چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
کارخانه‌ای:

موجودیت ما در گروی سپاه پاسداران انقلاب است

مذاکره مجدد با آمریکا ما را مثل لیبی دوران قذافی بیچاره می‌کند
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۱۷
کد مطلب: 556832
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس نهم گفت: امریکایی‌ها با اجرایی کردن تحریم‌های مادر، موجودیت جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار خواهند داد.
موجودیت ما در گروی سپاه پاسداران انقلاب است
به گزارش جهان نيوز؛ ابراهیم کارخانه‌ای رئیس سابق کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست‌های خصمانه امریکایی‌ها در قبال ایران اظهار داشت: سیاست‌های امریکایی‌ها در رابطه با کشورهای مخالف همواره بر پایه تحریم، خدعه، فشار، مهار، مذاکره و براندازی بوده است.

وی افزود: کما اینکه شاهد بودیم در رابطه با جمهوری اسلامی ایران ابتدا به اعمال تحریم‌های ظالمانه پرداختند و سپس وارد فاز مذاکره شدند؛ در طول مذاکرات نیز مشاهده کردیم که هربار آمریکایی‌ها در این مذاکرات به خواسته‌های خود می‌رسیدند دست به بازی جدیدی زدند. این نوع رفتار همان خدعه و نیرنگی است که این کشور بار‌ها برای دستیابی به خواسته‌های خود در این مذاکرات به آن دست زده است.
 
 
*برجام حاصل خدعه و نیرنگ آمریکایی‌هاست/ بعد از توان هسته‌ای، به‌دنبال محدود کردن توان موشکی ما هستند
 
 
کارخانه‌ای با بیان اینکه آمریکایی‌ها آنقدر در جریان مذاکرات هسته‌ای خدعه و نیرنگ کردند تا در نهایت به مفاد نهایی برجام دست یافتند، تصریح کرد: همانطور که پس از اجرای برجام آمریکایی‌ها تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی اعمال کردند، این بار نیز ایالات متحده گام‌های جدید دیگری در جهت اهداف بعدی خود برداشته است.

نماینده مجلس نهم یادآور با بیان اینکه تحت کنترل درآوردن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نخستین گامی بود که آمریکایی‌ها در راستای اهداف شوم خود در قبال کشورمان برداشتند ادامه داد: توقف فعالیت‌های موشکی و مهار قدرت منطقه‌ای ایران از دیگر اهداف امریکایی‌ها در منطقه محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه هر چه امریکایی‌ها جلوتر می‌روند به اهداف نهایی خود نزدیک‌تر می‌شوند افزود: این کشور برای دستیابی به اهدافش باید تحریم‌های شدیدتری علیه کشورمان اعمال کند؛ کما اینکه در حال حاضر آمریکایی‌ها تحریم هایی تحت عنوان تحریم مادر در دست اقدام دارند و در آن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تحریمی گروه‌های تروریستی قرار داده شده است.
 
*تشریح مکانیزم عملکرد «مادر تحریم‌ها» درقبال ایران/ با بهانه کردن سپاه، به‌دنبال تحریم مملکتند
 
کارخانه‌ای با تاکید براینکه موجودیت جمهوری اسلامی در گروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: اگر پیش از این در برجام ۱۷۸ شخصیت حقیقی و حقوقی در لیست تحریمهای SDN امریکا قرار می‌گرفت، اما این بار با اجرایی شدن تحریم‌های مادر تعداد شخصیت‌های حقیقی و حقوقی قرار گرفته در لیست تحریم‌های امریکایی‌ها به چند ده هزار نفر خواهد رسید چرا که تمام شرکت‌های تحت پوشش قرارگاه خاتم الانبیا و تمامی افرادی که در سپاه پاسداران مشغول به فعالیت هستند در این لیست تحریمی قرار می‌گیرند.

نماینده مجلس نهم ادامه داد: با توجه به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قلب نظام است و بیشتر دستگاه‌های اجرایی کشور و بانک‌ها مرتبط با این ارگان هستند با تحریم سپاه، جمهوری اسلامی ایران به طور کامل تحریم خواهد شد در واقع امریکایی‌ها با اجرایی کردن تحریم‌های مادر موجودیت جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار خواهند داد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر فرمانده کل سپاه پاسداران در واکنش به اقدام امریکایی‌ها مبنی بر قرارگیری نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی گفت: برهمین اساس سرلشکر جعفری اعلام کرد در صورتی که امریکایی‌ها بخواهند سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهند سپاه نیز ارتش امریکا را هم سنگ داعش در نظر خواهد گرفت.
 
*مذاکرات بیشتر با آمریکایی‌ها مملکت را مثل لیبی زمان قذافی بیچاره می‌کند
 
کارخانه‌ای در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: هر گاه در مذاکرات طرف ایرانی از خود نرمش نشان داده امریکایی‌ها مواضع سخت گیرانه‌ای اتخاذ کرده است، در واقع زمانی که این کشور یک سنگر را فتح کرد به دنبال فتح سنگرهای بعدی بود تا طرف مقابل را تحت سخت‌ترین فشار‌ها قرار دهد.

وی ادامه داد: این روش همان کاری است که امریکایی‌ها با لیبی در زمان قذافی انجام دادند، در حالی که این کشور سال‌های سال توسط امریکایی‌ها تحریم شده بود و قذافی برای برداشته شدن این تحریم‌ها با آمریکایی‌ها پای میز مذاکره نشست، اما آمریکایی‌ها به هیچ یک از وعده‌های خود عمل نکردند. به نحوی که ایالات متحده علی رغم وعده‌های خود مبنی براینکه در صورت جمع آوری تاسیسات هسته‌ای لیبی تمامی تحریم‌ها را علیه این کشور لغو خواهد کرد، اما دیدیم که لیبی علی رغم نابودی فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی خود آمریکایی‌ها به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نبوده و با خلع سلاح این کشور به آن ضربه زدند.
 
 
*تفاوت ایران و لیبی وجود رهبری فرزانه و قدرتمند در رأس کشور است/ جمهوری اسلامی در قله قدرت قرار دارد

وی بیان داشت: امریکایی‌ها خواهان اعمال این سیاست علیه کشورهای دیگر از جمله ایران هستند غافل از اینکه در راس جمهوری اسلامی رهبری فرزانه، حکیم، هوشمند، قدرتمند و شجاع قرار گرفته که در طول ۲۸ سال زعامت قدرتمندانه شان تمامی سیاست‌های شومی امریکایی‌ها در منطقه با شکست مواجه شده است. در حقیقت امریکایی‌ها اکنون در خاورمیانه کشوری شکست خورده محسوب می‌شوند و می‌خواهند این شکست را باتحریم‌ها و تهدیدهای جدید علیه کشورمان در برجام جبران کنند.
 
کارخانه‌ای با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز در قله قدرت قرار گرفته است، تنها راه مقابله با آمریکایی‌ها را مدنظر قرار دادن فرمایشات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری برشمرد و تصریح کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب فرمودند: امریکایی‌ها تنها زبان زور را می‌فهمند و صرفا باید با این زبان با آن‌ها برخورد کرد کما اینکه می‌بینیم کره شمالی به دلیل در اختیار داشتن فناوری هسته‌ای و موشکی امروز به عنوان یکی از قطب‌های هسته‌ای در جهان مطرح بوده و با تمام قدرت در مقابل تهدیدات امریکایی‌ها ایستادگی می‌کند.
 
 
*آمریکایی‌ها تنها زبان زور می‌فهمند/ تصورات کسانی که خیال می‌کردند می‌توان با مذاکره مشکلات را حل کرد، شکست خورده
 
این نماینده مجلس نهم ادامه داد: امروز امریکایی‌ها در مقابل کره شمالی ناتوان هستند چرا که این کشور با زبان زور و قدرت با امریکایی‌ها سخن می‌گوید.

وی شکست سیاست‌های شوم امریکایی‌ها را پس از هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری متاثر از ایستادگی ملت عزیز ایران دانست و یادآور شد: ملت ایران در طول ۳۸ سال گذشته به خوبی دریافتند که تن‌ها راه نجات در برابر سیاست‌های خصمانه آمریکا ایستادگی در مقابل آن است، حتی امروز کسانی که زمانی تصور می‌کردند با مذاکره می‌توانند مشکلاتشان را با غرب حل کنند، این سیاست را یک سیاست شکست خورده می‌دانند.

کارخانه‌ای در پایان با تاکید براینکه همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: امریکایی‌ها غیرقابل اعتماد هستند، نباید به این کشور اعتماد داشت، خاطر نشان کرد: مذاکره مجدد با امریکایی‌ها هیچ معنایی ندارد و باب مذاکرات جدید هیچ چیزی عاید ملت ایران نخواهد کرد، بلکه تنها راه پیروزی در مقابل شیطان بزرگ ایستادگی و مقاومت است.
مرجع : دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *