جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

افتتاح مرکز داوری اتاق بازرگانی تهران

يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب: 516418
رئیس اتاق بازرگانی تهران از افتتاح مرکز داوری اتاق بازرگانی تهران خبر داد و اظهار امیدواری کرد: اتاق بازرگانی تهران با افتتاح این مرکز مشاوری برای قوه قضاییه در امر رسیدگی به پرونده قضایی تجار و بازرگانان باشد.
افتتاح مرکز داوری اتاق بازرگانی تهران

به گزارش جهان نيوز، مسعود خوانساری امروز در مراسم افتتاح مرکز داوری اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه این اتاق بازرگانی حدود 16 هزار عضو دارد، گفت: تمام افرادی که امروز در امر واردات و صادرات فعالیت می‌کنند و کسب و کار آنها تولید تجارت است، عضو این اتاق هستند.
رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه خوش‌بختانه اتاق تهران توفیق داشته تا خدمات مؤثری را به اعضای خودش که عضو اتاق هستند، ارائه کند، افزود: به ویژه در سال‌های اخیر با توجه به قوانینی که در مجلس شورای اسلامی در رابطه با قانون بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید وضع شد، وظایفی به عهده اتاق‌ها گذاشته شده است.
وی بیان داشت: در تمام کمیسیون‌های مجلس به صورت فعال نمایندگان اتاق بازرگانی حضور دارند و در جلسه علنی مجلس بعد از نماینده‌های دولت نمایندگان اتاق بازرگانی می‌توانند، صحبت کنند.
خوانساری گفت: در سال‌های اخیر با توجه به رویکردی که مجموعه نظام به خصوص دولت به جایگاه بخش خصوصی داشته خوشبختانه اتاق از منزلت خوب برخوردار است و تقریباً می‌توان گفت مجمع یا شورایی نیست که نمایندگان اتاق در آن حضور نداشته باشند.
رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان داشت:‌ در قانون 2 و 3 بهبود محیط کسب و کار به صراحت تأکید شده که هر بخشنامه و دستورالعملی که قرار است دولت صادر کند، حتماً مشورت اتاق در آن لحاظ شود و بعد آن را ابلاغ کند.
وی با بیان اینکه ارتباط دولت با اتاق بسیار خوب است، بیان داشت:‌ در تمام کمیسیون‌ها و هیأت‌های بدوی و تجدیدنظر مالیاتی نمایندگان اتاق شرکت دارند و اتاق مشاوره‌هایی در زمینه‌های مالیاتی، تأمین اجتماعی و گمرکی ارائه می‌کند.
رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه تنها زنجیره‌ای که اتاق تهران نداشت مرکز داوری بود که فکر می‌کنم، با تأسیس این مرکز در اتاق تهران بتوانیم، موضوعات مربوط به داوری تجار و بازرگانان را سریع‌تر انجام دهیم
وی گفت: امیدواریم با همکاری بین مرکز داوری اتاق تهران و قوه قضاییه ما همیار خوبی برای قوه قضاییه باشیم و همانطور که اتاق بازرگانی براساس قانون باید مشاور سه قوه باشد و تاکنون با قوه اجرایی و مقننه همکاری‌های داشته در قوه قضاییه هم بتواند امر مشاوره را به خوبی انجام دهد.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *