شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۰

هشدار سازمان محیط زیست به مدیران استانی

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب: 556744
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هرگونه کتمان حقیقت از سوی ادارات کل استانی، تخلف محسوب می‌شود و مطابق ضوابط با آن برخورد خواهد شد.
هشدار سازمان محیط زیست به مدیران استانی
به گزارش جهان نيوز، مرتضی فرید اظهار کرد: به مدیران کل محیط زیست استانها اعلام شده که در اعلام خبر و ارسال گزارش ضمن توجه به طبقه بندی موضوعات هر گونه کتمان حقیقت تخلف محسوب می‌شود و مطابق ضوابط، برخورد لازم به عمل می‌آید.
 فرید افزود: ضروری است مدیران کل حفاظت محیط زیست استانها ضمن اتخاذ راهبردهای اجرائی مناسب در هنگام بروز حوادث و رخ دادهای مهم و مرتبط با سازمان و نیز بحرانهای محیط زیستی با توجه به دستورالعملهای اجرایی و سیاستهای ابلاغی و استفاده از توان و پتانسیل موجود نسبت به مدیریت موضوع و صحت گزارشها و اخبار اهتمام جدی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: لازم است مدیران کل حفاظت محیط زیست استانها به منظور پیشگیری از هر گونه شائبه و جریان سازی و همچنین ضرورت استحضار و تصمیم گیری مدیریت کلان سازمان، اخبار مرتبط با موضوعات مهمی از جمله حوادث غیر مترقبه، آتش سوزی، آلودگی گسترده منابع آب و خاک، تخریب زیستگاهها، اتلاف و زنده گیری گونه‌های حائز اهمیت و نیز درگیری و حوادث حین کار همکاران و مواردی که منجر به احضار همکاران از جانب مقام قضائی می‌شود را در اسرع وقت به دفتر بازرسی اطلاع دهند.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: ضروری است ادارات کل استانها به منظور جلوگیری از هرگونه شائبه، اخبار و گزارشهای خود را به صورت کامل، جامع و دقیق تنظیم و ارسال نمایند و البته بروز یک اشتباه، قصور و یا تخلف از سوی یک یا چند نفر در یک اداره کل نباید دست آویزی برای زیر سوال بردن زحمات صادقانه و شبانه روزی سایر کارکنان و محیط بانان و بی انگیزگی و دلسردی آنها شود.
به گفته فرید، استفاده از ظرفیت مردم و گروههای مردم نهاد در امر اطلاع رسانی و گزارش تخلفات و حفاظت از محیط زیست از دیگر اقدامهای ضروری است که باید متناسب با شرایط استان و ظرفیتهای گروههای فعال استانی در دستور کار ادارات کل حفاظت محیط زیست استانها قرار گیرد.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *