يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
شاه‌عنایتی در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه:

وزارت‌امور خارجه توانسته ائتلاف کشورها به‌رهبری آمریکا و رژیم‌صهیونیستی علیه کشورمان‌را متزلزل‌کند

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 541757
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: وزارت امور خارجه کشورمان توانسته است ائتلاف کشورها به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشورمان را متزلزل کند.
وزارت‌امور خارجه توانسته ائتلاف کشورها به‌رهبری آمریکا و رژیم‌صهیونیستی علیه کشورمان‌را متزلزل‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس؛ طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه (25 مردادماه 96) در جریان بررسی وزرای پیشنهاد‌ی دولت دوازدهم به‌عنوان موافق با وزیر پیشنهاد‌ی امور خارجه طی سخنانی اظهار داشت: اقدامات و تلاش‌های وزارت امور خارجه نه تنها منجر به دستیابی به توافق هسته‌ای و خروج از قرار گرفتن در ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد شد، همچنین موجبات خروج ایران از انزوای بین‌المللی را فراهم کرد.

وی افزود: به‌رغم قرار گرفتن کشورمان در منطقه پرتلاطم خاورمیانه و تحولات عمیق در جهان عرب و همچنین محیط پیرامونی جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه با مهار تهدیدهای ایجادشده، توانست با حداکثرسازی فرصت پدیدآمده برای ایران توفیقات مهمی را در رابطه با کشور عراق در زمینه تحولات سیاسی و اقتصادی پیش ببرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: وزارت امور خارجه دولت یازدهم توانست روابط بحرانی با عربستان سعودی را به‌خوبی مدیریت کند. همچنین گسترش روابط سازنده با دیگر کشورهای همسایه ازجمله ترکیه، ایران را تبدیل به یک بازیگر صلح‌ساز و شریک در حل سیاسی بحران‌ها در عرصه سیاست منطقه‌ای کرده است.

سیاوشی ادامه داد: در عرصه بین‌المللی وزارت امور خارجه به ریاست دکتر ظریف توانست روابط در حال سقوط با کشورهای اروپایی را به تحرکت و با دستیابی به توافق هسته‌ای عرصه سیاست بین‌الملل شاهد حضور فعال ایران در روابط دوجانبه با کشورهای اروپایی باشد.

وی بر همین اساس اضافه کرد: به‌رغم چالش‌های فراوان در عرصه سیاست خارجی به‌ویژه پس از روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید آمریکا، وزارت امور خارجه به صدارت آقای ظریف و با به‌کارگیری توان دیپلماسی خود همچنان در مقابله با عناد دولت جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه ابتکار عمل را حفظ کرده است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مخالفت با توافق هسته‌ای وجه مشترک میان کشورهای معاند با جمهوری اسلامی ایران است، کشورهایی که در جهت بازگرداندن ایران به انزوای بین‌المللی با طرح مسائلی مانند ایران‌هراسی و شیعه هراسی دست به اقدامات تخریبی زدند.

« به‌رغم فضای سنگین عدم اعتماد و موج فرقه‌گرایی و تنازع بین کشورهای منطقه، جمهوری اسلامی ایران در سایه تدابیر دستگاه سیاست خارجی‌اش توانسته است حضور قدرتمندانه خود را به دور از هرگونه تشویش و با کاربرد همه عرصه‌های دیپلماتیک حفظ کند».

سیاوشی همچنین عنوان کرد: وزارت امور خارجه کشورمان به ریاست آقای ظریف توانسته با اولویت قرار دادن منافع ملی و رعایت مصالح عمومی کشور، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از شرایط پیچیده و بعضاً خطرناک به سلامت خارج سازد و ائتلاف کشورها به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشورمان را متزلزل کند.

وی ادامه داد: مشی تدبیر و اعتدال و توانایی آقای ظریف و تیم قدرتمند دستگاه سیاست خارجه کشورمان گفتمان جدیدی را وارد عرصه بین‌المللی کرده است. رویکردی که ناشی از خودباوری و اتکا به همه توانمندی‌های داخلی با هدف احتراز از قوانین آن کشور در حوزه تهدیدات است تا بدین ترتیب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کمک این سربازان فداکارش پویاتر از گذشته تعاملات سازنده و مؤثر با جهان خارج را محقق سازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *