يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - 9 Jun 2024
 
۰
۱

شش هزار گروه جهادي در كشور فعالیت دارند

سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب: 502892
مسئول بسيج سازندگي كشور از فعاليت شش هزار گروه جهادي خبر داد و گفت: بسيج سازندگي در طول سه سال گذشته ۹۷ هزار واحد صنعتي ايجاد كرده است.
شش هزار گروه جهادي در كشور فعالیت دارند
به گزارش جهان نيوز به نقل از پايگاه اطلاع رساني بسيج سازندگي، نعمان غلامي در حاشيه افتتاح دهكده اقتصاد مقاومتي در جمع خبرنگاران كرمانشاه اظهار داشت: از سال ۷۹ و بعد از ادغام وزارت جهاد كشاورزي و سازندگي با تدبير حضرت آقا بسيج سازندگي شكل گرفت و فلسفه بسيج سازندگي ادامه رويكردهاي جهادي در حوزه اقتصاد كشور و توليد و محروميت زدايي و عمران و آباداني در كشور است.  رئيس سازمان بسيج سازندگي كشور بيان كرد: در حال حاضر در كشور بيش از 6هزار گروه جهادي شكل گرفته كه در مقاطع مختلف در ايام نوروز و تابستان به نقاط مختلف كشور اعزام مي‌شوند و با جمع آوري كمك از مردم و دستگاه‌هاي دولتي كار‌هاي مورد نياز مردم را انجام مي‌دهند.

وي يكي از رويكردهاي اساسي و مهم بسيج سازندگي را رويكرد اقتصاد مقاومتي دانست و گفت: بسيج سازندگي از سال ۹۲ تاكنون اقدامات خوبي داشته، در طول سه سال گذشته بيش از 97هزار واحد كوچك صنعتي در كشور ايجاد شده و بسيج با اين رويكرد كه امتداد مردمي دستگاه‌هاي دولتي است و كار آن تسهيل‌گري براي انجام برنامه و وظايف خودش است اين واحدها را ايجاد كرده كه بر اساس نياز نظام و هماهنگي با دستگاه‌هاي دولتي بوده است.  غلامي در خصوص فعاليت‌هاي بسيج سازندگي توضيح داد: كار ما استفاده از تشكيلات گسترده بسيج براي كمك به دستگاه‌هاي دولتي است، مردمي كردن اجراي برنامه‌هاي دستگاه‌ها، در بحث اقتصاد مقاومتي تلاش ما در جهت تحقق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و مردمي كردن اقتصاد است و اين ۹۷ هزار واحد در طول سه سال گذشته ايجاد شده و امسال 50 هزار واحد در دست پيگيري داريم كه تا كنون ۵۰ درصد اين واحدها ايجاد شده است.  وي بيان كرد: امسال و سال آينده كار جديدي در دست اقدام داريم كه بحث ايجاد قطب‌هاي صنايع تبديلي است. با توجه به حجم ضايعات محصولات زراعي و باغي در كشور و تأكيداتي كه حضرت آقا در كمك به مهار اين ضايعات و افزايش درآمد كشاورزان و باغداران داشتند، ايجاد قطب‌هاي صنايع تبديلي در شهرستان‌ها برنامه ما است و امسال در هر شهرستان يك الگو را اجرا مي‌كنيم. در همه شهرستان‌ها يك ميثاق نامه امضا كرديم كه اين كار با هماهنگي دستگاه‌ها انجام مي‌شود و هر شهرستان را تبديل به قطب يك محصولي مي‌كنيم.

غلامي استفاده از ظرفيت‌هاي خالي، كمك به دستگاه‌هاي دولتي و هم‌افزايي با دستگاه‌ها را فلسفه كار بسيج سازندگي دانست و با اشاره به راه‌اندازي دهكده اقتصاد مقاومتي در استان كرمانشاه گفت: در كشور براي بحث اشتغال نياز داريم كه در جوانان به سمت توليد انگيزه و علاقه ايجاد كنيم و براي اين كار الگوهايي داشته باشيم.

وي افزود: در كشور بيش از ۶۷ پادگان با حمايت و همت بسيج سازندگي و قرارگاه قرب كوثر در حال تبديل شدن به مراكز توليد هستند تا از ظرفيت‌هاي خالي در پادگان‌هاي سپاه و نيروهاي مسلح براي كمك به توليد استفاده شود تا جوانان اين الگوها را ببينند وكار گردشگري سالم داشته باشند.  غلامي بيان كرد: اوج جذب ما در اين دو ماه است اما امسال ۵۸۰ ميليارد تومان تسهيلات براي جذب واحدها داديم، اما به دنبال اين هستيم کمک کنيم  منابع كوچك مردم  به صحنه بيايد تا چالش‌ها و مشكلات ناشي از سود بانكي را بتوان حل كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بهترین کار برا آینده کشور ایجاد انواعی از این دهکده های خودکفاست.
جایی که محصولات خوراکی مورد نیاز خود را بصورت مشترک تولید کند, از انرژی خورشیدی استفاده کند. همراه با سازه ها و طرحهای اکوتوریسم برای جوانان خواهان همکاری فصلی درین بخشها.