يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

آیت‌الله موحدی کرمانی: عقل و دین و تجربه به ما نشان می‌دهد که باید اصلح را اتنخاب کرد

پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 504376
آیت‌الله موحدی کرمانی: عقل و دین و تجربه به ما نشان می‌دهد که باید اصلح را اتنخاب کرد
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: از تشکیل چنین جمع دلسوز، انقلابی، بصیر و آگاه که برای انجام یکی از مهم‌ترین مسائل انقلاب جمع شده و خود را برای این امر مهم آماده کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، آیت‌الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز صبح امروز (پنجشنبه ۵ اسفند ماه ۹۵) در مجمع عمومی ملی جبهه مردم نیروهای انقلاب اسلامی در شهر آفتاب اظهار داشت: از تشکیل چنین جمعی عظیم، دلسوز، انقلابی، بصیر و آگاه که برای انجام یکی از مهمترین مسائل انقلاب جمع شده‌اند خرسندم.

وی افزود: مردم خوب ما نشان دادند که حقیقتاً بصیر، موقع‌شناس و وظیفه‌شناس هستند و راه صحیح را تشخیص می‌دهند و برای رسیدن به اهداف مقدس راه درست را برمی‌گزینند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن حضور در پای صندوق‌های رأی نمونه‌های بصیرت ملت ایران است، گفت: یکی از نمونه‌های موقعیت‌شناسی و وظیفه‌شناسی مردم ما حضور پرجنب و جوش امروز برای انجام یکی از برنامه‌های بسیار خطیر یعنی انتخابات ریاست جمهوری است.

به اعتقاد آیت‌الله موحدی کرمانی، کسانی که برای انتخابات نامزد می‌شوند، چون از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند، صالح هستند اما عقل دینی و تجربه اعلام می‌کند که باید اصلح را برگزید.

وی ادامه داد: کار خوبی که جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای نخستین بار آغاز و انتخاب کرده، ساز و کار از پایین به بالا که این یعنی شروع از مردم باشد و مردم تصمیم‌گیری کنند چه کسی رئیس جمهور شود و این دستوری از بالا نیست بلکه حرکت از بطن مردم است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز خطاب به حضار تأکید کرد: شما نمایندگان مردم انقلابی در سراسر کشور هستید و امروز به عنوان نمایندگان همه مردم ایران جمع شده‌اید تا انتخاب کنید که چه کسی رئیس جمهور باشد.

به گفته آیت‌الله موحدی کرمانی: روحانیت هم در این زمینه احساس وظیفه می‌کند که با ملت ایران همراه باشد و از هر آنچه که بیانش را لازم می‌داند مضایقه نخواهد کرد و حمایت خود را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه علما و روحانیت از خود چیزی ندارند، گفت: آنچه که علما و روحانیت دارند، سخن از انبیاء و رسول‌الله (ص) و ائمه (س) است و موظف هستند این سخنان را به گوش مردم برسانند به خصوص در مسائل مهم اجتماعی.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه باید شروع این حرکت را به شما تبریک گفت، ارزش این اقدام را بسیار بالا توصیف کرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: شما تجمع کرده‌اید که نفر دوم در این کشور را انتخاب کنید چرا که نفر اول مقام معظم رهبری است و نفر دوم شخصی است که به عنوان رئیس جمهور به دست شما انتخاب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نفر دوم مملکت شخصی است که برای سرنوشت این کشور بعد از رهبری تصمیم‌گیری می‌کند و تصمیم او در مقام اجراست.

بر این باور است که رئیس قوه مجریه باید منویات، فرامین، دستورات و سیاست‌های کلی رهبری را اجرا کند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: رئیس جمهور باید از حرص و طمع به دور باشد و نسبت به اسلام بینش قوی داشته باشد و همچون رهبری ساده‌زیست باشد.

آیت‌الله موحدی کرمانی رأفت با مردم دردمند بودن و فقر و بیچارگی جامعه آشنا با سیاست‌های جهان، خالی بودن از حُب دنیا و ترجیح دادن مردم نسبت به نزدیکان، خویشاوندان و باند خود و شجاع و نترس بودن را از خصوصیات بارز رئیس قوه مجریه عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه ولایت عمود خیمه نظام است، گفت: تا امروز هر توفیقی که به دسته آوردیم به واسطه از تبعیت از ولایت بوده و همچون که دیروز تابع امام بودیم، امروز تابع رهبری هستیم و همین سبب به خاک مالیده شدن بینی دشمن است و آنها نتوانستند غلطی بکنند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز می‌گوید: رئیس جمهور باید تابع محض ولایت فقیح در عمل و نه در شعار باشد و هر چند پیاده کردن منویات رهبری وظیفه هر ۳ قوه است اما مهمترین وظیفه بر دوش دستگاه قوه مجریه قرار داده شده است.

آیت‌الله موحدی کرمانی تأکید کرد: ما به برکت تبعیت از رهبری توانسته‌ایم تمام توطئه دشمن را خنثی و او را از پیچ و خم‌های صعب‌العبور عبور کنیم و از گرداب‌های مخوف خود را به ساحل آرامش برسانیم.

وی گفت: در پایان با ذکر دعایی گفت: از خداوند می‌خواهم که همچنان که وعده داده، به شما یاری برساند چرا که این انقلاب حاصل هزاران خون ریخته شده و شکنجه انسان‌های اسارت‌دیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *