جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
اشمایکل و مهار دو ضربه پنالتی از سویایی ها برای صعود لستر؛

لسترسیتی 2-0 سویا؛ تاریخ سازی تیمِ شکسپیر

سویایی که لایق صعود نبود
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 507736
در ادامه روند نتیجه گیری لسترسیتی، روباها توانستند با حذف سویا در کینگ پاور، به جمع 8 تیم برتر لیگ قهرمانان راه یابند.
لسترسیتی 2-0 سویا؛ تاریخ سازی تیمِ شکسپیر
به گزارش جهان نيوز؛
از دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، لسترسیتی برای جبران شکست 2-1 بازی رفت در استادیوم خانگی خود، کینگ پاور از سویا  پذیرایی کرد. 
 
گزارش بازی

با شروع بازی، لسترسیتی خیلی زود نشان داد که چه می خواهد و قصد دارد برای گلزنی جلو کشیده و ریسک کند. این طمع آن ها موقعیتی مناسب را در همان دقایق ابتدایی مهیای سمیر نصری کرد، اما ضربه زاویه بسته نصری را اشمایکل دفع کرد تا اولین خطر بازی این گونه خلق شود. بر خلاف انتظارات که پیش بینی می شد تا 20 دقیقه اول حداقل به ثمر رسیدن یک گل را شاهد باشیم اما چنین رخ نداد و بازی شکل متعادل تری به خود گرفت. البته که لسترسیتی برتری نسبی داشت. حرکت خوب واردی مثمر ثمر واقع شد و از فاصله بیست متری دروازه سویا، ضربه آزادی را به لستر داد. روی توپ ارسالی، وس مورگان توانست نتیجه را پیش از نیم ساعت نخست کار، 1-0 به سود میزبان کند. با اندکی خاطر جمع شدن لستر، توپ و میدان این بار کاملا به تیم خورخه سمپائولی واگذار شد. پیآمد این عمل، خلق یکی دو موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه لستر را به همراه داشت که ضربات مرکادو و بن یدر خطر آنچنانی را متوجه دروازه اشمایکل و لستر نکردند تا نهایتا نیمه اول 1-0 به سود نماینده انگلستان به اتمام برسد.
در 45 دقیقه دوم مسابقه، سویا سعی کرد با زدن یک گل زودهنگام ادامه مسابقه را برای خود آسان کند، اما بازیکنان لسترسیتی 10 دقیقه اول این نیمه را بسیار خوب مدیریت کردند و روی تک موقعیتی که برایشان مهیا شد توانستند به وسیله مارک آلبریاتون نتیجه را 2-0 کنند. سویا که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت، فشار خود را بیشتر کرد اما اخراج نصری به دلیل درگیری با واردی از شانس آن ها برای بازگشت کاست. خطای اشمایکل روی ویتولو یک پنالتی را به سویا هدیه داد اما انزونزی همانند کوریا که در بازی رفت پنالتی سویا را مقابل دروازه بان دانمارکی خراب کرده بود، در گل کردن ضربه اش موفق عمل نکرد تا آندلسی ها حسابی نا امید شوند. در ادامه ریکو اجازه 3-0 شدن نتیجه را با مهارش روی ضربه سر واردی نداد. در دقایق پایانی باز هم واردی فرصت گلزنی داشت اما کم دقتی وی مانع از تمام شدن کار سویا شد. در انتها بازی 2-0 شد تا لستر با مربیگری کریگ شکسپیر به دور بعد جام صعود کند و به نوعی خالق شگفتی شود.

 
شرح گل ها

دقیقه 27، گل اول لسترسیتی توسط وس مورگان: خطای صورت گرفته روی واردی پشت محوطه جریمه سویا، موقعیت ضربه آزاد را در اختیار آبی پوشان لستر قرار داد. توپ ارسالی محرز روی دروازه سویا را وس مورگان، مدافع جلو آمده به عنوان آخرین نفر توانست قطع کند و بدین گونه تور دروازه میهمان را به لرزه در آورد. 
دقیقه 54، گل دوم لسترسیتی توسط مارک آلبرایتون: سانتر محرز به داخل محوطه جریمه سویا با دفع ناقص عادل رامی همراه شد و توپ مقابل پل آلبرایتون قرار گرفت تا این بازیکن با یک استپ و یک شوت پای چپ کار را 2-0 به سود لستر کند.
 
ترکیب دو تیم و آمار مسابقه

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *