شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

توزیع شکر و برنج برای تنظیم بازار ماه رمضان

100 هزار تن برنج وارداتی در راه است
سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب: 521120
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان 30 هزار تن برنج با قیمت 2700 تومان و 20 هزار تن شکر سفید به قیمت 2855 تومان از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود.
توزیع شکر و برنج برای تنظیم بازار ماه رمضان

به گزارش جهان نيوز، یزدان سیف در مورد برنامه شرکت بازرگانی دولتی برای اجرای طرح ضیافت در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: امسال مانند سال‌های گذشته سعی کرد‌ه‌ایم تا نیاز مصرفی بازار را با توجه به عرضه بیشتر تأمین کرده و به گونه‌ای اجازه افزایش قیمت برای محصولاتی چون برنج و شکر که در ماه مبارک رمضان مصرف بیشتری دارد ندهیم.
وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه روز گذشته ستاد تنظیم بازار توزیع شکر و برنج دولتی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز شده، خاطرنشان کرد: 20 هزار تن شکر سفید به قیمت 2855 تومان برای مصرف‌کننده نهایی از طریق تعاونی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال توزیع است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین به توزیع برنج با توجه به مصوبه کارگروه تنظیم بازار نیز گفت: برای جلوگیری از سوء استفاده دلالان 30 هزار تن برنج در شبکه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌ها به قیمت هر کیلو 2700 تومان در قالب طرح ضیافت توزیع می‌شود.
به گفته سیف‌، عرضه شکر و برنج در حدی است که مازاد بر مصرف است و خریدار ندارد.
وی در مورد واردات جدید شرکت بازرگانی دولتی برای جایگزینی ذخیره استراتژیک برنج و شکر گفت: 100 هزار تن برنج  خارجی خریداری شده که در راه است و به زودی به بنادر کشور می‌رسد.
سال گذشته همزمان با شروع ماه مبارک رمضان به دلیل تأخیر در واردات شکر و تأمین مابه‌التفاوت تولید داخلی از طریق واردات قیمت هر کیلوگرم شکر به مرز بیش از 4 هزار تومان رسید. هم اکنون هر کیلو برنج درجه یک داخلی مانند هاشمی و صدری 14 هزار تومان و هر کیلو برنج هندی 5 هزار تومان در بازار آزاد به مصرف‌کنندگان به فروش می‌رسد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *