شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
آزادیخواه در جلسه علنی مجلس:

سخنان مخالفان و موافقان ناظر به برنامه وزرای پیشنهادی نیست

پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 542004
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سخنان موافقات و مخالفان وزرای پیشنهادی ناظر به برنامه آنان نیست، گفت: برنامه ششم توسعه یک سند بالادستی است و وزرای پیشنهادی باید خود با برنامه در مجلس حاضر شود.
سخنان مخالفان و موافقان ناظر به برنامه وزرای پیشنهادی نیست
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز پنجشنبه 26 خرداد پارلمان و در جریان بررسی صلاحیت‌های وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم با استناد به ماده 206 آئین‌نامه داخلی گفت: در این ماده 7 مرتبه عنوان «برنامه» آمده است یعنی موافقان و مخالفان باید با نگاهی به برنامه‌های ارائه شده از سوی وزرای پیشنهادی نظر دهند و ببینند که آیا جهت‌گیری آن رفع مشکلات کشور و مردم هست؟
وی با ذکر اینکه کمتر دیده شد سخنان موافقان و مخالفان «برنامه‌محور» باشد، در تذکر دیگری اظهارداشت: تصریح ماده 206 آئین‌نامه داخلی این است که نمایندگان حق پرسش‌گری دارند اما اینکه وزیر پیشنهادی باید فوراً پاسخ‌ها سوالات نمایندگان را بدهد در آئین‌نامه نیامده است.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در تذکر دیگری گفت: بعضی نمایندگان در سخنان خود عنوان کردند که از آنجا که برنامه ششم توسعه را داریم دیگر نیازی نیست وزرا برنامه جداگانه داشته باشند در حالیکه برنامه ششم یک سند بالادستی است و وزیر باید برنامه داشته باشد و نمی‌شود بدون برنامه در مجلس حاضر شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *