شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۷
۲۲

چرا مولوی عبدالحمید باید به مراسم تحلیف دعوت شود؟

يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب: 539003
اگر حامیان دکتر روحانی باید حضور می داشتند و ایشان در زمره آنان است،اولاً به مجلس مرتبط نیست دوماً امکان حضور همه عناصر محوری حامی روحانی در چنین مراسمی ممکن نیست.
چرا مولوی عبدالحمید باید به مراسم تحلیف دعوت شود؟
گروه سیاسی جهان نيوز، «عبدالله گنجی»: عدم حضور مولوی عبد الحمید امام جمعه محترم اهل سنت زاهدان در مراسم تحلیف رئیس جمهور موجی از اعتراض اپوزیسیون خارج از کشور را به همراه داشت که متاسفانه رسانه های رسمی و مجازی منتسب به اهل سنت آن را به صورت ویژه باز تولید می کنند.

از  چرایی لزوم دعوت  از ایشان  یا علت عدم دعوت از ایشان بی خبرم.اما منطق دعوت چه می تواند باشد؟

بر اساس چه منطقی باید ایشان دعوت می شد و اکنون غفلتاً یا تعمداً دعوت نشده اند؟

1- اگر همه ائمه جمعه مراکز استانها دعوت شده اند باید ایشان هم دعوت می شد.

2-اگر همه ائمه جمعه اهل سنت دعوت شده اند به صورت طبیعی باید ایشان هم دعوت می شد که بعید است.

3- اگر علمای تراز اول تشیع  و تسنن دعوت شده اند ایشان هم باید دعوت می شد که باز هم بعید است.

4-اگر نمایندگان اهل سنت حضورشان موضوعیت دارد که باید منتخبان خبرگان و نمایندگان مجلس آن دیار حضور داشته باشند که احتمالا دعوت بوده اند.

5-اگر ایشان  به واسطه سنی بودن باید دعوت می شدند که تکیه بر مذهب خلاف نگاه خود ایشان است و اصرار ایشان بر هویت مشترک ملی ایرانیان است.

6- اگر حامیان دکتر روحانی باید حضور می داشتند و ایشان در زمره آنان است،اولاً به مجلس مرتبط نیست دوماً امکان حضور همه عناصر محوری حامی روحانی در چنین مراسمی  ممکن نیست.

بنابراین  اگر ایشان بر اساس جایگاه باید حضور می داشت علت عدم دعوت توسط مدعوین توضیح داده شود.و اگر توقع موجود از منطق قوی برخوردار نیست باز هم توضیح لازم است
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ایشان باید دعوت میشدند به همان علت که رهبران اقلیت های دیگر دعوت شدند که تصاویرشان نیز موجود است.
محسن
Iran, Islamic Republic of
مشکل همینه دیگه.
رهبران دیگر اقلیت ها دعوت شدند.
جناب مولوی عبدالحمید که رهبر برادران اهل تسنن ما نیستن.
تصاویرتون رو خوب نگاه کنید بزرگان اهل تسنن رو هم میبینید.
Iran, Islamic Republic of
میشه لطف کنی اسامی بزرگان اهل تسننی که حاضر بودند رو نام ببری؟؟
Iran, Islamic Republic of
فقهای شواری نگهبان که باید دعوت می شدن دعوت نشده بودن اون وقت ایشون که دلیلی برای دعوتش نبود سر و صداش دراومده ! تعجب آوره
Iran, Islamic Republic of
چجوره که ورزشکاران و هنرمندان رو دعوت میکنید ولی وقتی به یکی از رهبران برجسته اهل تسنن ایران میرسید، میگید چرا باید دعوت بشه؟؟!!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
آیا مراجع شیعه دعوت شدند؟
Iran, Islamic Republic of
اولا نماینده اقلیت های مذهبی (اقلیت مذهبی یعنی اهل کتاب کلیمیان و جهود و مجوس) که اهل سنت جزو اقلیت های مذهبی نیستند . اقلیت های مذهبی در پارلمان نماینده ثابت دارند ولی اهل سنت 30 کرسی دارند و اقلیت های مذهبی در مجلس خبرگان رهبری حضور ندارند ولی اهل سنت حضور دارند .
دوم چه کسی عبدالحمید را نماینده اهل سنت قرار داده است ؟ ایشان شاید روحانی صاحب نفوذی در میان بلوچ ها باشد ولی حتی میان سایر اهل سنت از کردها و ترکمن ها شخصیت های اهل سنت مطرح خود را دارند . و پس حتما باید از تمام شخصیت های مذهبی صاحب نفوذ دعوت می شد !؟
پس باید حتما مراجع تقلید شیعه هم دعوت می شدند!
سوم نگاه به اهل سنت بعنوان مسلمان هست نه اقلیت مذهبی و نمایندگان اهل سنت مجلس بعنوان نماینده مردم چه شیعه و چه سنی در مراسم حضور داشتند .
چهارم این شانتاژ از جانب جریان افراطی وهابیت برای تفرقه میان مذاهب اسلامی در ایران هست که نباید مورد توجه قرارگیرد .
Iran, Islamic Republic of
وقتی عده ای با استفاده از وجهه مذهبی دنبال سهم خواهی و قدرت طلبی باشند نتیجه بهتر از این هم نباید باشه براشون
سرور
Iran, Islamic Republic of
من یکی کاری به دعوت یا عدم دعوت جناب عبدالحمید که ظاهرا دفعه قبل مدعو بوده اند، ندارم. اما از آقای عبدا... گنجی به عنوان وکیل مدافع رییس مجلس-به عنوان دعوت کننده-تقاضا دارم بفرمایند آیا مجلس فعلی در راس امور است یا حدود 10 درصد نمایندگان محترم سلفی گیر-که هیچوقت توسط رییس مجلس برخوردی با آنها نخواهد شد یا شفاها و درحد سرکار گذاشتن ملت خواهد بود- این مجلس را در حد تحت امور تنزل داده اند.
دوم اینکه ایشان بفرمایند بهتر نیست علی لاریجانی و دوستان قید ریاست را بزنند و آقای عارف این دفعه رییس مجلس شود تا هم عیار اصلاح طلبان سنجیده شود و هم بتواند در این طور مواقع بتواند جلوی هم حزبی هایش مدعی شود؟ رییس فعلی مجلس شجاعت مطلوب حداقلی را ندارد.
هموطن ایرانی
Iran, Islamic Republic of
به نظر می رسد مجلس به وظیفه خود در دعوت کردن از میهمانان به خوبی عمل نکرده است جایی که حسین فریدون دعوت می شود از این دعوت چه انتظاری دارید ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
جناب گنجی! اگه مولوی عبدالحمید حامی رییسی بود و رییسی پیروز شده بود، بازم این افاضات رو میکردین؟
Iran, Islamic Republic of
جناب رئیسی دنبال سهم دهی به حامیانش نبود و اگر مولوی بخاطر گندم ری حامی روحانی شدند و الان دستشون خالی مونده بدانند که کجای اسلام این موضوع را تایید کرده است
Iran, Islamic Republic of
اینجا ایران هست نه لبنان که بر اساس مذهب قدرت تقسیم شود
افشین
Iran, Islamic Republic of
بله اگر ایشان از اقای رئیسی اعلان حمایت میکردند حتما ما بعنوان کسانی که به اقای رئیسی رای داده ایم پیگیر این مسله بودیم که چرا مجلس کوتاهی کرده است و ایشان را بعنوان مهمان دعوت نکرده است . کار باید درست انجام شود
Iran, Islamic Republic of
دیگه این سیاسی بازی است که اینا ایراد گرفتن
Iran, Islamic Republic of
حضور بزرگان سایر ادیان و اقلیت ها را چطور ارزیابی میکنید !
Iran, Islamic Republic of
باید دعوت میشد
نارویی
Iran, Islamic Republic of
مولوی عبدالحمید به عنوان رهبر اهل سنت ایران و همچنین جایگاهشون در میان کشورها ی اسلامی باید دعوت میشدند، این تعصب ها و کوته فکریها به ضرر اخوت و اتحاد کشورمون هست،
فرامرز
Iran, Islamic Republic of
پس چرا از کشیشان و خاخام های مسیحی و یهودی دعوت شده بود اگر هزار دلیل برای دعوت نکردن بیاورید در دل دعوت نشده معنی دعوت نکردن است
هستی
Iran, Islamic Republic of
دولت تدبیر امید فقط شعار توخالی میده ..اگه همین برادران اهل سنت ننبودن که روحانی ابروش رفته بود
Iran, Islamic Republic of
آقای عبدالحمید چگونه رهبر اهل سنت ايران مي نامند؛ در حالي كه اهل سنت گلستان و كردستان به شدت با ايشان اختلاف نظر دارند و مولوي عبدالحميد در ميان ايشان از كمترين مقبوليت ممكن برخوردار است.
سيمين
Iran, Islamic Republic of
منطق آقاي گنجي و حرفشان قابل پذيرش است چرا اينقدر حاشيه درست مي كنيد .