
بیانیه هجدهم: آخر خط(25 بهمن 1388)

این آخرین بیانیه میرحسین موسوی بود، سران فتنه و اغتشاشگران که یا در 22 بهمن حضور نداشتند و یا به سردادن شعارهای ضدانقلابی مبادرت می کردند حالا به بهانه حمایت از انقلاب مصر و تونس! می خواستند به خیابان بیایند. موسوی در این بیانیه تمام آنچه را که در هفده بیانیه ی گذشته گفته بود را تکرار کرد! از تقلب در انتخابات گرفته تا اتهام کشتار مردم! وی حتی حرکتهای مردمی را که در حمایت از انقلاب شکل گرفته بود را تجمعات سفارشی و اتوبوسی نام نهاد.

این اما تلاش آخر میرحسین موسوی بود. در روز 27 بهمن ماه، شورای عالی امنیت ملی تصمیم به حصر او و کروبی گرفت و آنچه وی نهضت راه سبز می نامید به پایان رسید اما هیچگاه داستان خیانت ها و ظلم هائی که توسط مدعیان انقلاب و پیروی از امام به انقلاب و امام و شهدا شد از یادها نخواهند رفت.
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم.
خب، بیانیه های تحریک آمیز 18 گانه موسوی فتنه گر رو تحویل گرفتی؟!
حالا، دلایل اینکه چرا موسوی، در فتنه انگیزی ها و خسارات وارده و شهیدان و کشته ها، مقصر اصلی و اول است را بشنو:
1. کسی که بیانیه های تحریک آمیز صادر میکند، در جرایم افراد تحریک شده، مقصر است.
2. کسی که با دلیل واهی تقلب، مردم را به خیابان می آورد، در جرایم رخ داده در خیابان، مقصر است. چون علت اصلی به خیابان آمدن مردم، باطل بوده است. اگر علت اصلی را میپذیرفت، دیگر بهانه ای برای به خیابان آمدن و اغتشاش نبود.
3. کسی که پس از دعوت مردم به خیابان، اغتشاش ها را میبیند اما باز هم، بیانیه تحریک آمیز میدهد، مقصر است.
4. کسی که از اغتشاشگران، ابراز بیزاری نمیکند، حامی اغتشاشگران و مقصر است.
5. کسی که ساز و کاری برای جلوگیری از اغتشاش، پیش بینی نمیکند، حامی اغتشاشگران و مقصر است.
6. حکومت، با ایجاد اغتشاش مصنوعی، خودش را در مظان اتهام قرار میدهد، مثل اتهام شما. اما حکومت، به این درجه عقلی رسیده که کاری که برایش هیچ نفعی ندارد جز اتهام را، نه تنها انجام ندهد، که مانع شود.
7. شما مدعی هستید آن کسانیکه در فیلم ها و تصاویر، میزنند و میرقصند و آتش به پا میکنند و به مسجد و پایگاه بسیج و خیمه های عزاداری حمله میکنند، از خود نظام هستند. خب نظام با این بازی، میخواهد اغتشاشگران را جمع کند؟! اگر اغتشاشگران از خود نظامند و شما در خیابان، اغتشاش نمیکردید، نظام، با این نقشه، یاران خودش را از کف خیابان جمع کرده و شما هم که در میان اغتشاشگران نبودید و شناسایی نمیشدید. با راه رفتن آرام هم که مشکلی نداشتند. چه نقشه بیخودی بوده مبارزه با اغتشاشگران خودی!

پس بپذیرید که فتنه کردید و مجازات موسوی، کمتر از اعدام نیست.
Iran, Islamic Republic of
خیلی متشکر که بریده های بیانیه های موسوی را گذاشتی. آن تفسیرهایی هم که گذاشتی معلوم است مال بولتنهاست . اما
خوانندگان محترم نگاه کنند که در هیچ کدام از بیانیه هایی که گذاشتند صحبت و دعوت برای راهپیمایی نیست. موسوی تنها در مورد حوادث اظهار نظر کرده است از نظر این دوستان موسوی حتی حق اظهار نظر هم نداشت. جهت اطلاع بدانید موسوی تنها برای راهپیمایی ۲۵ بهمن درخواست مجوز راهپیمایی از طرف وزارت کشور کرد و وزارت کشور یک ساعت قبل از شروع راهپیمایی و آنهم دیرهنگام با آن مخالفت کرد. درحالیکه بنا به اصل ۲۷ قانون اساسی نیازی به گرفتن مجوز ّبرای راهپیمایی غیر مسلحانه نبود. موسوی تمکین کرد و از هواداران خود خواست راه پیمایی نکنند. اما دیگر دیر شده بود و مردم در خیابانها بودند.
من نمیدانم که آیا شما اصلا اصلی به نام اصل ۲۷ قانون اساسی و شان تصویب آن را می دانید یا نه.
اتفاقا بهتر شد که بیانیه ها را گذاشتید ومشخص شد که موسوی هیچگاه نگفت که مردم راهپیمایی و تظاهرات کنند. اتفاقا در بیانی هاش نوشته که دچار مسائل کور و مشکل زا نخواهند شد. همواره منافقین کوردل را محکوم کرد و همواره دخالت بیگانگان را محکوم کرد. چه شد و چرا آن بخش از بیانی هایش را نگذاشتی.
یادت باشد مشکل ما این است که یکجانبه نگری می کنیم. حوادث ۸۸ دو طرف داشت تا آن حوادث به همه اطرافش رسیدگی نشود و یکسویه نگاه شود مشکل همین است که می بینید. ایران کشور ماست انقلاب مال همه ماست و همه در برابر دشمنان ید واحده خواهیم بود همانگونه که در انقلاب بودیم در جنگ بودیم و در بقیه مشکلات بودیم. اما انقلاب برای یک جانبه نگری و ظلم نبود. باید دادگاهی بی طرف به حوادث ۸۸ رسیدگی کند. هرکس بنا به تخلفاتش از هر جناحی که هست باید جوابگو به رفتارش در دادگاه باشد و همه باید به حکم دادگاه گردن نهیم. اما یکجانبه توهین کردن و تهمت زدن مشکل گشا نخواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
چقدر مردم را نفهم فرض کردی؟!
وقتی اون ملعون میگه تقلب شده و تسلیم این صحنه آرایی خطرناک نمیشیم و مردم هم نمیشینن، این یعنی چی؟! این یعنی مردم بریزین تو خیابونا. همونی که همسر هاشمی هم گفت.
فکر کردی مردم، کلاس اول رو نخوندن معنای دو تا کلمه رو بلد نیستن؟!
اصلا اگر مخالف تجمعات غیر قانونی بود، چرا نگفت مردم من مخالف تجمعات غیر قانونی هستم. هر کسی اومد، از من نیست. پلیس بگیرتش. ولی نگفت. مرزبندی هم نکرد. نه با فتنه گران، نه با اغتشاشگران، نه با کانالهای د انقلاب. چرا؟ چون خودش تو بیانیه گفته بود شهید دادیم! شهید دادیم یعنی طرفدار اردوکشی خیابانیه.
Iran, Islamic Republic of
دیگردیر شده بود و مردم در خیابان ها بودند؟!! چارتا تحلیل بی بی سی نوشته اینجا تکرار میکنی؟!
وقتی موسوی به طرفداراش گفته نیاید، اونا میان تو خیابونا؟!
اگه نگفته نیاید که خودش تحریک کننده مردمه.
اگه گفته نیاید و مردم بهش توجهی نکردن، پس اون مردم، اصلا طرفداری موسوی نبودن که به حرفش، تره هم خرد نمیکنن. پس نباید ازشون دفاع کنه.
متوجه شدی فتنه یعنی چی؟! فتنه یعنی بازی کردن. کاری که موسوی میکرد. نمیگفت بیاید. نمیگفتم نیاید. بعد ازشون دفاع میکرد. تا مثلا به پاش نیفته آشوب ها. اتفاقا تمام آشوب ها، به پاشه و باید اعدام شه. چون اگه مخالف اغتشاش بود، باید اعلام میکرد و با نظام در سرکوب اغتشاشگران، همراه میشد. عدم انجام وظیفه کرد.
در کل تحریف تاریخ جواب نمیده. در سال 88، اصلاح طلبان فتنه کردند.
Iran, Islamic Republic of
عامل فتنه همان کسی بود که الان بصراحت در برابر رهبری ایستاده و برایشان تعیین تکلیف می کنه ریس دستگاه قضایی که منصوب مستقیم رهبریست فاقد صلاحیت و عدالت بوده و باید برکنار شود. و جالبه هم این است که کسی جرات برخورد با او را ندارد. حالا چرا باید از شماها سوال کرد
Iran, Islamic Republic of
انتخاباتي كه با حمايت علني تعدادي از اعضاي شوراي از يك كانديدا و حتي سخنراني يكي از آنها در متينگ آن كانديدا برگزار شد بعلت بي طرفي داور و قاضي زير سوال . چون به گفته شرع و قانون قاضي بي طرف حق قضاوت ندارد. والسلام
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی خطاب به میر حسین موسوی: از آنجا که ممکن است این روزها افرادى بخواهند نسبت به دولت خدمتگزار شبهات و القائاتى در اذهان عامه به وجود آورند و زحمات بی ى‏شائبه و طاقت فرساى شما را خصوصا در مساله جنگ خدشه‏ دار نمایند، لازم است این نکته را تذکر دهم که من همچون گذشته شما را فردى لایق و دلسوز براى انقلاب اسلامى مى‏دانم، و زحمات شما را در دوران جنگ و تجهیز سپاهیان اسلام فراموش نمى‏کنم، و الآن نیز شما را تأیید و حمایت مى‏کنم.
Iran, Islamic Republic of
امام کجایی تا ببینی با نخست وزیر محبوبت چه کردند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
United States
پس چی شد ما هم منتظریم
Iran, Islamic Republic of
آروم باش . آروم آروم.
بیانیه ها را با چشم دل و با آرامش تمام بخوان و از تحلیل غافل نشو. ببخشید اهل تحلیل نیستید یادم رفت.
شما اصلاح طلبان، فقط مدعی سوادید. اما به جرأت میگم که سوادتان، اینقدر کم است که مایه آبروریزی هستید.
مثلا اینکه یادمان نبود بیانیه های مستند آن مرد آشوب طلب را، جلوی چشم ملت بگذاریم. اما شما با ادعای اینکه میرحسین موسوی، مردم را دعوت به اغتشاش نکرده، باعث شدید مجددا تمام ملت، بیانیه های 18 گانه را ببینند و یادشان بیاید روزگاری نزدیک، در این کشور، چه مارهای آناکوندایی، میزیستند.
بخوان جوان...بخوان...
Iran, Islamic Republic of
یه تیکه از بیانیه ها را اوردین و بعد هم تحلیل خودتون اگه راست میگین کل بیانیه ها رو بزارین بدون تحلیل و بذارید مردم خودشون تحلیل کنن
Iran, Islamic Republic of
1. کل بیانیه ها هم، نشانه فتنه گری موسویست.
2. تکه هایی از هر بیانیه که در آن، علامت اغتشاش و براندازی وجود دارد را آوردیم که نشان میدهد اغتشاش و براندازی، در برنامه شما بوده. چون برخی گفتند نبوده. لذا این تکه ها، روشن کننده علامت های اغتشاش و براندازیست. نمیتوانید ادعا کنید این بخش ها نبوده.
3. تحلیل، لازم است. وگرنه چگونه حق را از باطل تشخیص داد؟ کسی از تحلیل میترسد که جایی خرابکاری کرده.
وانگهی، تحلیل، یعنی شناخت مسأله. چرا نباید مسأله را نشناسیم؟!
4. همین مردم در 9 دی، بر آتش فتنه، آب ریختند. اگر مردم، تقلب را قبول کرده بودند که در انتخابات بعدی، با مشارکت بالای 70 درصد، اعتمادشان به نظام را نشان نمیدادند.
Iran, Islamic Republic of
آفرین آقا محمد. بسیار مستند و منطقی بود.
دیگه کسی منفی بده، تکلیفش مشخصه که نمیخواد حرف حق رو بپذیره.
الانم میاد ذیل نظر من، مینویسه شماها همش فکر میکنید خودتون حقید و بقیه باطل!!! همین الان بگم مستندات، معیار حقه پاسخ دهنده بعدی.
Iran, Islamic Republic of
1) اینایی که نتیجه انتخابات را با آن اختلاف چند میلیونی قبول نکردند تعهد بدهند که نتیجه دادگاه را می پذیرند و نمی ریزن تو خیابونا بعد ادعا کنن
2) اینایی که میگن نخست وزیر امام به دو نکته توجه کنند: اول نشان می دهند که ولایت فقیه را قبول دارند و ولی فقیه می تواند روال عادی قانونی را به هم بزند و یکی را نخست وزیر کند (که البته شما را به خوندن کتاب آخرین نخست وزیر دعوت می کنم) دوم اینکه بروید و مواضع این نخست وزیر را بخوانید و با الان مقایسه کنید و اگر امام را قبول دارید وصیتنامه و جمله آخرش توجه کنید: ملاک حال فعلی افراد است.
Iran, Islamic Republic of
این بابا سوزنش رو 88 گیر کرده.
Iran, Islamic Republic of
مگه نمیبینی سوزن مارهای آناکوندا، رو کلمه حصر گیر کرده؟! باید جوابتون رو بدیم دیگه.
سید
Iran, Islamic Republic of
مگر امام خمینی (ره) نفرمودند "میزان حال فعلی افراد است"
حال می خواهد هر که باشد و هر خدماتی داشته باشد؛زبیر باشد ،یا موسوی باشد ،کروبی باشد و یا احمدی نژاد باشد(تا زمانی که افراد، در قول و عمل با ولایت و مطیع ولایت باشند،بر حق و با حق هستند و هر وقت در قول و یا عمل با ولایت و مطیع ولایت نباشند، از حق جدا شده اند و به صف باطل پیوسته اند)
مگر امام خمینی (ره) نفرمودند" اگر دشمن از شما تعریف کرد، باید به خودتان شک کنید "
مگر در فتنه 88 ،آمریکا(شیطان بزرگ)،انگلیس(روباه پیر) ،اسرائیل،منافقین،بهائیت،وهابیت و...با تمام وجود از فتنه گران حمایت نکردند؟!
فتنه گران و طرفداران مغرض آنها (مخالف نظام و رهبری) و یا طرفداران جاهل آنها، می گویند مشکل ما با احمدی نژاد و دارو دسته اش است و به اصطلاح در پی احقاق حق خود هستند و می گویند تابع نظام و رهبری هستند و به ایشان ارادت دارند؛ حال بفرمایند: مگر رهبری بارها به موسوی و کروبی و حامیان اغتشاشگر آنها تذکر ندادند؟ مثلا در جایی فرمودند: "در مسئله‌ی انتخابات و غیر انتخابات، همه باید تسلیم رأی قانون باشند؛ در مقابل قانون تمکین کنند. آن حوادثی که در سال ۸۸ پیش آمد ــ که برای کشور ضرر داشت و ضایعه‌آفرین بود ــ همه از همین ناشی شد که کسانی نخواستند به قانون تمکین کنند؛ نخواستند به رأی مردم تمکین کنند." ( 01/01/1392 )
مگر بارها آنها را فتنه گر خطاب نکردند؟ مثلا در جایی فرمودند: "شما ديديد فتنه‌اى به وجود آمد، كارهائى شد، تلاشهائى شد، آمريكا از فتنه‌گران دفاع كرد، انگليس دفاع كرد، قدرتهاى غربى دفاع كردند، منافقين دفاع كردند، سلطنت‌طلبها دفاع كردند؛ نتيجه چه شد؟ نتيجه اين شد كه در مقابل همه‌ى اين اتحاد و اتفاق ناميمون، مردم عزيز ما، ملت بزرگ ما در روز نهم دى، در روز بيست و دوى بهمن، آنچنان عظمتى از خودشان نشان دادند كه دنيا را خيره كرد"
یا در جایی رهبری فرمودند: "فتنه‌ى سال گذشته جلوه‌اى از توطئه‌ى دشمنان بود؛ فتنه بود. فتنه يعنى كسانى شعارهاى حق را با محتواى صددرصد باطل مطرح كنند، بياورند براى فريب دادن مردم. اما ناكام شدند. هدف از ايجاد فتنه، گمراه كردن مردم است. شما ملاحظه كنيد؛ مردم ما در مقابله‌ى با فتنه، خودشان به پا خاستند. نهم دى در سرتاسر كشور مشت محكمى به دهان فتنه‌گران زد."
همچنین در جایی دیگر رهبری فرمودند: "مهمترین هدف از حوادث دوران فتنه‌ی بعد از انتخابات ۸۸ این بود که بین آحاد ملت شکاف بیندازند؛ سعیشان این بود. میخواستند بین آحاد مردم شکاف بیندازند، و نتوانستند...آن کسانی که در مقابل عظمت ملت ایران، در مقابل کار بزرگ ملت ایران در انتخابات ایستادند، آنها بخشی از ملت نیستند؛ افرادی هستند یا ضد انقلاب صریح، یا کسانی که بر اثر جهالت خود، بر اثر لجاجت خود، کار ضد انقلاب را میکنند؛ ربطی به توده‌ی مردم ندارند."( 19/11/1388)
فرقان و قدرت تشخیص حقّ از باطل، حکمت و بینشى خدادادى است که به اهل تقوا داده مى‏شود و به علم و سواد و معلومات وابسته نیست! چنانکه خداوند در قرآن کریم می فرماید: "یا ایهاالذین آمنوا ان تتقوا الله یجعل لکم فرقانا" یعنی: ای کسانی که ایمان آورده اید، اگر تقوای الهی داشته باشید ،خداوند برای شما قدرت تشخیص (حق و باطل) را قرار می دهد.(سوره مبارکه انفال/ آبه 29)؛ همچنین در جای دیگر خداوند می فرماید: «اتّقوا اللّه و یعلّمکم اللّه» یعنی: از خدا پروا کنید، خداوند شما را آگاه مى‏کند، ویادتان مى‏دهد.(سوره مبارکه بقره/ آبه 282)
گویا روح، همچون آینه‏اى است که تقوا، غبار را از آن مى‏زداید و نور حقّ در آن منعکس مى‏شود! چنانکه حضرت على علیه السلام تقوا را دارو و درمان دل‏ها، نور و بینایى کوردلى‏ها و شفا و وسیله‏ى اصلاح قلب، تطهیر جان، امنیّت ترس‏هاى درونى و روشنایى تاریکى‏ها مى‏داند، «فانّ تقوى اللّه دواء داء قلوبکم و بصر عمى افئدتکم و شفاء مرض اجسادکم و صلاح فساد صدورکم و طهور دنس انفسکم و جلاء عشا ابصارکم و أمن مفزع جأشکم و ضیاء سواد ظلمتکم...»
راه حق بسیار روشن است؛ و لیکن برخی خواص ( به دلیل غرور، ریاست طلبی،تبعیت از هواهای نفسانی و...)، مقابل نظام ورهبری ایستادند و برخی نیزبه دلیل نداشتن تقوا(مال حرام یا شبهه ناک،گناه و...) قدرت تشخیص ، از آنها گرفته شده است و سفید(نور خدا) را سیاه(تاریکی) و سیاه(ظلمت شیطانی) را سفید می بینند.
"وَ لَقَدْ ذَرَأْنا لِجَهَنَّمَ کَثيراً مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لا يَفْقَهُونَ بِها وَ لَهُمْ أَعْيُنٌ لا يُبْصِرُونَ بِها وَ لَهُمْ آذانٌ لا يَسْمَعُونَ بِها أُولئِکَ کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِکَ هُمُ الْغافِلُونَ"
معنی:بسیاری از جن و انس را برای جهنم آفریده ایم ، دلهایی دارند که با آن درک نمی کنند و چشمهایی دارند که با آن نمی بینند و گوشهایی دارند که با آن نمی شنوند،ایشان چون چهار پایانند، بلکه از آنها گمراهتر هستند وایشان همان غفلت زدگانند. (اعراف-آیه مبارکه179)
Iran, Islamic Republic of
آقا سید با عرض سلام. شما که الحمد لله با آیات قرآن آشنایی دارید فقط یک کلمه و بدون حاشیه رفتن بگو آیا قاضی بی طرف حق قضاوت داره یا نه؟ آیا حمایت علنی تعدادی از اعضای شورای نگهبان از آن کاندیدا را تایید میکنید؟ آیا سخنرانی عضو شورای نگهبان در میتینگ انتخاباتی را چطور؟ چطور انتظار دارید شکایت پیش قاضی بی طرف برده بشه
Iran, Islamic Republic of
سید، جواب خودشون رو بدن.
من جواب خودم رو میدم.
اعضای شورای نگهبان، قاضی نیستند.
آن ها، دو مسؤولیت دارند:
1. مسؤولیت بررسی صلاحیت افراد، اعلام صلاحیت ها و مشورت با مردم در مورد افراد اهل و نااهل.
2. نظارت بر روند برگزاری انتخابات.

حمایت برخی اعضا از یک کاندیدا یا افشای حرکات براندازانه کاندیدای دیگر، در راستای وظیفه اول شورای نگهبان، یعنی کمک به مردم در شناخت انگل های بزک کرده ست و به درستیکه این اعضا، مردم را روشن کردند.
اما وظیفه دومشان، نظارت بر روند برگزاری انتخابات است. نه روند برگزاری انتخابات مشکل داشت به گواه ناظران موسوی و کروبی در شعبات اخذ رأی، نه نظارت شورای نگهبان، مشکلی داشت.

توضیح بیشتر اینکه بی طرفی قاضی، یعنی رأی عادلانه و مطابق قانون. نه اینکه طرفدار هیچ کس نباشد و اگر دانستیم کسی را مناسب تر میداند، صلاحیت ندارد.

حالا شما بفرما هدفت از این فتنه انگیزی ها چیست تا بهتر جواب شما را بدهیم.
Iran, Islamic Republic of
افتاب امد دلیل افتاب
اگر استدلال شما را در مورد نقش شورای نگهبان در انتخابات بپذیریم بنابراین شورای نگهبان جایی نبود که معترضان به انتخابات ۸۸ به انجا شکایت کنند و بقیه انتخابات هم نیازی نیست که اعتراضات را به شورای نگهبان ارجاع دهند.
در ثانی باتوجه به نظر شما دیگر شرکت در انتخابات بی معناست و شورای نگهبان خود می تواند نتیجه انتخابات را تعیین کند. اتفاقا شورای نگهبان با توجه به همین تفکری که شما می گویید ۵۰۰ هزار رای مردم تهران را در انتخابات مجلس ششم باطل کرد و رجایی را حذف و حداد عادل را جانشین وی کرد. سپنتا نیک نام را از شورای شهر یزد بیرون گذاشت و آرای صحیح اعلام شده مینو خالقی در اصفهان را باطل کرد. اینگونه برداشتهاست که انتخابات دراین مملکت را با مشکل مواجه کرده است.
Iran, Islamic Republic of
نابغه محترم؛
بی طرفی در رأی و شمارش آراء است، نه بررسی صلاحیت ها. بی طرفی، یعنی طرف کسی را در قضاوت نگیرند که نگرفتند، نه در مواضع شخصی خود.
بگو ببینم کجا، قضاوت اشتباه کردند؟ کدام رأیشان، ایراد داشت؟ اصلا سند تقلب تان کو؟ خجالت بکشید از دروغ و مغلطه.
Iran, Islamic Republic of
سند تقلب همان ریس دولت برگزار کننده انتخابات با دوستان و یارانش بقول شما اصولگرایان لات منحرف سیاسی دروغگو و عوام فریبی و عاشق قدرت و عادت به خلاف گویی است.
شما سند بیاورید که به چنین آدمی دست در آرا انتخابات نبرده و شمارش و تجمیع آرا را درست انجام داده باشد. دروغ را باید آنقدر بزرگ گفت تا خودت هم قبول کنی. این همان کاری بود که آن لات سیاسی دروغگو انجام داد.
Iran, Islamic Republic of
عجب؛
شما برای اتهامتان باید سند بیاورید. سند ما حرفمان است که میگوییم تقلب نشده. تو میگی شده، سند باید بیاری
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد بنا به تعریف ریس دستگاه قضا دادستان کل کشور و معاون اول قوه قضایی از وی خود سند تقلب است.
Iran, Islamic Republic of
بی طرفی در مورد قضاوت است و آنجایی که باید به شکایات رسیدگی شود که اگر بی طرف نباشند حق قضاوت ندارند
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا این ها که گفتید، همان نقش نظارتی و فیلترینگ شورای نگهبان است که شما میخواهید نباشد. اما بسیار مفید است. اگر شورای نگهبان، تأیید یا رد نکند، پس برای چه تشکیل شده؟!
در مورد اعتراض، چرا اتفاقا شورا محل اعتراض است و لزومی ندارد بررسی صلاحیت از نظارت بر روند انتخابات، جدا باشد.
در مورد حداد عادل، ایشان رأی آورده بود. منتهی دوستان شما، تقلب کرده بودند که شورای نگهبان، وارد شد و از رأی مردم، دفاع کرد.
در مورد سپنتا نیکنام هم، شورای نگهبان، به قانون عمل کرد. قانون میگوید حاکمیت اقلیت دینی بر اکثریت مسلمان، نداریم. مسؤول تفسیرهای بیشتر را هم، شورای نگهبان میداند. شورای نگهبان، قانونی عمل کرده. این مجلس افسادطلبان بوده که کوتاهی کرده و ایشان را تأیید کرده، نه شورای نگهبان.
آرای صحیح مینو خالقی هم، صحیح نبود که باطل اعلام شد. حالا تو بگو صحیح.
انتخابات هم در ایران، مشکل خاصی ندارد. نمیگویم جایی برای پیشرفت ندارد. اما گفتی با مشکل مواجه است، که نیست. به سلامت.
Iran, Islamic Republic of
خود گویی و خود خندی چقدر هنر مندی
United States
مسول رسیدگی به شکایات بعد از انتخابات کیست؟ بله برادر اینجاشو جواب ندادی چون به نفعت نیست. وقتی مسول رسیدگی به شکایات بعد از انتخابات شورای نگهبان است اینجاست که باید قضاوت کنند و شانیت قاضی پیدا میکنند و چون عده ای از اعضایش حمایت علنی از یک طرف کرده بودند دیگر نمیتوانند قضاوت کنند چون بی طرف نبودند
Iran, Islamic Republic of
طبق قانون کسی با نظارت شورای نگهبان مشکلی ندارد. مشکل آنجاست که بدعت گذاری می شود. مثل اتفاقی که برای علی رضا رجایی در مجلس ششم افتاد و یا در مورد سپنتا نیکنام در یزد. ویا همان اشتباه که شورای نگهبان در مورد انتخابات ۸۸ کرد و خود را از بی طرفی و ناظر و داور بی طرف خارج کرد.
این یک اصل قانونی در دادگاهها و قضاوت و جزو حقوق اسلامی است که اگر کسی از قبل در دعوای بین دو نفر اظهار نظر کرد حق قضاوت و داوری در آن مسیله را ندارد. پرونده را دادگستری از دست آن قاضی گرفته و به قاضی بی طرف می دهد. حالا شما قبول ندارید بحثی نیست
Iran, Islamic Republic of
گفتم وظیفه بررسی صلاحیت ها، و نظارت بر روند انتخابات، بر عهده شورای نگهبان است.
بی طرفی قاضی، به معنای اظهارنظر نکردن نیست. به معنای بد رأی ندادن است. لاقل قانون، این را میگوید و اظهار نظر از موضع شخصی را، در چارچوب آزادی بیان، باز گذاشته، اما شمارش غلط را نه.
با سند بگو اعضای شورای نگهبان، در وظیفه اولشان، طرفداری کرده و شما را رد کردند. که نکردند.
با سند بگو کجا رأیتان را نخواندند؟
وقتی بی طرف بودند در انجام وظیفه، اما از موضع شخصیت حقیقی خود نیز، فعالیت میکردند، و شما این را بی طرفی معنی میکنی، چه میشه به توی نخبه گفت؟!
یه قانون راجع به داوری فوتبال خوندی، دو تا قانون راجع به قضات دادگستری، میخواهی به استناد این دو، اعضای شورای نگهبان را به خاطر قوانین وجود نداشته، زیر سؤال ببری.
همین حالا، اعضای دولت، در این حزب و طرفدار آن حزبند. آیا در خارج از چارچوب مسؤولیت طرفدار کسی یا حزبی بودن، به معنای عدم شایستگیست؟ یا نه در خود مسؤولیت، نباید طرفداری کنند؟!
از همه مهم تر، فتنه شما با ادعای تقلب شروع شد و با ادعای تقلب، پایان یافت، نه بیطرفی اعضای شورای نگهبان. اسناد تقلبتان چه شد؟! آخه از طرفدارانتان، درخواست ارسال اسناد کرده بودید!
هنوز هم نگفتید موسوی با چه مکانیزم قانونی، پیش از پایان رأی گیری گفت من با نسبت بالا برنده انتخاباتم!
هنوز نگفتید جمله همسر هاشمی که اگه موسوی رأی نیاورد، مردم بریزن تو خیابونا، چه ربطی به شورای نگهبان داره!
هنوز در مورو کمیته غیرقانونی صیانت از آراء که در ابتدای سال 88 و پیش از اظهارنظرهای شخصی برخی اعضای شورای نگهبان تشکیل شدو هدفش، ایجاد نهادی موازی شورای نگهبان و بی اعتبار سازی آن شورا بود، توضیحی ندادید.
شما افسادطلبان، از سال ها پیش از دوره خاتمی، میگفتید نظارت استصوابی شورای نگهبان را نمیخواهید. شمامیخواهید شورای نگهبان نباشد تا آمریکا، انگل هایش را راحت در ایران، جاسازی کند.
سید
Iran, Islamic Republic of
با سلام و عرض احترام؛
آیا قاضی بی طرف حق قضاوت داره یا نه؟ آیا حمایت علنی تعدادی از اعضای شورای نگهبان از آن کاندیدا را تایید میکنید؟ آیا سخنرانی عضو شورای نگهبان در میتینگ انتخاباتی را چطور؟ چطور انتظار دارید شکایت پیش قاضی بی طرف برده بشه
به اين سؤال از چند زاويه مي‌توان پاسخ داد؛
1‌ـ طبيعتاً همه افراد داراي نظر و گرايش‌هاي خاص خود هستند و در قضاوت و داوري نيز، اصل بر نداشتن نظر و گرايش نيست، بلكه مهم آن است كه گرايش‌ها و اميال افراد در تصميم‌گيري‌هاي آنان مؤثر نباشد.
2‌ـ تصميم‌گيري در شوراي‌نگهبان به صورت شورايي است و در نتيجه، رأي اكثريت اعضاي اين شورا مهم است. در مورد نظارت بر انتخابات نيز در همه مراحل، رأي اكثريت اعضاي شوراي‌نگهبان، ملاك است. همچنين در تركيب اعضاي شوراي‌نگهبان علاوه بر 6 حقوقدان معتمد قوه قضائيه و قوه مقننه، 6 فقيه عادل منصوب از سوي ولي فقيه نيز حضور دارند كه طبعاً چنين افرادي حاضر نيستند كه آخرت خويش را فداي دنياي افراد ديگر كنند.
3‌ـ توجه به اين نكته نيز ضروري است كه در بررسي صلاحيت‌ها گرايشهاي شخصي مؤثر نبوده، چرا كه هر 4 نامزد از جمله 3 نامزد معترض تأييد صلاحيت شده‌اند.
البته هر چند از نظر برخي اگر تعدادي از اين اعضا در حمايت از کانديداي خاص اظهار نظر يا سخنراني نمي نمودند در ايفاي نقش اين نهاد موثر تر بود اما در عين حال نمي توان اين موضوع را به تخلف انتخاباتي يا تقلب و ايجاد فتنه و.. مربوط ساخت.
4- طبیعی است وقتی انسان خود را در معرض رقابت قرار می دهد که قواعد رقابت وداوری را قبول کرده باشد؛ اگر فتنه گران و طرفداران آنها نظام و شورای نگهبان را ناسالم و غیر عادل می دانند ، پس چرا در چهار چوب انتخابات نظام خود را قرار دادند و بعد که برنده نشدند،دبّه درآوردند؟ این چه منطقی است که اگر بردیم، بگوییم حق ما بود و اگر باختیم بگوییم تقلب شده است؟ آیا این از بی انصافی ،نانجیبی و بی تقوایی نیست؟
5-آیا می توان با اینگونه توجیهات ،با ایجاد اغتشاش،حجم عظیم خسارت به کشور،اموال عمومی و خصوصی مردم وارد نمود و با عربده کشی و گستاخی و عدم تمکین نسبت به رهبری و همه نهادهای حکومتی ، بدعتی جدید را درست نمود و بدین ترتیب از این به بعد هر کس در انتخابات برنده نشد، بدون تمکین نسبت به قانون و داور و با توجیه اینکه من داور را قبول ندارم ،بخواهد با ایجاد نا امنی و اغتشاش حرف خود را به کرسی بنشاند.
و اما خسارتهای فراوان فتنه88 به شرح ذیل است:
1. ایجاد شکاف در اتحاد و همبستگی ملی
2. . تبدیل پیروزی به شکست
3. تخریب چهره، نهادها، شخصیت‌ها و مراکز قانونی نظام
4. حرمت‌شکنی و هجمه به ارزش‌ها
5. امیدوار شدن دشمنان نظام به برخی جریانات داخلی
6. افزایش امید دشمن به بی ثبات سازی سیاسی و براندازی در ایران
7. خسارات های اقتصادی
(برآورد خسارات فقط مادی وارده توسط فتنه 88به کشورمان بالغ‌بر بیش از ۳۲۴ هزار میلیارد تومان می باشد! عددی که می‌تواند در حال حاضر بیش از دو میلیون و صد و شصت‌وسه هزار فرصت شغلی جدید را در کشور فراهم نموده و بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور را رفع کند.)
8. افزایش فشارها و تشدید تحریم‌ها
(اما افزایش تحریم های بی سابقه غرب علیه ایران که بعد از فتنه 88 تشدید شده بود تبعاتی را در پی داشت، از جمله:
1/8. شیب منفی رشد اقتصادی
2/8. کاهش ارزش پول ملی
3/8. باج‌خواهی در پرونده هسته‌ای ایران)
9. بازی با حیثیت نظام در خارج از کشور
10. افزایش آمار جرائم امنیتی
جمع بندی:
آنچه گفته شد، تنها بخش کوچکی از خسارات و زیان‌های وارده به نظام در فتنه 88 است که به صورت خلاصه آمده است. حال آن که، خسارات و زیان‌های مستقیم و غیر مستقیم فتنه ۸۸ به سبب گستردگی و حجم بالا و وجوه پنهان در آن در حال حاضر هم قابل اندازه‌گیری نیست. در همین خصوص باید خسارات وارده بر کشور پس از تحریم‌های یک‌جانبه و چندجانبه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران که به بهانه حمایت از فتنه‌گران در این چند سال اعمال شده و می‌شود، را نیز گنجاند.
کوتاه سخن اینکه؛ انقلاب اسلامی ایران در طول 4 دهه عمر با برکت خود با مشکلات و موانع بسیاری روبرو شده که به لطف خداوند و رهبری فرزانه و مردم بصیر، همه مشکلات و موانع یا به فرصت تبدیل شده و یا به نحوی از آن عبور نموده است، فتنه 88 نیز یک نمونه بسیار خطیر از این موارد بود که نزدیک به 200 روز به طول انجامیده و دفاع مقدس دیگری را در سرزمین شهادت و حماسه رقم زد، حماسه ای دیگر که آنهم قریب به 8 ماه به طول انجامید، فتنه88 نیز بحمدالله با تدابیرهوشمندانه و مدبرانه مقام معظم رهبری و بصیرت و حضور به موقع مردم ایران و با خالق حماسه ای دیگر به نام «حماسه ماندگار و تاریخی 9 دی» خنثی گردیده و باعث شد، مردم ایران یوم الله دیگری را به جشن بنشینند و این داستان همچنان ادامه دارد...
Iran, Islamic Republic of
همانطور كه خودتان هم معترف بوديد نبايد علني حمايت ميكردند. بنده شخصا نظرم اين است كه انتخابات زير سوال ميرود وقتي داور بي طرف نباشد نميگويم تقلب يا تخلف شده بلكه ميگويم نياز به بررسي توسط يك هيئت بي طرف دارد
Iran, Islamic Republic of
9 دي سرآغاز پيروزيهاي خرداد 92 و 96
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخ
9 دی، مرگ فتنه 88 و سکته لجن پراکنان قورباغه ای بود. ندیدی از فردای 9 دی، سوراخ موش گرون شد و ارباباتون بی بی سی و صدای آمریکا، خفه خون مزمن گرفتن؟
شعارهای مرگ بر خاتمی و موسوی و کروبی و هاشمی که ایران رو لرزوند رو نشنیدی؟
همین الان هم، فتنه گران رو بندازی وسط مردم ایران نه مردم تهران، خواهی دید که اسکلت خالی تحویل میگیری.
اابته مجازی در جلسات درون محفلی، برای التیام سوختگی ها در آستانه این روز بزرگ، خودت رو آروم کنی. تشت آب یخ، هدیه ای برای قورباغه های سبز
Iran, Islamic Republic of
بعد ار 9دی همه انتخاباتو باختین
Iran, Islamic Republic of
هدف ما، سرکوب فتنه بود، نه انتخابات. خخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
اینقدر دروغ نگو کامنت به مزد فضای مجازی. ایشان که معترف بودند؟ ایشان گفتند از یک جنبه، حمایت نکردن علنی، بهتر بود. چه اعترافی؟ فتنه کردی عوض محاکمه، دروغ هم میگی؟! این یک.
دو. این نظر ایشانه. قانون، میگه اظهار نظر شخصی، با جانبداری در مسؤولیت، فرق داره. قانون مشکلی با این قضیه نداره. همانطور که بسیاری از اعضای دولت فعلی، از احزاب خاصی جانبداری میکنن، قانون اجازه داده علمای شورای نگهبان، نظر شخصی خود را به عنوان شخصیت حقیقی اعلام کنن. وقتی منع قانونی نیست، تو میگی از نظر من رأیشون مردوده، تو خودت رو بالاتر از قانون میدونی؟ مگه نمیگی پیرو خط امامی، امام خمینی گفت غلط میکنی قانون را قبول نداری.
موسوی هم سال 88 میگفت قانون رو قبول ندارم. خطاب امام، به اون هم هست.
سه. توی فتنه گر، بند اول صحبت های آقا سید رو ندیدی و خودت رو خسته میکنی؟! ایشون گفت بی طرفی در کار است، نه نظر. چطور اون رو ندیدی؟ چرا تو اعتراف نکردی؟ شما فتنه گران، علنا ضد قانون عمل کردید، حالا میخواید با چارتا حربه که اون ور آب یادتون دادن یا مغزهای شیطانی تون زور زدن، طلبکار بشین؟!
شما بابت همین قضیه که بیش از قانون رو از اعضای شورای نگهبان میخواید و کشور رو به آشوب کشیدید، باید محاکمه شید؟ اینکه میگی اظهار نظر شخصی اعضای شورای نگهبان، دلیل بر تقلب نیست، اعترافیه که باید بر اساس این اعتراف، اعدام شید. چرا که تمام سخن شما در فتنه سال 88، تقلب بود. تمام سخن تون در اون 18 بیانیه، شمارش نادرست آراء بود و مدعی بود صحنه آرایی خطرناکی شده! حالا اگه قبول دارید تقلب یا تخلف نبوده، باید بپذیرید که به عنوان دروغگوی فتنه گر، مجرمید.
اگه قبول دارید اظهار نظر شخصی اعضای شورای نگهبان، ربطی به اختلاف 11 میلیونی آراء نداشت، دیگه حرفی نیست! چون تمام حرف شما، ادعای تقلب بود. حالا مثلا خیلی زرنگی که بله تو، این شورای نگهبان رو قبول نداری! شورای نگهبان هم تو رو قبول نداره. کی گفت شوراییکه قبول نداری، اول در انتخابات شرکت کنی، بعد بزنی زیر میز بازی؟!
چهار. چطور 40 هزار ناظر موسوی، از شورای نگهبان، کارت نظارت گرفتند، شورای نگهبان رو قبول داشتید! وقتی رأی نیاوردید، شورای نگهبان رو قبول نداری! مگه میشه.
پنج. شما فوق فوقش، میتونستید یه نامه بنویسید به مجلس یا دفتر رهبری، بگید در فوتبال، داور نباید اسم تیمی رو بیاره، در قانون تصویب کنید اعضای شورای نگهبان، از مقام حقیقی، اسم از کسی نیارن و از کسی دفاع نکن. اگه پیشنهاد قانونی داشتی میدادی، اما اینکه چیزیکه در قانون نیست و کسی تخلف نکرده رو بخوای به زور بگی خلاف قانون بوده، این عین فتنه ست.
تازه، حالا مگه قراره از قانون فوتبال الگو بگیریم! فوتبال، اهمیتی نداره. اما مسایل سیاسی، حیاتیه. هر کسی، حق اظهار نظر شخصی داره.
باز هم میگم شورای نگهبان، باید بی طرف باشد. اما بی طرف، باید معنی بشه. بی طرفی به معنای عدم جانبداری در مسؤولیت بله. که هیچ مدرکی ندارید بی طرف نبوده. بی طرفی در وابستگی سازمانی هم بله. شورای نگهبان، طبق قانون، وابسته به هیچ سازمانی نیست. اما بی طرفی به معنای عدم روشنگری اعضای شورای نگهبان برای مردم به عنوان شخصیت حقیقی خیر. این بی طرفی به چه درد میخوره؟! مردم ایران، مسلمانند. از علماء انتظار حرف زدن و روشنگری دارند. علماء، موظفند مردم را روشن کنند. اما در کار، طبق قانون عمل کنند. حالا تو، میخوای بگی حق داشتی و فتنه گر نبودی؟! تمام شواهد و دلایل، میگه فقط به قصد براندازی، به مراکز حساس و ارزش های مردم، حمله کردید و با فتنه و غبارآلود کردن فضا، حق و باطل رو قاطی کردید.
18 بیانیه دعوت به شورش موسوی فتنه گر هم که در نظرات درج شد. دیگه چی؟
برو به رییستون بگه حربه تحریف، کارگر نیفتاد.
والسلام
Iran, Islamic Republic of
ایشان اعتراف نکردن ایشان از یک جنبه گفتن اگر حمایت علنی نمیکردند بهتر بود.. باشه قبول بازم در تایید عدم بی طرفی حرف زدن تا همین حدشم خوبه. این در تمام نظامهای حقوقی جهان مورد تایید است که قاضی بی طرف حق قضاوت ندارد
Iran, Islamic Republic of
اولا شورای نگهبان قاضی نیست.
ثانیا چنین قانونی در انتخابات نداریم و اقدام اعضاء، قانونی بوده.
ثالثا شما ادعای تقلب کردید، نه اعتراض به اعضای شورا.
رابعا طرفداری در اظهار نظر خیلی هم لازم است. تا کور شود چشم فتنه گر. طرفداری بد، یعنی عدم رعایت قانون. اعضای شورا، کدام قانون را زیر پا گذاشتند؟ هیچ.
بلکه دروغگویید. فتنه گرید. به موقع، سران فتنه اعدام میشوند و همه مردمان این سرزمین، عاقبت جماعت دروغگوی مسجد آتش زن را به خاطر خواهند سپرد.
Iran, Islamic Republic of
این کسانی که نظرات قبلی امام رو در مورد موسوی، درج میکنند، :
مگه موسوی سال 60 فتنه کرده بود؟! ما در مورد سال 88 و فتنه گری موسوی صحبت میکنیم، اینا از دهه 60، نظر میذارن!
ما میگیم فلانی امروز یکیو کشت! اون میگه 20 سال پیش، به یه فقیر کمک کرد!!! کمک کرد که کرد. الان آدم کشته. بدبخته. مجرمه. باید اعدام بشه.
حتی اگه بگیم گذشته، ضامن آینده ست، امام در وصیت نامه خودشون، صریحا گفتن به واسطه سالوسی و اسلام نمایی عده ای، از اون ها تعریف و تمجید کردن. میزان، حال فعلی است.
این رو امام بعد از اون تعارف گفته. اما اینم نمی بیین! واقعا این قشر به نظر شما، ...؟ من که میگم نه. میخوان مردم رو دیوونه کنن. فتنه گرن. فرزند شیطانند.
Iran, Islamic Republic of
اخه یه برادر بزرگواری محبوب بودن نخست وزیر امام را زیر سوال برده بودند که با این تعریف و تمجید امام از نخست وزیر محبوبش دیگر ساکت شد
Iran, Islamic Republic of
بازم دروغ میگید.
کسی، اینجا راجع به گذشته بحث نکردا بود. نظرات ثبت است.
اول یک فتنه گر مجوسی، برای اینکه فتنه موسوی در سال 88 پوشانده شود، از تعاریف امام در دهه 60، مطلب آورده بود. بعد از آن بود که ما گفتیم انسان تغییر میکند. حتی گاهی پنهانکاری میکند جلوی امام. اما بعدها شخصیت واقعی اش را رو میکند. گفتیم الانش را بچسب. موسوی ادعای تقلب کرد؟ اسناد محکمه پسندش کو؟ اما جوابی برای ادعای تقلب نداشت. دوباره پیام امام عزیز را درج کرد.
دیدید دروغگویید و برانداز. حتی امام را هم قبول ندارید. امام حاضر، فتنه تان را رسوا کرد. توبه کردید؟ نه.
Iran, Islamic Republic of
البته وقتی توهین میکنی و فحش میدی و مخالفتو مجوس و فتنه گر میخونی این نشون از دستان خالیت داره چون آدمی که حرف برای گفتن داره به هیچ عنوان توهین نمیکنه. بله برادر عزیز اعضای شورای نگهبان در موقع بررسی شکایت تبدیل به قاضی میشن و باید قضاوت کنن پس باید بی طرف باشن. حالا یکی دیگه ازسخنان امام خمینی در باره موسوی رو بهت یادآوری میکنم تا قلبت جلا پیدا کنه. امام خمینی میفرمایند: مخالفان میرحسین توانایی اداره یک نانوایی را هم ندارند.
Iran, Islamic Republic of
ما استدلال های درستی گفتیم که نشان از دستان پر ما دارد. افشای بی هویتی شما هم، در کنار آن است و نشانه خالی بودن دست نیست. البته عصبانیت از حضور فتنه گران، واکنشی طبیعی است.
1. گفتیم گذشته یک فرد، به معنای درست بودن امروز او نیست. موسوی در گذشته نخست وزیر بوده و امروز خواسته که یک فتنه گر مجوس باشد. پس الان، مطرود و منافق است. لذا سخن دیروز امام، ربطی به امروز موسوی ندارد. این حرف، عقلانیست. اما مثلا تو، دوباره از دیروز موسوی سخن نوشتی. این یک معنا بیشتر ندارد. تو، فتنه گر و دروغگویی. وگرنه یک قورباغه سبز هم میفهمد وقتی میگوییم موضوع بحث الان است، از دیروز مثال نیارد.
خب با این وصف، جریان سیاسی مجوس و حیله گر کدام است؟ حریان انقلاب یا جریان ضد انقلاب و فتنه و افسادطلبان؟!
در مورد شورای نگهبان، هم گفتیم کل فتنه ای که شما راه انداختید، بر سر تقلب بود و در راهپیمایی هایتان، شعار رأی من کو؟ حالا حق است که سند تقلب را رو کنید. جمله قاضی بیطرف نیست، سند تقلب نیست.
نکته اینست که خود افسادطلبان از جمله خاتمی ملعون و تاجزاده و حجاریان، ادعای تقلب را پس گرفتند. پس اگر میگوییم ضد انقلاب هایی مثل جنابعالی، کاسه داغ تر از آش اصلاح طلبانید، به خاطر اینست.
خب سند تقلب را که نیاورید، دیگر حرفی نباید بزنید. بلکه باید فتنه ای با بهانه تقلب، محاکمه و بابت خون های ریخته شده، محاکمه شوید.
مورد دیگر، بی طرفی قاضی است. اعضای شورای نگهبان، رأی به انتخاب فرد پیروز نمیدهند که قاضی باشند. قاضی، رأی میدهد برنده کیست. آیا اعضای شورای نگهبان، فرد پیروز را انتخاب میکنند یا مردم؟! قطعاً مردم. ناظر هم، ناظران مردمی هستند. این دروغی که تو راه انداختی که اعضای شورای نگهبان، قاضی هستند را، احتمالا رژیم صهیونیستی به شما فکس کرده.
شورای نگهبان، ناظر هست و نظارت بر درستی اجرای انتخابات میکند. اما قاضی نیستند که برنده را انتخاب کنند.
وانگهی، مسئولیت بررسی صلاحیت ها هم با آنان است. در بررسی صلاحیت ها، ممکن است 5 نفر با فردی مخالف و 7 نفر موافق باشند. اگر استدلال صهیونیستی شما درست می بود، چون برخی اعضای شورای نگهبان، صلاحیت کسی را قبول نکرده اند، در روند برگزاری انتخابات، باید بیرون انداخته شوند! درحالیکه قانون گذار چنین چیزی نگفته! بله فکس رژیم صهیونیستی به کامنت به مزدها گفته!
قانون گذار، به درستی، گفته در تأیید صلاحیت ها آزادید. سپس طبق قانون، بر انتخابات، نظارت کنید. قانون هم مشخص شده و اگر کسی در شمارش، جانبداری کند، ناظران مردمی و نمایندگان نامزدها، مشاهده میکنند. که سندی نداشتید. پس، اعضای شورا، قاضی نیستند، ناظرند. بی طرفی شان در رأی باید باشد که بود. اظهار نظر شخصی و هدایت مردم به سمت درست هم، وظیفه هر انسانی است که شکر خدا، اعضای شورا، به درستی انجام دادند و ما، از آن ها متشکریم که مسئولیت اصلی شان یا مشاوره به مردم را، درست انجام دادند. مردم هم آزاد بودند.
حتی اگر کسی به قانون ایراد داشت، باید از طریق قانونی اقدام میکرد، نه فتنه.
بنابراین، فتنه گرید، مجوسید، و فتنه 88، فتنه کور شما بود. هر کس بخواهد ببیند، دیدنش مثل آب خوردن است.
Iran, Islamic Republic of
کسی که حرفی برای گفتن دارد نیازی به اهانت و توهین ندارد این حرف کاملا درستی است, بکار بردن این همه اهانت و توهین در یک متن نشان از ناتوانی در بحث و دستان خالی شما دارد اهانتهایی مانند مجوس, دروغگو, فتنه گر, برانداز, مطرود و... من نمیدانم چرا از این سخن که قاضی و داور باید بی طرف باشد اینقدر برآشفته میشوید؟ وقتی شکایتی از انتخابات به دست شورای نگهبان میرسد آیا باید در باره این شکایت بررسی و سپس قضاوت کند یا نه؟ اینجا باید قضاوت کنند و جواب شکایت را بدهند. به نظر شما اگر آن تعدادی از اعضا که علنا حمایت کردند بهتر نبود که این کار را نمیکردند تا حرف و حدیثی پیش نیاید؟ سخنرانی یکی از اعضای شورای نگهبان در میتینگ انتخاباتی آن کاندیدا را چگونه ارزیابی میکنید؟ در مورد سخنان حضرت امام در باره موسوی درست است مربوط به دوران پر عظمت جنگ تحمیلی و نخست وزیری میرحسین است ولی ما تا گذشته افراد را ندانیم نمیتوانیم در باره حال آنها خوب قضاوت کنیم گذشته چراغ راه حال و آینده است مگر میشود شاخه را نگاه کرد و ریشه را ندید؟ الهم الجعل عواقب امورنا خیرا
Iran, Islamic Republic of
وقتی میگویم فتنه گر مجوسی، نه توهین، که عین حقیقت است.
جمله گذشته، چراغ راه آینده است یعنی چه؟ یعنی گذشته، درس عبرت هایی دارد که آن درس عبرت ها، در شرایط مشابه، چراغ راه آینده است. اما آینده، مشابه گذشته نیست!
توضیح بیشتر: نتیجه هر اتفاق در گذشته، به ما نشان میدهد آن اتفاق، چه اثراتی دارد. مثلا کسی که خربزه و عسل را با هم بخورد، می میرد. این را چون در گذشته دیده ایم، از نتایج این کار در آینده، مطلع هستیم.
نه اینکه چون فردی درگذشته مورد تعریف قرار گرفته، در آینده گارانتی است!
همه میدانند گذشته چراغ راه آینده است، شناخت اثرات کارهاست که تجربه شده. نه عدم تغییر انسان ها. تا اینجا درست؟ پس چگونه است که با مغلطه، سعی در فریب مردم دارید؟!
خب این ذات پلید و مسخ شده است و هرچه گفتم، غقط بیان واقعیت بود. بهتر است توبه کنید و به خدا، بازگردید.
Iran, Islamic Republic of
وقتی افرادی مثل شما رو میبینم خدا رو خیلی شکر میکنم که مثل شما نیستم. دیگران را گناهکار دانستن و خود را فراموش کردن کار انسانهای خودساخته نیست. انسانهای خودساخته اول از خودشان شروع میکنند. از خودت شروع کن تا دیر نشده
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا از وقتی از خودم شروع کردم، فهمیدم باید دروغ پردازی فتنه گران رو قاطعانه رسوا کنم و سکوت در برابر جریان نفاق، قابل توجیه نیست. اینه که عصبانی شدی.
به قول شهید بهشتی، منافقین از ما عصبانی باشند و از این عصبانیت، بمیرند.این
Iran, Islamic Republic of
به جای نصیحت های بی ربط، جواب نظر رو بده. چرا گذشته پایان یافته رو به جای حال فعلی افراد قرار میدید. همین رو جواب بدی، معلوم میشه چقدر خودساخته و صادقی.
Iran, Islamic Republic of
نظام اسلامی ایران نعمتی است با سه ویژگی
1-فرصت برای دینداری و توجه به سعادت اخروی
2-عدالت اجتماعی
3-آزادی واستقلال طلبی
برای حفظ این نظام سه مولفه نیازمند است
1-اتحاد وانسجام اجتماعی
2-رهبری عالمانه وشجاعانه
3-مدیریت مبتنی برعدالت
سه چالش در راه نظام قراردارد
1-سوء مدیریت وناتوانی درارائه مدیریت اسلامی -ایرانی
2-عدم تدبیر درسیاست خارجی
3- شیوع فقر و فساد وتبعیض درجامعه
سه راه حل برای برون رفت ازچالش های نظام
1-حاکمیت قانون درکلیه سطوح مملکت داری
2- تدبیر و تعامل درسیاست خارجی
3- جذب حداکثری و افزایش دایره خودی ها