دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 3 Jun 2024
 
۰
رد استعفاي طاهري به‌رغم قانون ممنوعيت به‌كارگيري بازنشسته‌ها

صندلي خالي مديريت و نقشه‌كشي فرصت‌طلبان

سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۵۷
کد مطلب: 563550
نامه استعفاي طاهري صبح روز گذشته به وزارت ورزش رسيد. استعفايي كه يك‌شنبه به طور شفاهي مطرح شد و ديروز نامه كتبي آن روي ميز سلطاني‌فر قرار گرفت.
صندلي خالي مديريت و نقشه‌كشي فرصت‌طلبان
به گزارش جهان نيوز؛ نامه استعفاي طاهري صبح روز گذشته به وزارت ورزش رسيد. استعفايي كه يك‌شنبه به طور شفاهي مطرح شد و ديروز نامه كتبي آن روي ميز سلطاني‌فر قرار گرفت. اين استعفا البته بار ديگر از سوي وزارت ورزش رد شد تا داستان پرسپوليس، وزارت و مديري كه طبق قانون بايد از مديريت اين باشگاه كنار برود، ادامه داشته باشد. 
 
چند روز قبل از استعفاي مديرعامل پرسپوليس كه البته بسياري آن را حربه تكراري او مي‌دانند، براي گرفتن امتياز بيشتر و ادامه كارش در اين باشگاه با تصويب استفساريه جديد قانون منع به کارگيري بازنشستگان و پيگيري‌هاي سازمان بازرسي کل کشور شائبه تغييرات در بدنه ورزش و کنار گذاشتن مديران بازنشسته را بار ديگر مطرح كرد، چراكه با تغييرات ايجاد شده در قانون ممنوعيت به كارگيري بازنشستگان، دايره افرادي كه مي‌توانند مجوز ادامه كار بگيرند، بسيار تنگ‌تر شده است، اما به نظر مي‌رسد امثال طاهري يا بسياري از مديراني كه اين روزها در ورزش مشغول به كار هستند، شامل آن نمي‌شوند. 
  
رد استعفاي پنجم طاهري
استعفاي طاهري را مي‌شد به حساب پيش‌دستي او براي كنار رفتن از مسند قدرت در پرسپوليس گذاشت پيش از آنكه سازمان بازرسي در خروج را به او نشان بدهد، اما استعفاي مديرعامل پرسپوليس براي بار پنجم رد شد. مديري كه آخرين باري كه استعفايش پذيرفته نشده بود ‌از جايگاهش از سرپرستي باشگاه به مديرعاملي ارتقا يافته بود، آن‌هم با امتيازاتي بيشتر و حالا وزارت در اقدامي تكراري و به‌رغم اصرار سازمان بازرسي به عدم به كار‌گيري بازنشسته‌ها با استعفاي طاهري موافقت نمي‌كند. مسئله‌اي كه مازيار ناظمي، مديرکل روابط عمومي و مرکز اطلاع‌رساني وزارت ورزش نيز آن را تأييد مي‌كند: «از آنجايي که پرسپوليس چيزي در حدود ۴۰ ميليون هوادار دارد و اين باشگاه از اهميت بالايي برخوردار است، به همين دليل بعد از جمع‌بندي‌هاي لازم با استعفاي طاهري مخالفت و قرار شد او در سمتش به کار خود ادامه دهد، چراكه معتقديم طاهري بايد درباره چرايي و دلايل اين استعفا توضيح بدهد.»
  
تمرد از قانون توبيخ و جريمه دارد
استعفاي طاهري در حالي از سوي وزير ورزش پذيرفته نمي‌شود كه ناصر سراج، رئيس سازمان بازرسي کل کشور از اولتيماتومي 10 روزه براي ترك پست توسط بازنشسته‌ها خبر داده است: «در هر جايي که به نحوي از بودجه دولتي استفاده ‌شود، اين قانون قابليت اجرا دارد. مديران بازنشسته در هر نهاد، سازمان و باشگاه دولتي بايد بر اساس اولتيماتوم 10 روزه سازمان بازرسي کل کشور ترک پست کنند در غير اين صورت با آنها برخورد قانوني مي‌شود و اميدوارم از 20 آبان که دو هفته بعد از درج اين تفسير در روزنامه رسمي کشور است، هم مسئولان و هم خود بازنشستگان رعايت کرده و با سازمان بازرسي کل کشور و دستگاه قضايي در انجام تکليف قانوني خود همکاري کنند، چراکه در غير اين صورت هم مجازات دارد، هم برگشت وجوه دريافتي را شامل مي‌شود و هم براي کساني که از بازنشستگان استفاده کنند، انفصال‌ از خدمت را به دنبال خواهد داشت.»
   
طاهري Finish!
طاهري كه طي روزهاي قبل، ابتدا با اعضاي هيئت مديره و سپس كاركنان باشگاه خداحافظي كرده بود، اين‌بار با برخي رسانه‌هاي نيز تماس گرفته و با آنها نيز خداحافظي مي‌كند: « فقط به مراسم اربعين مي‌‌انديشم. به قول خارجي‌ها طاهري Finish (تمام)!»حالا در پي كناره‌گيري طاهري از مديريت پرسپوليس، گرشاسبي زمام امور را به دست گرفته تا زمزمه‌هايي در خصوص مديريت او به گوش برسد كه البته پندار خمارلو، مدیر روابط‌عمومي اين باشگاه آن را رد مي‌كند: «اين خبر صحت ندارد. البته طبق مصوبه هيئت مديره باشگاه گرشاسبي در غياب طاهري امور را به دست گرفته و از روز گذشته جلسات متعددي براي رسيدگي به كارها برگزار كرده، اما با خود او هم در اين رابطه صحبت كرده‌ام كه با رد اين مسئله گفته است كه چنين موضوعي صحت ندارد و حکمي از سوي وزارت ورزش بابت چنين موضوعي دريافت نكرده است.» محمدرضا حاجي‌بيگي، عضو هيئت مديره پرسپوليس هم مي‌گويد كه طاهري استعفا نداده و تنها مرخصي گرفته است. او البته اشاره مي‌كند مشكلاتي همچون بحث بازنشستگي نيز وجود دارد كه به مجموعه فشار مي‌آورد.»
   
عكس مشترك و خطري جدي!
اما عجيب‌ترين و جالب‌ترين اتفاق بعد از استعفاي طاهري، عكس دسته‌جمعي و مشترك برخي ستاره‌هاي پرسپوليس با هدايتي بود كه بعد از ضيافت شام عابربانك در صفحه اينستاگرام بازيكنان قرار گرفت! مردي كه سال‌هاست سوداي مالكيت پرسپوليس را در سر مي‌پروراند. رؤيايي كه با وجود خرج‌هاي دردسرساز همواره به در بسته خورده و رنگ واقعيت به خود نديده است. رابطه پرسپوليس با اين تاجر بعد از آنكه طاهري با مؤسسه پيشكسوتان باشگاه به اختلاف خورده بود، قطع شده بود، اما حالا با ماجراي استعفاي مديرعامل پرسپوليس بار ديگر سروكله اين فرد در اطراف بازيكنان و باشگاه پيدا شده و به نظر مي‌رسد صندلي خالي مديريت باشگاه وسوسه‌هايي براي فرصت‌طلبان ايجاد كرده است، مسئله‌اي كه بدون شك بي‌توجهي به آن، تبعات خوبي براي سرخپوشان به همراه نخواهد داشت، خصوصاً كه آخرين دخالت اين فرد در ماجراي طارمي هنوز به دست فراموشي سپرده نشده است.
 
منبع: روزنامه جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *