يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰
۱
جهانگیری:

فعلا تصمیمی برای کناره‌گیری از انتخابات ندارم

چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب: 517384
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: فعلا تصمیمی برای کناره‌گیری از انتخابات ندارم.
فعلا تصمیمی برای کناره‌گیری از انتخابات ندارم

به گزارش جهان نيوز،  اسحاق جهانگیری بعد از پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مناظره بعدی افزود: موضوع مناظره بعدی اقتصادی است و  امیدوارم که صدا و سیما سوال هایی که مطرح می کند واقعا سوال های اصلی اقتصادی مرتبط با موضوعات توسعه  کشور و درباره مسائل مردم باشد و کاندیداها درباره آن شفاف صحبت کنند.

وی با بیان اینکه برای حضور در مناظره بعدی آمادگی کامل دارد گفت: دوستان اگر بحث های اصلی توسعه ای را مطرح کنند ما هم در همان زمینه با آنها بحث می کنیم اما اگر به جاده خاکی بزنند ما هم جلویشان می ایستیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درپاسخ به این سوال که چرا در مناظره دوم در مقایسه با مناظره اول درخشش کمتری داشت افزود: من تغییر استراتژیکی ندادم بلکه تغییر تاکتیکی دادم که دوستان یک دفعه موتور نسوزانند.

جهانگیری تصریح کرد: در مناظره سوم آنی که هستم ظاهر می شوم.

وی با تاکید بر اینکه سیاستمدار در این رده هیچ چیز برایش مهمتر از صداقت  و راستگویی با مردم نیست گفت: ما حداقل در همین منطقه خودمان دیدیم که رئیس جمهور اسبق آمریکا چگونه با طرح این دروغ به مردم خودش و دنیا ادعا کرد که در عراق سلاح کشتار جمعی است و مبنای آن دروغ حمله به عراق شد .

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه منطقه ما بعد از آن حمله هنوز از گرو ه های تکفیری و تروریستی پاکسازی نشده و مردم عراق آرامش پیدا نکرده اند خاطر نشان کرد: رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت که آن دروغ بزرگ 6 هزار میلیارد دلار به مردم آمریکا خسارت زد .

جهانگیری درباره وعده های اقتصادی برخی از کاندیداها گفت: در این رده حرف غیر صادقانه زدن خیلی ضرر می رساند و این مردم هستند که باید تشخیص دهند که سیاستمداری که با آنها کار می کند آیا هر مطلبی که می گوید صادقانه است.

وی افزود: کسی که می گوید من پول می دهم، بودجه دو طرف دارد منابع و مصارف که هر دو مشخص است بنابراین اگر کسی وعده اقتصادی می دهد باید منابع آن را مشخص کند و مثلا بگوید با تغییر قیمت بنزین، گازوئیل و برق این وعده اقتصادی تحقق پیدا می کند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این محاسبه دشوار نیست و با چهار عمل اصلی منابعش قابل محاسبه است.

جهانگیری در پاسخ به سوالی درباره حکم انفصالش از مشاغل دولتی افزود: هر چه درباره زندگی من و فرزندانم شخم زدند نتوانستند چیزی پیدا کنند و آمدند یک حکم جعلی را در دیوان محاسبات درست کردند که رئیس دیوان محاسبات هم اعلام کرد چنین حکمی وجود خارجی ندارد.

وی گفت: از کسانی که چنین اتهامی را مطرح کردند شکایت نخواهم کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر یک نقطه خاکستری در زندگی من پیدا کردند دستشان را می بوسم.

جهانگیری در پاسخ به این سوال که آیا اموالتان را در مناظره بعدی اعلام می کنید گفت: خیر مگر شما اموالتان را به مردم اعلام کردید که من اعلام کنم، من اموالم را پنج  شش بار به قوه قضاییه اعلام کرده ام.

وی افزود: باید دید چنین سنت اخلاقی درست است که مرسوم شود و اینکه مردم بدانند خانه من 200 یا 300 متری است چه تغییری به وجود می آورد .

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینکه گفته می شود لیست اموال مسئولان به قوه قضاییه داده شود به این معنا است که قوه قضاییه در ابتدای مسئولیت لیست اموال را بگیرد و در انتهای مسئولیت هم لیست اموال را بگیرد و ببیند اگر اموال مسئولی در دوران مسئولیت وی به طور غیر طبیعی افزایش پیدا کرد رسیدگی کند و جلوی آن را بگیرد.

جهانگیری با اشاره به اینکه طرح این موضوع فریب جدید مردم است افزود: اگر تخلفی صورت گیرد مردم چه کار می توانند بکنند.

وی با اشاره به مصوبه دی ماه گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ارائه لیست اموال مسئولان به قوه قضاییه گفت: مگر همین آقای شهردار و معاونانش و شهرداری های مناطق کلان شهرها لیست اموالشان را به قوه قضاییه داده اند؟

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی افزود: من ده ها دیدار با آقای خاتمی داشته ام ولی درباره سیاست گذاری برای کاندیداتوری و برای مناظره ها جلسه ای نداشتیم.

جهانگیری افزود: باید تلاش کنیم فضای انتخابات آرام،سالم و بی تنش باشد و ما نیاز داریم تا در یک فضای پرشور، آرام و بی تنش انتخابات خوبی برگزار کنیم.

وی گفت: حضور مردم حتما برای جمهوری اسلامی در مقطع فعلی یک نیاز بسیار مهم و ضروری است و هر کس علاقه مند است باید کمک کند تا حضور مردم در انتخابات پرشور باشد.

منبع: خبر گزاری صدا وسیما
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مگه دست خودته که کنار نری؟؟!!!
عارف هم نمیخواست کنار بره ولی نمیدونست که مافیای قدرت براش برنامه دارن.
جناب جهانگیری برای تو هم برنامه دارن