چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰

سبک و سیره زندگی رهبر انقلاب خواندنی شد

پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 517564
کتاب «چلچراغ» سبک و سیره زندگی رهبر انقلاب که اثری پژوهشی است در نمایشگاه کتاب عرضه شد.
سبک و سیره زندگی رهبر انقلاب خواندنی شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، کتاب «چلچراغ» چهل سبک و سیره زندگی رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

با توجه به اهمیت جایگاه ولایت فقیه در اسلام و این که ولی فقیه به عنوان ملاک عمل و شاخص رفتار در افراد جامعه و خصوصاً کارگزاران و کسانی که مسئولیت بیشتری نسبت به تبعیت از ایشان را دارند است؛ بنابراین در این کتاب به منظور آشنایی بیشتر و دقیق و موشکافانه با زوایای عملی، رفتاری و فکری ولی فقیه زمان، حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ مدّظلّه‏‌العالی، به معرفی و تبیین سبک و سیره معظم‏‌له، در چهل موضوع پرداخته شده است.

کتاب حاضر در چهار فصل تنظیم شده است؛ در فصل اول، تعریف سبک، جایگاه و اهمیت آن و سبک رهبری و جایگاه مقام معظم رهبری تبیین شده است. در فصل دوم، ابتدا الگوی محتوایی و شاخص‌های این الگو ارائه شده است و سپس خلاصه سبک‌ها و سیره‌های مقام معظم رهبری و روابط بین این سبک‌ها و سیره‌ها به صورت خلاصه و در یک نگاه آمده است. در فصل سوم، سبک‌ها و سیره‌های معظّم‌ٌله، شامل چهل سبک که در چهار حوزه حکومتی (10 سبک)، فکری و علمی(6 سبک)، تعامل با مخاطبان(11 سبک) و سبک شخصی (13سبک) دسته‌بندی شده‌اند، تشریح و تبیین شده‌اند و در فصل چهارم به نتیجه‌گیری از سبک‌ها و سیره‌های مقام معظم رهبری و امتداد آن با سبک امام خمینی رحمت الله علیه پرداخته شده است.

این اثر کم نظیر حاصل تلاش تعدادی از پژوهشگران مرکز مطالعات و توسعه تفکر راهبردی؛ سیداحمد طباطبایی یزدی، رضا مقیسه، مهرداد مؤمنی‌زاهد، حسین عبدالحسینی، امیرحسن تهرانی‌خوش و مسلم مقصودی است که در 560 صفحه و توسط انتشارات مقاومت منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند علاوه بر تهیه این کتاب از نمایشگاه کتاب آن را از فروشگاه‌ها پاتوق کتاب در سراسر کشور تهیه کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *