شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان اصفهان

ایران هراسی و داعش پروری هدف آمریکا

جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب: 525561
ائمه جمعه شهرستان‌های استان اصفهان با محکوم کردن حمله تروریستی به تهران تاکید کردند: ولایت‌مداری و اتحاد دو ویژگی مهم ملت ایران است و دشمن نمی‌تواند این دو ویژگی را از ما بگیرد.
ایران هراسی و داعش پروری هدف آمریکا

به گزارش جهان نيوز، امام جمعه شهرضا گفت: تروریست‌هایی که در روز چهارشنبه به صحن مطهر امام راحل(ره) و مجلس شورای اسلامی حمله کردند، در واقع به‌دنبال انهدام مراکز مردمی نظام بودند که در عملیات خود شکست خوردند.
حجت الاسلام سیف الله یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا در مسجد صدیقه طاهره(س)، با اشاره به حادثه تروریستی تهران اظهارداشت: هدف اصلى تروریسم بین‌الملل به رهبری آمریکا، تشدید ناامنى در منطقه به‏‌ویژه برهم زدن امنیت داخلى ایران است چون تکیه‏‌گاه ملت‌هاى مظلوم و ستمدیده، انقلاب اسلامی ایران است.
وی افزود: استکبار جهانی و دست‌نشاندگان  آنان باید بدانند همه ملت ایران یک‌دل و یک‌صدا، متحد در مقابل هر نیروی دشمن که بخواهد به این آب و خاک تعرض کند،‌ همچون ید واحده محکم و استوار خواهند ایستاد.
خطیب نمازجمعه شهرضا با بیان اینکه ولایت‌مداری و اتحاد دو ویژگی مهم ملت ایران است، گفت: مردم شهیدپرور و انقلابی ایران با اتحاد مثال زدنی خود حول محور ولایت فقیه و با تبعیت از دستورات رهبری، تاکنون هرگونه توطئه عناصر ضد انقلاب را با شکست و ناکامی مواجه کرده‌اند.
وی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در روز 14 خرداد و در صحن حرم مطهر امام راحل(ره)، بیان کرد: برخی افراد گمان می‌کنند مواجهه با غرب و نظام استکبار جهانی هزینه‌هایی را در بر دارد، این سخن درست است اما باید بدانیم عقب‌نشینی در برابر دشمنان هم، به بهای فراموشی یاد شهدا و نقش آنها و نیز فراموشی آرمان‌های انقلاب است.
حجت‌الاسلام یعقوبی تصریح کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، ملت ایران در حال حرکت است و این ترقه‎بازی‎ها در اراده مردم ایران تاثیری ندارد و در صورتی‌که ایران در نقطه مرکزی ایستادگی نمی‎کرد تاکنون گرفتاری‎های زیادی از این ناحیه داشت.
وی اظهارداشت: یکی از اهداف دشمن این است که با این فعالیت‌ها تفرقه ایجاد کند این جاها از مکان‌های حساس کشور است، جایی بود که دشمن تلاش کرد بین نیروها تفرقه درست کند.
امام جمعه شهرضا گفت: پرورش دهنده تروریسم در منطقه دولت‌های مرتجع همانند عربستان هستند که امروز به اسم مخالفت با تروریسم کشورهای دیگر را به مدافع تروریسم متهم می‌کند.
وی افزود: دولت‌مردان باید بیشتر به دغدغه‌های رهبر مظعم انقلاب اسلامی در مسائل فرهنگی و اقتصادی توجه کنند و اجازه ندهند در قالب تصویب طرح‌هایی همانند طرح 2030 برنامه‌های آموزشی کشور ما در یونسکو تنظیم شود.
ایران هراسی و داعش پروری هدف آمریکا برای فروش سلاح است
امام جمعه نطنز گفت: ایران هراسی و داعش پروری در منطقه، هدف اصلی آمریکا برای فروش سلاح‌های این کشور به کشورهای مرتجع منطقه است.
حجت الاسلام والمسلمین روح‌الله امینی در خطبه‌های نماز جمعه نطنز اظهارداشت: آمریکا با یک سیاستی کثیف، ایران هراسی و داعش پروری را ترویج می‌دهد تا با فروش سلاح وضع اقتصادی خود را بهبود بخشد.
وی افزود: کشورهای مرتجع عربی منطقه با بازیچه قرار دادن خود به دست آمریکا مسبب اصلی اتفاقات منطقه ما و حوادث تروریستی تهران و عراق و سوریه هستند.
خطیب نمازجمعه نطنز خاطرنشان کرد: آنهایی که روزی می‌گفتند شعار مرگ باید از شعارها حذف شود و نباید در سوریه و عراق با داعش مبارزه کنیم، امروز می‌بینند که اگر در عراق و سوریه جلوی داعش را نمی‌گرفتیم هر روز شاهد چنین اتفاقاتی در داخل بودیم.
برخی دولت‌مردان ما به آمریکا و سعودی پلید جرأت دادند
امام جمعه دامنه با قدردانی از نیروهای امنیتی و بدنه وزارت اطلاعات و سپاه در حادثه تروریستی تهران، اظهارداشت: وزیر اطلاعات این دستگاه را دستگاه نگیر و نبند می‌داند، آیا مخل امنیت و اعتقادات مردم باید آزادانه افکار خود را سم‌پاشی کند؟
حجت الاسلام ناصر صابری در خطبه‌های نماز جمعه شهر دامنه گفت: اثبات درستی نظام اسلامی در کشاندن مرزهای دفاع از کشور به قلب منطقه فتنه و حقانیت و مظلومیت مدافعان حرم است و نباید غافل شد این جسارت و جرأت را برخی دولت‌مردان ما به آمریکا و سعودی پلید دادند.
وی افزود: در کوران انتخابات رسیدن به پست و مقام آنها را کور کرده بود و وقیحانه به سپاه و بسیج و توان موشکی کشور می‌تاختند، امروز آمدند حرف از اتحاد برای امنیت می‌زنند.
خطیب نماز جمعه داران با اشاره فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با دانشجویان، خاطرنشان کرد: ایشان در این دیدار بر دانشجو و لزوم انقلابی‌گری، غفلت نکردن نخبگان و دانشجویان از مسائل کلان کشور، سند 2030 و اختلال و تعطیلی دستگاه‌های فرهنگی و دولتی و آتش به اختیاری دانشجویان اشاره کردند.
وی همچنین به اختلال و تعطیلی دستگاه‌ مرکزی شهرستان فریدن در رفع 2 مسئله مهم شهر دامنه اشاره کرد و گفت: بحث کارگران فصلی و اختلاف اراضی دامنه و أشن 2 مسئله مهم این شهر است اما به نظر می‌رسد مسئولان شهرستان دغدغه‌ای برای حل این مسائل ندارند و نمی‌دانیم پشت پرده منفعت عده‌ای در فرمانداری یا شهر دامنه برحل نشدن این 2 مسئله است؟
راه امام بر مبنای قرآن هنوز ادامه دارد
امام جمعه داران گفت: امروز اگر دشمن نترسد به هیچ اصولی پایبند نخواهد بود و فراتر از حد خود می‌‌رود.
حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی در خطبه‌های نماز جمعه داران با اشاره به اینکه قرآن می‌فرماید کافران نباید سلطه بر مؤمنان داشته باشند، اظهارداشت: راه امام خمینی (ره) که برمبنای قرآن است همچنان به راه خود ادامه می‌دهد و مؤمنان می‌دانند که چگونه طبق این راه جلوی دشمنان را بگیرند.
وی افزود: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب حادثه تروریستی تهران یک ترقه بازی بیش نبود که اگر جوانان ما خارج از مرزها نمی‌جنگیدند دردسرهای زیادی ایجاد می‌شد.
خطیب نماز جمعه داران همچنین خاطرنشان کرد: براساس عدالت اسلامی که نشان می‌دهد شهرستان فریدن باید جایگاه نخست را داشته باشد تا کنون حق آن ضایع شده است و این حق باید به این شهرستان داده شود.
ملت و مسوولان و نیروهای امنیتی هوشیارتر باشند
امام جمعه خمینی‌شهر با اشاره به حادثه تروریستی تهران که منجر به شهادت حدود 17 نفر و زخمی شدن تعدادی از مردم بی گناه شد، گفت: داعشی‌ها امنیت جمهوری اسلامی را هدف گرفته اند که ملت باید هوشیار باشند و نیروهای امنیتی هم باید بر مراقبت ها و هوشیاری خود بیفزایند.
آیت الله عباس رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهارداشت: مدافعان حرم در سوریه و عراق جلوی گروه‌های تروریستی ایستادند و در مرزها نیز نیروهای امنیتی اجازه ورود این گروه‌ها را ندادند و یا این گروه‌ها را شناسایی و با انجام هرگونه عملیات در کشور مقابله کردند.
وی افزود: کسانی که بنیان ترور را در این کشور گذاشتند و هیچ عقل سالمی چنین چیزی را قبول نمی‌کند مورد حمایت آمریکا و دیگر کشورهای مخالف با نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.
خطیب نمازجمعه خمینی‌شهر خاطرنشان کرد: آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهایی که اعلام مخالفت و برخورد با تروریست‌ها را دارند از طرفی دیگر نیز از عربستان سعودی و کشورهای حامی تروریست حمایت و باهم پیمان می‌بندند و این کشورها ایران را حامی تروریست می شمارند.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *