جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۶
۳۱

کشف چادر آخرین افتضاح آموزش و پرورش

سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۲۹
کد مطلب: 516809
در اقدامی عجیب و موهن، از دانش‌آموزان دختر حاضر در امتحان تیزهوشان شهر قم خواسته شده تا چادرهای خود را بردارند و بدون چادر امتحان دهند.
کشف چادر آخرین افتضاح آموزش و پرورش
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق؛ در اقدامی عجیب و موهن، از دانش‌آموزان دختر حاضر در امتحان تیزهوشان شهر قم خواسته شده تا چادرهای خود را بردارند و بدون چادر امتحان دهند. روابط عمومی آموزش و پرورش قم هم وقیحانه‌تر در توجیه این اقدام بی‌شرمانه به رادیو ایران اعلام کرده که دلیل این اقدام جلوگیری از تضییع حق بقیه دانش‌آموزان بوده است!
 
ادامه این خبر آمده است که در خلال امتحان بازرسان مرد نیز به جلسه امتحان وارد می‌شوند و به گفته والدین برخی از دانش‌آموزان، با درخواست دختران برای سر کردن چادر در زمان حضور بازرسان هم موافقت نمی‌شود!

خبر مذکور در حالی بوده است که این پروتکل جدید، پیش‌تر هم پیاده‌سازی شده و همواره با بی‌توجهی مسئولان روبه‌رو بود.
گرفتن چادر داوطلبان خانم در کنکور سراسری سال 94 تجربی در شهر یاسوج اولین گزارشی بود که به صورت رسمی منتشر شد، گزارشی که با بی‌تفاوتی مسئولان رو به فراموشی گذاشته شد.

اجبار زنان به برداشتن حجاب در آزمون استخدامی لرستان در خرداد ماه 94؛ اقدامی که در آن مردم انقلابی لرستان اعتراض کردند و باز مسئولان بدون اقدام و عملی از کنار آن گذشتند.

در خرداد ماه سال 94 اتفاقی مبنی کشیدن چادر از سر یکی از دانشجویان ممتاز دانشگاه صوفی زنجان به بهانه همراه داشتن برگه‌های تقلب رخ داد و طبق برخی اظهارات مجبور کردن پنج دانشجوی دیگر به برداشتن چادر از سر  که سبب اعتراضات بسیاری شد؛ موارد دیگری هم گزارش شده است که ذکر همه آنها مثنوی هفتاد من کاغذ می‌شود.

از سیاسی کردن موضوع فعلاً گذر می‌کنیم، اما این قبیل اقدامات که ظاهراً به رویه‌ای در آموزش و پرورش تبدیل شده است، قطعاً ورود فوری نهادهای نظارتی را طلب می‌کند. وزارت آموزش و پرورش در روزهای اخیر و پس از روی کار آمدن دانش آشتیانی روزهای پرالتهابی را سپری می‌کند، اما کشیدن چادر از سر دختران با حیای ایرانی به هر بهانه‌ای و نمایاندن آنان به مردان، هیچ توجیهی ندارد و مرتکبان قلدرمآب و رضاخان منش چنین اقداماتی قطعاً باید به سزای اعمال ضد شرعی و نابخردانه خود برسند.

گذشته از این موارد، آیا به نظر کسانی که چنین اقدامی را اتخاذ می‌کنند، کشف حجاب تجاوز به حریم یک انسان نیست؟! چگونه می‌توان حریم خصوصی فردی را به بهانه واهی تقلب شکست‌؟! به اینان باید گفت اگر دین ندارید، ‌لااقل آزاده باشید‌! البته بیجا هم کرده‌اید که در جمهوری اسلامی چادر از سر دختران ایرانی کشیده‌اید و باید که به سزای اعمال خبیثانه‌تان برسید.

قریب به ۹ دهه از دستور رضاخان به کشف حجاب می‌گذرد و در این میان انقلابی بر مبنای چادر سیاه حضرت زهرا (س) رخ داد تا حقوق زنان به عنوان قشری مهم و انسان‌ساز دوباره جان گیرد. این عده واپس‌گرای عقب‌مانده و متحجر و دارای جمود فکری، چگونه و با چه دستاویزی به خود اجازه داده‌اند که این چنین شرع مقدس را بازیچه هوا و هوس‌های خود کنند‌؟ مسئولان فعلی آموزش و پرورش یا در فکر واردات لباس بچه‌ و پر کردن جیب شخصی‌شان هستند یا اقدام به کشیدن چادر از سر دختران می‌کنند، معلوم است در چنین شرایطی آنچه به حاشیه می‌رود و رفته است، تعلیم و تربیت است.

باشد که مسئولان مربوطه به خصوص در حوزه‌های آموزشی و تربیتی زنگ خطرهای ساده اینچنینی را جدی بگیرند؛ چراکه شاید امروز بتوان نطفه‌های شوم ساده شبیه موارد مذکور را با اندک هزینه و توجه ریشه‌کن کرد، اما در سایه بی‌توجهی و اهمال‌کاری عواقب سنگینی در انتظار خواهد بود. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بسیاری از مدیران ارشد آموزش و پرورش باید تغییر کنند. روحانی در طول این چهار سال به نفوذی‌های زیادی میدان داده است که باید به سرعت پس از کنار رفتنش جبران مافات شود و مدیران متدین و انقلابی سرکار بیاییند

بیاد فکری برای مملکت کرد که با تغییر رییس جمهور برخی افراد نفوذی نتوانند بر سر کار بیایند و یا سیاستهای کلی نظام را به انحراف بکشند
Iran, Islamic Republic of
ای خدای من .... باید بمیریم و این ننگ رو نبینیم
Iran, Islamic Republic of
فعلا زنده باش و رزمنده سنگر روشنگری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
نه دوست عزیز و هم وطن گرامی، راه " رای نه به روحانی" است. این دولت همه چیز ایران را بر باد خواهد داد.
Iran, Islamic Republic of
اگرازاین مفسدین بپرسید میگن برای اینکه دانش اموزان تقلب نکنند ولی این حرام خورها دنبال سناریوئی هستند که هم به اقتصاد وهم به ناموس این مردم ربط داره .جدا باید برای این نوکران بی جیره ومواجب امریکائی فکری باید کرد.
عبداللهخدابنده
Iran, Islamic Republic of
السلام. وقتی ما سه سال پیش با افاضاتی که شخص روجانی میکرد وبعضی اعمال وزرایش و حلقه ی اطراف روحانی میکردند --گفتیم دولت یازدهم میخواهد کشور ونظامش را تحویل دشمن بدهد ... همه نگران توافق با امریکا بودند - حالا بعد از مشاهده ی کلیات روحانی و شرکا اگر نفهمیدید که این ارباب حلقه ها از ... منحرف و بیزار است نگاهی به پذیرش سند 2030 بکنید وبفهمید . ما که جز این کامنت نوشتن کاری نمیتوانیم بکنیم شما کاری بکنید . .. والسلام.
Iran, Islamic Republic of
وقتی درس شهید فهمیده را از کتاب های درسی کم کردند برو تا آخرش. میخواهند یک تحول بنیادین و اساسی در افکار و اعتقادات مردم ایجاد کنند. نقشه راه را هم کدخدا خیلی سال است آماده کرده
Iran, Islamic Republic of
بابا کدام مسئول اینها همه اش با برنامه ریزی قبلی است کشف حجاب رضاخانی جوری بود وحالا جور دیگر
Iran, Islamic Republic of
ننگ بر مسئولين غرب زده نفوذي
Iran, Islamic Republic of
این دولت فعلا روش نمی شه البته روش که می شه ولی فعلا جرات نداره وگرنه گفت روسری رو هم ممنوع می کرد.
Iran, Islamic Republic of
خداريشه سستي وبي غيرتي حضرات را بكند.آمين
سیمرغ
Iran, Islamic Republic of
بالاخره آثار سند 2030 که دولت امضا کرده و به برجام فرهنگی آموزشی ازش یاد می شود کلید خورد. حالا دیدی که میگفتند ما امضا کردیم ولی کیه که اجرا کنه. بالاخره دولت کلید سازان راستگویانند دیگر.
Iran, Islamic Republic of
مگه حجاب تو ادارات دولتی فرانسه ممنوع نیست؟ خوب اینها هم دنباله رو همون طرز فکر هستن دیگه
Iran, Islamic Republic of
استحاله ی فرهنگی این حمله ی همه جانبه ونرم وخاموش است وخدا هیچ قومی راتغییر نمی دهد مگر اینکه خود انها تغییر کنند
اما جالب اینجاست که اینها به اسم امام وذخیره ی انقلاب
این کارها را می کنند
Iran, Islamic Republic of
بنظرمیرسدرییس محبان کدخدا درزمان دریافت مدرک دکترای قلابی خود،سوگندوفاداری وخدمت به اربابان خودرایاد نموده که اکنون با بکارگیری اصحاب فتنه در کابینه تزویر،به سوگند خود عمل مینماید.و سوگندوی در مجلس شورای اسلامی برای رییس جمهوری ظاهر سازی بوده است.
Iran, Islamic Republic of
بيخود شلوغش نكنين. هيچ نامحرمي در جلسه حضور نداشته. همه دانش آموزان هم مانتو و مقنعه داشتن. گفتن چادراتونو وردارين تا كسي از چادر به عنوان پوششي براي تقلب استفاده نكنه.
Romania
سلام گرامی
حتما درس شهید فهمیده هم تقلب آور بود؟!

یک ماده قانونی را لطفا نام ببرید که چنین مجوزی با چنین بهانه ای را به اینان داده باشد، فقط یک ماده قانونی لطفا
Iran, Islamic Republic of
از یک طرف پوشاک وارد میکنند از یک طرف چادر از سر برمیدارند!!
عجب تشابهی !
سند فرهنگی کدخدا برای ایران است. ربطش چیه فقط خدا میداند و چند نفر معلوم الحال
Iran, Islamic Republic of
وقتی هر کسی رو میارن مسئول می کنن، بدون اینکه سابقه طرف رو نگاه کنن، اوضاعی بهتر از این رو نمیشه متصور بود.
حسین
Iran, Islamic Republic of
اینها اجرای سند استعماری 2030 را شروع کرده اند. آن هم از قم تا بقیه حساب کار دستشان بیاید.شمشیر را از رو بسته اند.
Iran, Islamic Republic of
برای جلوگیری از تقلب بوده است! در حوزه امتحان اگر فرد مذکری حضور داشته، این اقدام نادرست و ناموجه است و در غیر این صورت برای جلوگیری از تقلب در آن مناقشه ای نیست.
سرور
Iran, Islamic Republic of
اینها با حجاب مخالف هستند.با دین مخالف هستند.امروز چادر فردا روسری پس فردا لباس.
این حرف شما صحیح اما از روی سادگی است.
Iran, Islamic Republic of
مومن .بنده 29ساله معلمم با برداشتن چادر به هیچ عنوان نمی توان گفت احتمال تقلب کردن کم می شود.
Canada
پیش بسوی دیوار کشی بین خیابونها و عقب گرد به عصر سنگی با تمام سرعت.
سرور
Iran, Islamic Republic of
ناامید شده بودم با خودم گفتم این حرفهای خنده آور روحانی روی کسی تاثیر دارد.آخر چرا مردم را سه نقطه فرض کرده است.یکباره شاهد از غیب رسید!
Romania
اخوی ما قول میدیم اگر تو پیاده رو دیوار کشیدن ناموس شما واقایان دولت ازاد باشن بیان اینور دیوار.!
Iran, Islamic Republic of
كتابهاي درسي ربطي به وزير نداره برنامه سند تحوله چي اراجيف سرهم مي كنيد
Iran, Islamic Republic of
لعنت به آل زبیر زمان اگر هدایت پذیر نیستند
علی
Iran, Islamic Republic of
روحانی رئیس جمهور
Iran, Islamic Republic of
اين گونه حرمت شكني ها از عنايات دولت كيلد ساز است.
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا دوران رضاخانی بطور مخفیانه آغاز شده