پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۲
۱۲
یادداشت/ علیرضا زاکانی

اعتراض به گفتارهای خلاف منافع و امنیت ملی روحانی باید از طریق نقد سازنده صورت گیرد

يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 529291
زاکانی تاکید کرد: اگر افراد معترض به رفتارها و گفتارهای خلاف منافع و امنیت ملی روحانی اعتراض دارند ، باید با نقد سازنده و دلسوزانه به رئیس جمهور راه صواب را نشان دهند.
اعتراض به گفتارهای خلاف منافع و امنیت ملی روحانی باید از طریق نقد سازنده صورت گیرد
به گزارش جهان نيوز، علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در یادداشتی به بررسی رخداد روز قدس پرداخت که متن آن در ادامه می‌آید:

رخداد تلخ اهانت به رئیس‌جمهور در راهپیمایی روز قدس دارای تبعات و ابعاد مختلفی است.

۱. اهمیت حضور میلیونی مردم و جایگاه روز جهانی قدس و ضرورت های اعلامی در آزادی قدس شریف و مخالفت با ظلم و استکبار را تحت الشعاع قرار داده که همگی غیرقابل جبران می باشد.

۲. اهانت به رییس‌جمهور امری فوق العاده مذموم و بسیار زشت است که با هیچ ادله‌ای نمی‌توان آن را توجیه کرد، علاوه بر این، اینکار خوراک تبلیغی بدست بدخواهان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران داده تا جایی که از آن بعنوان ابزاری برای حق نمایی باطن باطل خویش استفاده نمایند.

۳. این گونه برخوردها مواجهه غیر حق و ضد ارزشی است که یا از سردلسوزی ولی بدون تدبر در عواقب زشت آن صورت گرفته و یا با تدبیر برای برچسب زدن های غیر اخلاقی به جریان ارزش مدار و دلسوز جامعه، که در صورت اول می‌بایست به درگاه الهی توبه نمود و مانع تکرار اینگونه رفتارهایی ناشایست شد و یا در صورت عامدانه بودن آن در برابر قانون حاضر شد و پاسخ‌گوی این کار خلاف منافع ملی و غیراخلاقی بود.

۴. اگر افراد معترض به رفتارها و گفتارهای خلاف منافع و امنیت ملی جناب آقای روحانی اعتراض دارند و می خواهند صدای خود را به گوش ایشان برسانند باید راهی غیر از مسیر طی شده را انتخاب کنند و با نقد سازنده و دلسوزانه هم به رئیس جمهور محترم راه صواب را نشان دهند و هم افکار عمومی و اذهان مردم شریف ایران را روشن نمایند تا گفتار در جای خود قرار گرفته و سبب سازندگی و پیشرفت شود نه اسباب خرابی و نقار را فراهم آورد.

۵. ارزش‌های اصیل اسلامی به ما می‌آموزد که قول لین و کلام منطقی از هرچیزی موثرتر است پس باید بکوشیم اصول و ارزش های خود را باز شناسیم و خود را آراسته به زیور آنها نماییم.

ماه مبارک رمضان و مهمانی ویژه خدا در حال پایان است، پس خود را بیابیم و به ریسمان وحدت چنگ زنیم که فرمود، یدالله مع الجماعه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روحاني محبوب دلها
یونس
Iran, Islamic Republic of
محبوب چه دلهایی ؟ بیکاران ،؟ اونایی که حقوقهاشون یکساله پرداخت نشده
؟ کپر نشینان ، ؟ یارانه قطع شده ها؟
.....
United States
روحانی محبوب قلب ملت
Iran, Islamic Republic of
ممنون از آقای زاکانی
والله ماهم در ذیل چندین مقاله که درهمین سایت اومده همینو گفتیم که اگر انتقاد ها با ادبیات خوب و منصفانه انجام بشه تاثیرش خیلی بیشتره و حتی مخالفانو هم جذب میکنه ضمن اینکه بعضی از اختلافات ناگزیز بایستی در سطح بالاحل و فصل بشه نه درکف خیابون که دودش مستقیما به چشم ملت خواهد رفت
بازم ممنون
ح
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا روحانی را هنوز نشناخته اید.
Iran, Islamic Republic of
برادر گرامی!
اغلب مردم دستشان از تریبون، روزنامه، سایتها و . . . کوتاه است(چیزهایی که شما از آن برخوردارید) و پس از 4 سال ناسزا شنیدن در فرصت کوتاهی که دست داد در کوتاهترین زمان میخواستند پیامشان را برسانند. زیاد ملامت نفرمایید.
هوشنگ
Romania
سلام دکتر زاکانی عزیز، شما درست می فرمایید، ولی مگر نقدهای سازنده شما و رهبری معظم انقلاب اسلامی در این چهار سال در خصوص اصلاح طلبان و معتدلیون اصلاح طلب تاثیر داشت.
Iran, Islamic Republic of
چطوريد مسلمونهاى ارزشى ؟! با اينكه زورم مياد از سانسورهاى مسخره تون ولى بهر حال عيدتون مبارك !
اصولگرای واقعی پیرو ولایت
Iran, Islamic Republic of
خواهشن منتشر کنید و همه اصولگرایان ولایتمدار بخوانند.

مسخره است خودشون شروع میکنید به توهین به رئیس جمهور بعد میگویید طرفداران رئیس جمهور دنبال حاشیه سازی هستند!!!!!!!!

خواهشن چند ماه اصولگرایان دندان رو جگر بذارید بذارید این روحانی چکار میکند.این چه وضعی است چند آدم ناشی اصولگرا فرصت به رقیب میدهند.اون از روز قدس اینم از آقای مطیعی با این شعر خوندنش اونم در روز عید وحدت مسلمین و ایرانی ها.

واقعا تاسف میخورم برای شماها که از این شعر توهین آمیز دفاع میکنید.
من که مخالف روحانی هستم میفهمم منظور شاعر روحانی است وای به حال طرفدارهای دو آتیشه روحانی.
......

امروزم رهبری عزیز فرمودند کار فرهنگی خودجوش و تمیز.
تمیز یعنی کار بی حاشیه جهت اطلاع آقایان بی سیاست به ظاهر اصولگرا.
رهبری عزیز فرمودند فحاشی و توهین نکنید و وحدت را حفظ کنید.بخصوص انقلابی ها بیشتر باید وحدت را حفظ کنند.

افتاد
مهدی
United Kingdom
شعر مطیعی هم محترمانه بود هم منصفانه.
چی شد شعار زنده باد مخالف من. همش کشک بود؟
قضیه چوب برداری دزد فرار میکنه شده.
اعتراض حق مردم است.
افشین
Iran, Islamic Republic of
فرمانده عزیز بخدا که اصولگرای احتیاج به این مدل نگاه تازه دارد افراد تند رو واقعا آبرویی برای اصولگرایی نگذاشته اند مردم جامعه همه ما را از عینک ان عده تند رو نقدو بررسی میکنند البته همه آنها حق بر گردن ما دارند ولی در بسیاری از مواقع به منافع ملی توجه ندارند و احساسات خودشان را کنترل نمیکنند
United Kingdom
تندرو اونه که تو سال 88 کشور را به آشوب کشید و ضد منافع ملی رفتار کرد.
تندرو اونه که گفت تقلب شده و آبروی نظام را برد.
اعتراض تعدادی از مردم به روحانی حق آنها بود و هست و به هیچ وجه منافع ملی را خدشه دار نمیکنه و در کشورهای دمکراسی عادی و معمول است.
منافع ملی در کرسنت از بین رفت.
منافع ملی در گاز مجانی به ترکیه دادن از بین رفت.
منافع ملی در بتون ریزی در قلب راکتر هسته ای از بین رفت.
منافع ملی در حقوق های نجومی از بین رفت.
....