شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
شیخ اکرم الکعبی:

ریاض مجری طرح های آمریکا در عراق است

شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 562856
دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء عراق در گفتگو با روزنامه لبنانی الاخبار تأکید کرد که هدف نهایی آمریکایی ها و سعودی ها در عراق ایجاد شکاف در محور مقاومت و مقابله و دشمنی با ایران است.
ریاض مجری طرح های آمریکا در عراق است
به گزارش جهان نيوز، به نقل از روزنامه «الاخبار»، «هادی اکرم الکعبی» دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء معتقد است که در جریان نبردهای موجود در سوریه و عراق علیه گروهک تروریستی داعش و گروهک های مشابه آن، پیروزی همواره یار محور مقاومت خواهد بود.

وی در پاسخ به «نور ایوب» خبرنگار روزنامه الاخبار لبنان در خصوص مرحله پسا داعش در عراق گفته که داعش همچنان عناصر خاموش خود را در عراق حفظ خواهد کرد به همین دلیل باید عملیات امنیتی جامع و فشرده ای برای مقابله با این عناصر ایجاد شود اما در طرف دیگر هم رویکرد و ایدئولوژی که داعش در مناطق تحت نفوذ خود در عراق ایجاد کرده را باید با انقلاب و حرکتی فرهنگی از بین برد.

شیخ الکعبی در خصوص تحولات سیاسی دوران پسا داعش هم تأکید کرد که هر روز شاهد تغییر جدیدی در عراق هستیم و نقشه ائتلاف های جریان های سیاسی عراق دستخوش تحول خواهد شد. وی افزود که جریان هایی که به شکل گیری الحشد الشعبی در عراق منجر شدند دست به دست خواهند داد و نقشی اساسی در آینده سیاسی عراق بازی خواهند کرد.

وی در خصوص تلاش برای بازگشت برخی جریان های مقاومت عراقی به مقابله مسلحانه با آمریکایی ها در آینده نیز گفت که یکی از اهداف ما در جریان های مقاومت این است که اجازه هیچ گونه اشغالگری در خاک عراق را ندهیم و به همین دلیل هر گونه حضور نظامی و غیر دیپلماتیک آمریکایی ها در عراق با مقابله جریان های مقاومت مواجه خواهد شد.

الکعبی گفت که جنبش النجباء عراق در انتخابات پارلمانی سال 2018 عراق مشارکت نخواهد کرد و افزود که همه نباید در روند سیاسی کشور حضور داشته باشند باید برخی نقش های دیگری را بازی کنند و مقاومت نجباء در میدان فرهنگی صورت می گیرد و همچنین مقابله با عناصر خفته داعش در عراق از اولویت های شاخه نظامی النجباء خواهد بود که در قالب الحشد الشعبی فعالیت می کنند.

وی همچنین در خصوص تأکید «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق نسبت به عدم مشارکت گروه های نظامی الحشد الشعبی در انتخابات پارلمانی گفت که سخنان العبادی طبیعی است و گروه های نظامی الحشد الشعبی در انتخابات پارلمانی مشارکت نخواهند کرد و هر کسی که بخواهد در انتخابات حضور داشته باشد باید از پُست نظامی خود کناره گیری کند و وارد فعالیت سیاسی شود.

نقش مثبت ایران و سردار سلیمانی در حل بحران کردستان 
دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق در خصوص بحران اقلیم کردستان هم گفت که پروژه «مسعود بارزانی» با شکست مواجه شد و حماقت هایش باعث شد تا عجله کند و بسیاری از هم حزبی های او در شرایط فعلی نسبت به اقدامات او انتقادهایی داشته اند زیرا دیدگاه عشایری و قبیله ای او باعث شد تا پروژه کُردها برای تأسیس دولت مستقل به باد رود.

وی افزود: دیدگاه عشایری بارزانی همواره به دور از فعالیت سیاسی و رهبری واقعی بوده است، آل بارزانی در طول تاریخ مردم کُرد عراق را به دردسرهای زیادی انداخته اند، بارزانی با صدام حسین ائتلاف کرده بود در حالی که صدام علیه کُردها دست به عملیات زده بود و مردم این منطقه را سرکوب می کرد. این خانواده ارتباط گسترده ای هم با رژیم صهیونیستی دارد و تلاش کرده بود تا اسرائیل دیگری را در منطقه ایجاد کند.

الکعبی گفت: دخالت جمهوری اسلامی ایران در این موضوع و گفتگوی حاج قاسم سلیمانی با همه جریان ها برای حرکت به سوی راهکار سیاسی برای بحران اقلیم کردستان اقدام مهمی در راستای جلوگیری از ریخته شدن خون جوانان عراقی به شمار می رود.

وی در خصوص رویکرد جدید عربستان در قبال عراق و تلاش این کشور برای بهبود روابط خود با بغداد گفت که اغلب افرادی که برای فعالیت دیپلماتیک از سوی عربستان به عراق اعزام شده اند در سازمان های جاسوسی آمریکا دیده اند و «ثامر السبهان» سفیر پیشین عربستان در عراق از این دست افراد بوده است. 

او تأکید کرد که اعزام چنین افرادی با هدف اجرای طرح های آمریکایی ها در عراق صورت گرفته بود زیرا واشنگتن دیگر نمی تواند پروژه های خود را در عراق پیاده کند. وی افزود: با وجود اینکه السبهان از عراق خارج شده اما مأموریت او به پایان نرسیده است و سفیر جدید هم تحت فرمان السبهان است.

به گفته دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء هدف نهایی آمریکا با استفاده از عربستان در عراق مقابله با ایران و تلاش برای ایجاد شکاف در محور مقاومت است گرچه تا کنون آمریکایی ها و سعودی ها اشتباهات زیادی در این زمینه مرتکب شده اند به عنوان مثال فعالیت علنی السبهان در این زمینه یکی از این اشتباهات بود که منجر به فاش شدن برنامه های او در عراق شد.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *