يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
ساعی در موافقت با وزیر پیشنهادی امورخارجه:

"ظریف" نگاه غیرجنسیتی دارد

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 541754
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: آقای ظریف نگاه غیرجنسیتی داشته و در تمام مسئولیت‌های گذشته خود از جوانان و زنان متخصص توانمند استفاده کرده است.
"ظریف" نگاه غیرجنسیتی دارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم؛ زهرا ساعی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه اظهار داشت: آقای ظریف شخصی شناخته شده در ایران و جهان است و در چهار سال گذشته با تلاشهای زیادی که انجام داده است، در مذاکرات برجام و همچنین مذاکرات با محوریت ایران هراسی توانسته است موفقیت های بسیاری را بدست آورد.

وی افزود: دکترظریف به عنوان فردی مطرح در روابط بین الملل و سیاست خارجی در چهارچوب ارتقا کشور و در راستای مصالح کشور با توجه به سه اصل عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی اقدام نموده است، ایشان شخصی امین، متدین، شجاع و با غیرت است.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: با هدایت دکتر ظریف در کشور های  منطقه، همچنین آسیای جنوب شرقی، اقیانوسیه، اروپا و آمریکا دستاوردهای عظیم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بدست آمده است.

ساعی ادامه داد: معرفی دوباره ایشان به عنوان وزیر امور خارجه با رأی اعتماد بالای مجلس می‌تواند در طول چهار سال آینده در صحنه بین المللی و منطقه ای قدرت بالایی را برای مقابله با چالشهای روبرو داشته و تأثیرگذاری ایران را افزایش دهد. همچنین با توجه به اینکه دولت جدید آمریکا پرخاشگر و بی منطق بوده و به دنبال نقض برجام می‌باشد، باید مذاکراتی را با کشورهای اروپایی، روسیه و چین انجام دهیم.

وی افزود: در منطقه خلیج فارس نیز باید مذاکراتی با عربستان و قطر انجام دهیم. همچنین تحولات اخیر عراق، نیاز به توجه روز افزونی خواهد داشت.
نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: دیپلماتهای پرتلاش دیگر نیز باید در راستای اهداف جمهوری اسلامی  به آقای ظریف کمک کرده و توجه ویژه ای  به افکار عمومی که امروزه در جهان بسیار مهم است داشته باشند.

ساعی افزود: ظریف نگاهی غیرجنسیتی داشته و در تمام مسئولیتهای گذشته خود از جوانان و زنان متخصص توانمند استفاده نموده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دکتر ظریف به دنبال تغییر ساختار قدیمی و گذشته وزارت خارجه است و معاونت اقتصادی را در راستای اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه در کنار مباحث سیاسی و امنیتی تقویت خواهد کرد. با توجه به معرفی دوباره ایشان حضور ایشان را به عنوان وزیر خارجه مثبت دانسته و شخصی با صلاحیت تر از ایشان نمی‌شناسیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *